АРХЕТИПИ ЕКОНОМІЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ТА ЇХ ВИТОКИ У НАУКОВО-ФІЛОСОФСЬКІЙ ДУМЦІ БЛИЗЬКОСХІДНИХ КРАЇН

Автор(и)

Ключові слова:

економічна поведінка, близькосхідний етос, інтеркультурність, архетипи, адат та шаріат, конфліктна природа духовно-соціального модусу

Анотація

Стаття репрезентує авторську спробу застосування архетипної парадигми у її класичній та сучасній інтерпретаціях для аналізу економічної поведінки маргіналів на тлі соціально-філософської думки близькосхідних країн. Також у рамках статті ми представляємо нашу ідею щодо реінтерпри- тації деяких європейських підходів та моделей архетипної парадигми від- повідно до реалій ментального, культурно-релігійного та міжкультурного компонентів поведінки споживачів та ключових елементів конфліктної при- роди духовно-соціального модусу. Представлені у європейському соціаль- но-філософському дискурсі найбільш популярні теорії, моделі та інструмен- ти архетипного аналізу можна вжити для інтеркультурного порівняльного аналізу гомогенних та мультикультурних мусульманських спільнот у різних частинах Близького Сходу, проте для досягнення успіху у дослідженні та отримання реальних та об’єктивних результатів, ми пропонуємо використо- вувати додатково інструменти коректної та еквівалентної інтерпретації для подолання розбіжностей між європейським та орієнтальним клерикальним та соціально-філософським дискурсами. Ісламська (або клерикальна) фі- лософія, Аль-Калям, за своєю природою близька до християнської теоло- гії, а мусульманська (зазвичай маргінальна, базується на різних трактовках та інтерпретаціях локальних звичаїв та релігійних догм) філософія є більш наближеною до схизми та альтернативних інтерпретацій класичних чи су- часних неісламських ідей, теорій та концепцій. Таким чином, наша стаття є лише спробою проаналізувати й інтерпретувати сучасні європейські теорії, щоб запропонувати дієві інструменти для соціально-філософського аналізу економічної поведінки у близькосхідних країнах.

Посилання

Fattah M. A. Democratic values in the Muslim World / M. A. Fattah. — London: Lynne Reinner Publishers Inc., 2006. — 209 p.

Haneef M. A. Contemporary Islamic Economic Thought: A Selected Comparative Analysis / M. A. Haneef. — Kuala Lumpur: Al-Khoda, 1995. — 156 p.

Herb M. All in the Family: Absolutism, Revolution, and Democracy in Middle Eastern Monarchies / M. Herb. — New York: SUNNY Press, 1999. — 352 p.

Oleynik A. N. Extended version of Cause theorem and limits of “economic imperialism” / A. N. Oleynik // Social sciences and modernity. — Vol. 4. — 2008. — P. 147–162.

Rahman F. Islam and Modernity: Transformation of an Intellectual Tradition / F. Rahman. — Chicago: University of Chicago Press, 1984. — 182 p.

Sam D. L., Berry J. W. The Cambridge Handbook of Acculturation Psychology / D. L. Sam, J. W. Berry. — New Yourk: Cambridge University Press, 2006. — 576 p.

Said E. W. Orientalism: Western conceptions of the Orient / E. W. Said. — Noida: Penguin Books India, 2006. — 416 p.

Thomas S. M. The global resurgence of religion and the transformation of international relations: The struggle for the soul of the twenty-first century / S. M. Thomas, foreword by D. Tutu. — New York: Palgrave MacMillan, 2005. — 300 p.

Vishwanathan G. Power, politics and culture: interviews with Edward W. Said / G. Vishwanathan. — London: Bloomsbury, 2005. — 490 p.

Wilkinson M. B. Philosophy of religion: An introduction / M. B. Wilkinson. — New York: A&C Black, 2010. — 394 p.

Маффесоли М. Околдованность мира или божественное социаль- ное // СОЦИО-ЛОГОС. — Москва: Прогресс, 1991. — С. 274–283.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-31

Як цитувати

Махмуд Муса, Я., & Гарник, Л. (2017). АРХЕТИПИ ЕКОНОМІЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ТА ЇХ ВИТОКИ У НАУКОВО-ФІЛОСОФСЬКІЙ ДУМЦІ БЛИЗЬКОСХІДНИХ КРАЇН. Публічне урядування, (3 (8), 185-201. вилучено із http://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/626