ІНСТРУМЕНТИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ТА РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ПЕДАГОГІЧНОГО ЛІДЕРСТВА В МЕЖАХ ПРОГРАМИ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ БРИТАНІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-4(19)-302-310Ключові слова:
педагогічне лідерство, програма первинних років, система управління персоналом, асистент вчителя, навчальний процес БританіїАнотація
Відзначено, що виконання програми первинних років (PYP) постійно змінюється, тому інвестиції у підтримку цього підвищення про- фесіоналізму як у керівників шкіл, так і вчителів дуже важливі з точки зо- ру зобов’язань, часу та емоційної енергії. Кожна школа має вирішити, яка модель спільного педагогічного керівництва найкраще працює для них. Ця модель може бути простою і включати лише керівника основної частини школи та координатора PYP. З іншого боку, це також може бути матрична модель, включаючи керівника школи, директора первинної секції, коорди- натора PYP і всіх викладачів різного ступеня. Доведено до розуміння, що пріоритет педагогічних обов’язків керівництва має бути належним чином розподілений між членами команди педагогічного керівництва. Тому, щоб зробити ці розбіжні робочі відносини ефективними, комунікація всереди- ні групи має бути відкритою, поважною та зосередженою на викладанні та навчанні.
Схарактеризовано роль асистента вчителя (TA), яка була прийнята до уваги майже 20 років тому, насамперед, щоб допомогти дітям з особливими потребами. Проте, в сучасному педагогічному світі TAs мають багато різних обов’язків, які іноді можуть перевищувати робочі норми з точки зору сис- теми управління персоналом. Визначено мету всіх програм міжнародного бакалаврату. Були надані моделі спільного педагогічного лідерства.
Зокрема, багато розмов в рамках ефективної шкільної спільноти орієн- товані на індивідуальні роздуми щодо навчання та викладання. Отже, для впровадження цієї системи в український навчальний процес, необхідно спочатку подумати про підтримку та заохочення як TAs, так і дітей з особли- вими потребами з поважним ставленням та розумінням.
Посилання
McDermott, L. (2017). An exploration of a complex relationship: Teachers and Teaching Assistants working together in primary schools. Doctor’s thesis: University of Essex and Tavistock & Portman NHS Trust. Retrieved from http://repository.essex.ac.uk/20276/1/Lorna McDermott_M4%20Thesis.pdf [in English].
Unison, NAHT, NET & Maximising Teaching Assistants (2016). Professional standards for Teaching Assistants: Advice for headteachers, teachers, teaching assistants, governing boards and employers. Retrieved from http://maximisingtas.co.uk/assets/content/ta-standards-finaljune2016-1.pdf [in English].
Balshaw, M. (2010). Looking for some different answers about teaching assistants. European Journal of Special Educational Needs, 25 (4), 337–338 [in English].
Blatchford, P., Russell, A., Webster, R. (2012). Reassessing the impact of teaching assistants: How research challenges practice and policy. Abingdon: Routledge [in English].
Making the PYP happen: Pedagogical leadership in a PYP school. Primary Years Programme. International Baccalaureate. (2009). Cardiff, Wales: Peterson House, Malthouse Avenue, Cardiff Gate.