УПРАВЛІННЯ ЕФЕКТИВНІСТЮ СТРАТЕГІЇ ЦИФРОВОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2022-2(30)-5

Ключові слова:

цифровий бізнес, бізнес-стратегії, цифровізація, цифрові трансформації, цифрові можливості, управління ефективністю

Анотація

Мета роботи полягає в обґрунтуванні доцільності управління ефективністю стратегії цифрового бізнесу компанії на основі ресурсного підходу та динамічних можливостей, включаючи людські можливості, спільну роботу, інновації та технічні можливості, що дозволяють стимулювати цифрову трансформацію. В статті досліджено концепції, пов’язані з цифровою трансформацією в бізнесі. Методологія: на основі методів узагальнення наукових досліджень запропоновано під цифровою бізнес-стратегією розуміти комплексний план дій, сформульований для розвитку управлінських та операційних можливостей та отримання конкурентоспроможних цінностей в умовах цифрової трансформації. Використовуючи методи логічного мислення та економічного аналізу, доведено, що фірмам, які прагнуть до цифрової трансформації, потрібні цифрові можливості і ресурси, щоб забезпечити динамічні можливості (тобто гнучкість, швидкість і високий ступінь пристосування), щоб забезпечити швидку реакцію та здатність використовувати усі можливості на фоні швидких змін. Обґрунтовано важливість дієвості системи в цифровій бізнес-стратегії фірми. Розглянуто можливі варіанти реалізації цифрової бізнес-стратегії та взаємодії цифрової стратегії, бізнес- та ІТ-стратегій. Акцентовано увагу на тому, що міжфункціональний характер цифрової бізнес-стратегії призводить до того, що в останні роки статичний аналіз стає все більш неефективним, що підвищує попит на безперервну та динамічну реконфігурацію бізнес-ресурсів у різноманітних організаційних процесах, включаючи розширення можливостей у сфері операційного менеджменту, управління, інновацій та зростання вимог клієнтів. Наукова новизна: запропоновано визначення цифрової бізнес-стратегії як комплексного плану дій, сформульованого для розвитку управлінських та операційних можливостей та отримання конкурентних переваг в умовах цифрової трансформації та врахування динамічних можливостей. Доведено, що динамічні можливості є важливим інструментом для забезпечення ефективності цифрової трансформації. Аргументовано, що фірмам, які прагнуть до цифрової трансформації, потрібні цифрові можливості і ресурси, щоб забезпечити динамічні можливості (тобто гнучкість, швидкість і високий ступінь пристосування) і швидку реакцію управлінського персоналу на зміни, включаючи здатність використовувати усі можливості на фоні цих змін. Висновки. Встановлено, що цифрова трансформація потребує наявності співробітників з високим рівнем навичок аналізу даних і вмінням вирішувати проблеми за допомогою цифрових інструментів і цифрового робочого середовища, і організації повинні бути готові співпрацювати з іншими компаніями, щоб полегшити подолання можливих проблем, а також отримання можливостей для підвищення шансів на досягнення ефективних бізнес-результатів. Запропоновано основні шляхи, що ведуть до ефективного управління цифровою бізнес-стратегією фірми.

Посилання

Fitzgerald, M., Kruschwitz, N., Bonnet, D., and Welch, M. (2014). Embracing digital technology: A new strategic imperative. Management Review (55:2), pp. 1-12. URL: https://www.researchgate.net/publication/322340970_Digital_Business

Peter, C.Verhoef, ThijsBroekhuizen, YakovBart, AbhiBhattacharya, JohnQi Dong, NicolaiFabian, MichaelHaenlein Digital transformation: A multidisciplinary reflection and research agenda. Journal of Business Research. Volume 122, January 2021, Pр. 889-901.

Lebas and Euske, (2002). A conceptual and operational delineation of performance. URL: https://www.researchgate.ne

David Otley Performance management: a framework for management control systems research. Management Accounting Research. Volume 10, Issue 4, December 1999, Pр. 363-382

Tangen, S. (2005) Demystifying Productivity and Performance. International Journal of Productivity and Performance Management, 54, Pр. 34-46. URL: https://www.scirp.org

Atkinson, A. and Messy, F. (2012) Measuring Financial Literacy Results of the OECD. International Network on Financial Education (INFE) Pilot Study. URL: https://www.scirp.org

Neely, Andy (2002) Business Performance Measurement. Theory and Practice. CambridgeUniversity Press, URL: http://www.untag-smd.ac.id

Amit, R. and Schoemaker, P. (1993) Strategic Assets and Organizational Rent. Strategic Management Journal, 14, 33-46. URL: https://www.scirp.org .

Henderson, J.C. and Venkatraman, H. (1999) Strategic Alignment Leveraging Information Technology for Transforming Organizations. IBM Journal of Research and… URL: https://www.scirp.org

Краус Н.М., Голобородько О.П., Краус К.М. Цифрова економіка: тренди та перспективи авангардного характеру розвитку. Ефективна економіка. 2018. № 1. URL: http:// www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6047

Mithas, S. & Lucas, Jr H. C. (2010) What is Your Digital Business Strategy? ... (2013) Digital Business Strategi. URL: https://economyandsociety.in.ua

Pagani, М. Digital Business Strategy and Value Creation. (1994)Мarketing choices. URL: https://www.researchgate.net

A. Bharadwaj, O. A. Sawy, N. Venkatraman (2013) Digital business strategy: toward a next generation of insights. Business, Computer Science·Management Information. URL: https://www.semanticscholar.org

Bharadwaj, Anandhi, El Sawy, Omar A., Pavlou, Paul A. Digital transformations of the publishing industry : monograph. URL: https://www.researchgate.net

V. Grover, R. Kohli (2013) Digital business strategies (DBS) offer significan Business; Management Information Systems Quarterly. URL: https://www.semanticscholar.org 16. Teece, D. (2018) Business models and dynamic capabilities. ScienceDirect. Volume 51, Issue 1, February 2018, Pр 40-49. URL: https://www.sciencedirect.com

Vinit Parida,Thommie Burström, IvankaVisnjic, Joakim Wincent Orchestrating industrial ecosystem in circular economy: A two-stage transformation model for large manufacturing companies. Journal of Business Research. Volume 101, August 2019, Pр. 715-725. URL: https://www.sciencedirect.com.

Fischer, I., Avrashi, S., Oz, T., Fadul, R., Gutman, K., Rubenstein, D., Kroliczak, G., Goerg, S. and Glöckner, A. (2020). The behavioural challenge of the COVID-19 pandemic: indirect measurements and personalized attitude changing treatments (IMPACT). № 7(8).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-08

Як цитувати

Квасній, Л. Г., Квасній, З. В., & Грицко, О. М. (2022). УПРАВЛІННЯ ЕФЕКТИВНІСТЮ СТРАТЕГІЇ ЦИФРОВОГО БІЗНЕСУ. Публічне урядування, (2 (30), 40-46. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2022-2(30)-5