ПРИНЦИП СУБСИДІАРНОСТІ ЯК БАЗОВА ЗАСАДА ПОДІЛУ ВЛАДИ ТА РОЗПОДІЛУ ПОВНОВАЖЕНЬ МІЖ ДЕРЖАВНОЮ ВЛАДОЮ І МІСЦЕВИМ САМОВРЯДУВАННЯМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-2(22)-221-229

Ключові слова:

субсидіарність, поділ влади і розподіл владних повноважень, принципи взаємодії органів влади і органів місцевого самоврядування, способи надання центром повноважень місцевому самоврядуванню

Анотація

Розглядаються питання, пов’язані із сутнісними особливостя- ми субсидіарності як важливішого принципу поділу влади і розподілу влад- них повноважень. Увага акцентується на тому, що субсидіарність забезпечує ефективне функціонування влади, що дає можливість максимально демо- кратизувати, децентралізувати державне управління за рахунок якомога ді- євішої діяльності місцевого самоврядування. Доводиться, що взаємодія між державними органами влади і органами місцевого самоврядування базуєть- ся на ряді принципів, які поділяють владу і розділяють владні повноважен- ня і, одночасно, забезпечують цілісність, єдність державної влади. Обґрун- товуються положення, пов’язані з правовим закріпленням розмежованих повноважень державної влади і місцевого самоврядування. Підкреслюється, що існує різна практика надання центром повноважень органам місцевого самоврядування: принцип позитивного регулювання, принцип негативного регулювання. Розкриваються особливості двох способів вибудови взаємин центру і регіонів: а) делегування повноважень; б) передача повноважень з поясненням їх специфіки та особливостей. Робиться акцент на тому, що цен- тральні органи державної влади передають на місця ті державні повноважен- ня, які оптимальніше вирішуються саме місцевими самоврядними органами і структурами і які, до того ж, нераціонально вирішувати в центрі. Поясню- ється характер і особливості механізмів взаємодії органів державної влади і органів місцевого самоврядування, завдяки якому є можливість залучати до питань і процесів державного управління максимальну кількість громадян, а також підвищувати роль громадянського суспільства в управлінні справами держави і суспільства.

Посилання

Большаков С. Н. Принцип субси- диарности в современном демо- кратическом управлении: концеп- туальные подходы и проблемы практической реализации. Автореф. дис. ... д-ра полит. наук. 23.00.02 – политические институты и процессы. СПб. 2006.40 с.

Говорук Д. М. Поняття принципу пу- блічності та його нормативний аспект [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://nauka.nueau.org.ua/gowuload//elzbirnik/1/covorun.pdf

Дегтяр О. А. Роль системи публич- ного управленния в социальній сфере общества // Публічне урядуван- ня. № 1 (2) – березень 2016. Київ. ДП “Вид. дім “Персонал”. С. 89–94.

Закон України “Про місцеве смао- врядування в Україні” від 21 липня 1997 р. № 280/97-ВР//ВВР України. 1997.

Конституція України: прийнята 28 червня 1996 р. // ВВР України. 1996. № 30. 78 с.

Утвенко В. В. Теорія та історія міс- цевого самоврядування: навч.посібник. Київ. ДП “Вид. дім “Персонал”. 2015. 234 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-26

Як цитувати

Шинькович, А. (2020). ПРИНЦИП СУБСИДІАРНОСТІ ЯК БАЗОВА ЗАСАДА ПОДІЛУ ВЛАДИ ТА РОЗПОДІЛУ ПОВНОВАЖЕНЬ МІЖ ДЕРЖАВНОЮ ВЛАДОЮ І МІСЦЕВИМ САМОВРЯДУВАННЯМ. Публічне урядування, (2 (22), 221-229. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-2(22)-221-229