СПІВПРАЦЯ МІЖНАРОДНИХ УСТАНОВ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ІЗ ЗАПОБІГАННЯ ВІДМИВАННЮ КОШТІВ

Автор(и)

Ключові слова:

державна політика, запобігання відмиванню коштів, доходи, отримані злочинним шляхом

Анотація

Досліджено теоретичні та практичні питання співпраці між- народних установ щодо формування державного регулювання протидії від- миванню коштів. Стаття містить аналіз основних напрямів діяльності між- урядових інституцій щодо запобігання та поширення “брудних” грошей. По- казано, що метою консолідації зусиль міжнародних структур є інтеграція стандартів та рекомендацій із протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму в механізми державного управління щодо забезпечення фінансо- вої стабільності та цілісності державного розвитку, кращого фінансового на- гляду та контролю з боку держави.

Відмічено, що проблема відмивання коштів не може бути вирішена ли- ше за рахунок створення нових організаційних форм державного контролю, надзвичайних і каральних заходів. Потрібне усвідомлення цього явища як такого, що має економічну, політичну, етичну, управлінську та правову оз- наки. Процес державного регулювання відмивання коштів повинен засто- совуватися до всіх службовців органів державної влади, управління, право- суддя (що передбачено законодавством ряду країн) і громадських структур, наділених функціями обслуговування населення, а не лише до так званих посадових осіб. Важливі регламентація форм і процедури контролю за державними службовцями, наявність та дієвість кодексу посадової етики та по- ведінки.

Обґрунтовано, що ефективність реалізації заходів щодо запобігання ко- рупційній злочинності не може бути досягнута шляхом поодиноких і не- системних дій на різних рівнях, а потребує довгострокових соціально-еконо- мічних, політичних та правових перетворень. Ця діяльність має ґрунтуватися на поєднанні низки запобіжних і репресивних заходів.

Таким чином, нині боротьба з легалізацією (відмиванням) доходів, одер- жаних злочинним шляхом, і фінансуванням тероризму розглядається як пріоритетний напрям протидії організованій злочинності у більшості країн світу та світовою спільнотою в цілому.

Посилання

United Nations General Assembly, ‘International Convention for the Suppression of the Financing of Terrorism’ (9 December 1999) (№ 38349).

Beekarry N. ‘The International Anti- Money Laundering and Combating the Financing of Terrorism Regulatory Strategy: A Critical Analysis of Compliance Determinants in International Law’ (2011) Northwestern Journal of International Law & Business 31, 160.

Isern J., Porteous D., Hernandez- Coss R. and Egwuagu C. ‘AML/CFT Regulation: Implications for Financial Service Providers that Serve Low- Income People’ (2005) Cooperative Effort by the Financial Market Integrity (FSEFI) Unit of the World Bank and the Consultative Group to Assist the Poor (CGAP) 3 – Today, there are nine FSRBs representing over 190 jurisdictions.

Alldridge P. ‘Money Laundering and Globalization’ (2008) // Journal of Law and Society. — № 35 (4). — Р. 444.

International Monetary Fund (IMF), ‘Factsheet. The IMF and the Fight Against Money Laundering and the Financing of Terrorism’ (As of April 2017) 1 f.

International Monetary Fund (IMF), ‘IMF Policy Paper. Review of the Fund’s Strategy on Anti-Money Laundering and Combating the Financing of Terrorism’ (20 February 2014) 6 – Within the EU, the 40+9 recommendations were implemented with the third Директива з протидії відмиванню грошей 2005/60/EC (3rd AMLD).

Holliday R. C., Levi М. and Reuter Р. ‘Global Surveillance of Dirty Money: Assessing Assessments of Regimes to Control Money Laundering and Combat the Financing of Terrorism’ (30 January 2014) Center on Law and Globalization, 11.

Alldridge Р. ‘Money Laundering and Globalization’ (2008) // Journal of Law and Society. — № 35 (4). — Р. 444.

Financial Action Task Force (FATF), ‘FATF Members and Observers’ <http://www.fatf-gafi.org/about/membersandobservers/>accessed20September2017.

Holliday R. C., Levi М. аnd Reuter Р., ‘Global Surveillance of Dirty Money: Assessing Assessments of Regimes to Control Money Laundering and Combat the Financing of Terrorism’ (30 January 2014) Center on Law and Globalization, 10.

International Monetary Fund (IMF), ‘IMF Policy Paper. Review of the Fund’s Strategy on Anti-Money Laundering and Combating the Financing of Terrorism’ (20 February 2014) 11.

Financial Action Task Force (FATF), ‘Methodology for Assessing Compliance with the FATF 40 Recommendations and the FATF 9 Special Recommendations’ 27 February 2004 (Updated as of February 2009).

Holliday R. C., Levi М. and Reuter Р. ‘Global Surveillance of Dirty Money: Assessing Assessments of Regimes to Control Money Laundering and Combat the Financing of Terrorism’ (30 January 2014) Center on Law and Globalization, 16.

Directorate General for Internal Policies, ‘Offshore Activities and Money Laundering: Recent Findings and Challenges’ (March 2017) (IP/A/ PANA/2016-4) (PE 595.371) 37.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-24

Як цитувати

Щурба , М. (2018). СПІВПРАЦЯ МІЖНАРОДНИХ УСТАНОВ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ІЗ ЗАПОБІГАННЯ ВІДМИВАННЮ КОШТІВ. Публічне урядування, (1 (11), 327-334. вилучено із http://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/560