УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВОЮ БЕЗПЕКОЮ УКРАЇНИ В УМОВАХ ДЕСТРУКТИВНОГО ВПЛИВУ ЕКЗИСТЕНЦІЙНИХ КРИЗОВИХ ФАКТОРІВ, ПОВ’ЯЗАНИХ З РОСІЙСЬКОЮ АГРЕСІЄЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2022-5(33)-4

Ключові слова:

фінансова безпека, Державний бюджет України, деструктивні кризові фактори, дефіцит, макроекномічна допомога

Анотація

Мета роботи. Проблема фінансової безпеки завжди була актуальною для всіх держав. Для України наразі це проблема номер один, оскільки на її території розгорнулася повномасштабна війна, нав’язана Росією. Вона охопила значну територію на півночі, сході та півдні країни і пов’язана з величезними людськими жертвами та економічними збитками, що завдаються нашій державі. Більшість політичних лідерів та громадян як України, так і інших країн світу не передбачали такого розвитку подій, тому зараз, паралельно з шоком, болем і гнівом, йде процес осмислення причин і механізмів виникнення цієї війни, пошук ефективного механізму державного управління забезпечення макрофінансової безпеки країни в умовах диструктивного впливу екзестенційних факторів, пов’язаних з військовою агресією. Методологія. Дослідження фінансово-безпекового середовища, виявлення небезпечних тенденцій, факторів впливу, ризиків і загроз національній та фінансовій безпеці дає змогу обґрунтувати вибір оптимальної моделі забезпечення національної та фінансової стабільності та відповідних механізмів функціонування держави в умовах воєнного стану. Водночас комплексний аналіз існуючих можливостей, практик, нормативно-правового регулювання, організації діяльності у сфері національної і фінансової безпеки, антикризового менеджменту та державного управління дає змогу визначити вразливі місця держави та суспільства, системні проблеми в забезпеченні фінансової стабільності, а також визначити пріоритети її подальшого зміцнення. Аналіз цих питань має важливе наукове та практичне значення в контексті обґрунтування доцільності створення системи забезпечення національної та фінансової стабільності в Україні. Наукова новизна одержаних результатів полягає у посиленні теоретичного обґрунтування та розробці комплексних заходів забезпечення фінансової безпеки України шляхом розробки стратегії фінансової безпеки, формування та виконання державного та місцевих бюджетів країни, моніторингу показників оцінки фінансової безпеки, грошово-фінансової безпеки, розробки стратегії розвитку та контролю банківської системи, посилення платіжної дисципліни, удосконалення податкове регулювання, контролю за виведенням капіталу з України, забезпечення функціонування ринку цінних паперів та фондового ринку, лібералізація руху капіталів. Висновки. Наразі завдання не лише військово-політичного керівництва та громадян України, а й всього демократичного світу – не допустити перемоги агресивного російського імперіалізму в цій війні, організувати і згуртувати весь цивілізований світ для протистояння російській агресії, забезпечити належне функціонування економіки воюючої країни, здійснення гарантованого фінансового забезпечення потреб ЗСУ та населення країни. Впровадження фінансових, валютних, кредитних заходів, внесення змін до законодавчої бази, розробка стратегії фінансової безпеки України стають все більш актуальними. Реалізація запропонованих нами, на нашу думку, заходів сприятиме зміцненню фінансової безпеки України в умовах воєнного стану.

Посилання

Бюджетний кодекс України: Закон України від 08.07.2010 №2456-VI. Відомості Верховної Ради України (ВВР). 2010. № 50–51. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2456-17(дата звернення: 12.01.2023).

Коваль М. І., Назаренко О. М., Коваль О. М. Організація виконання бюджету : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. Київ : ДП «Вид. дім Персонал», 2016. 374 с.

Про державний бюджет України на 2023 рік: Закон України від 24.02.2023 № 2953-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2710-20#Text (дата звернення: 12.01.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-07

Як цитувати

Коваль, М. І. (2022). УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВОЮ БЕЗПЕКОЮ УКРАЇНИ В УМОВАХ ДЕСТРУКТИВНОГО ВПЛИВУ ЕКЗИСТЕНЦІЙНИХ КРИЗОВИХ ФАКТОРІВ, ПОВ’ЯЗАНИХ З РОСІЙСЬКОЮ АГРЕСІЄЮ. Публічне урядування, (5 (33), 34-39. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2022-5(33)-4