СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ІМІДЖУ КЕРІВНИКА НА СУЧАСНОМУ ЕТАПУ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.psych.2021.1.7

Ключові слова:

імідж сучасного керівника, імідж як феномен міжособистісної взаємодії, соціально- психологічні особливості іміджу, Я-концепція керівника, діяльність з розвитку іміджу керівника

Анотація

У роботі представлено спробу здійснити психологічний аналіз особливостей іміджу керівника на сучас- ному етапі розвитку української держави. В результаті дослідження методами анкетного опитування з по- дальшим глибинним інтерв’ю у фокус-групах представлено рангову структуру експертної моделі ідеального сучасного керівника та рангову структуру моделі іміджу сучасного керівника у повсякденній свідомості. У висновках дослідження описано соціально-психологічні особливості іміджу як феномена міжособис- тісної взаємодії, серед яких: прояв характеристик групової взаємодії; використання соціальних уявлень та стереотипів; реалізація Я-концепції суб’єкта іміджу у кореляційних взаємозв’язках з Я-концепціями інших суб’єктів іміджевої взаємодії тощо. Розкриття соціально-психологічних особливостей іміджу, їх враху- вання та використання є необхідними для розвитку продуктивної діяльності з формування оптимального іміджу як феномена міжособистісної взаємодії.

Посилання

Бураканова Г. Лидерство: Имиджевые характеристики, оценка деятельности. Москва : LAP Lambert Academic Publishing, 2014. 200 с.

Денисюк С. Г. Імідж політичного керівника в контексті розвитку української політичної культури: особливості формування та механізми реалізації : дис. ... канд. політ. наук : 23.00.03 ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П. Драгоманова. Київ, 2006. 209 с.

Ільянова А.О. Імідж сучасного керівника: соціально-психологічний аналіз: монографія. Київ : Персонал, 2017. 294 с.

Палєха Ю. І. Іміджологія : навч. посібник / заг. ред. З. І. Тимошенко. Київ : Вид-во Європ. ун-ту, 2005. 324 с.

Панасюк А. Ю. Формирование имиджа: стратегия, психотехнологии, психотехники. 3-е изд., стер. Москва : Издательство «Омега-Л», 2009. 266 с.

Перелыгина Е.Б., Деркач А.О. Имидж как феномен интер-субъектного взаимодействия: содержание и пути развития : монография. Москва : Международный акмеологический институт, 2003. 635 с.

Туриніна О.Л. Психологія масової поведінки : навчальний посібник. Київ : ДП “ВД “Персонал”, 2012. 136 с. URL : http://portal.iapm.edu.ua/portal/media/books/bc213dc8eb1a4d9fba642b28daabd8e7.pdf.

Фесун Г.С. Соціально-психологічні виміри іміджу політичного керівника в Україні (на прикладі виборчих кампаній 2004-2010 рр.) : дис. … канд. політ. наук : 23.00.02 ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. Чернівці, 2012. 200 с.

Фуре Р.Ф. Имидж политического лидера: Психологическая структура и пути оптимизации : дисс. … канд. психол. наук. Москва, 2006.

Холод О.М. Інструментарій засобів масової інформації у процесі формування іміджу політиків : дис. ... д-ра наук : 10.01.08. 2007. 989 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-11

Як цитувати

ТУРИНІНА, О. (2021). СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ІМІДЖУ КЕРІВНИКА НА СУЧАСНОМУ ЕТАПУ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія, (1 (50), 43-48. https://doi.org/10.32689/maup.psych.2021.1.7