Державно-правове забезпечення розвитку системи вищої освіти в Україні : сучасний стан і перспективи
Abstract
As a distinctive feature of higher education is the uncertainty and diversity of product of higher education, comprehension of desired and required results (identification of products) of higher education should be implemented in terms of various categories of demands for education, and only on this basis — the direction of and develop of their own content and forms of higher education state regulation may be. compiled.
References
Панкевич О. З. Соціальна держава: до загальнотеоретичної характеристики // Бюл. Мін-ва юстиції України. —2004. — № 2–3 (28–29). — С. 33.
Атаманчук Г. В. Теория государственного управления: Курс лекций. — М.: Юрид. л-ра, 1997. — С. 23.
Реформування державного управління в Україні: проблеми та перспективи / За ред В. В. Цвєткова. — К.: Оріяни,1998. — С. 36
Алехин А. П., Кармолицкий А. А., Козлов Ю. М. Административное право Российской Федерации. — М.: Зерцало, 1997. — С. 4.
Сиренко В. Ф. Интересы — власть — управление. —К.: Наук. думка, 1991. — С. 109.
Адміністративне право України. Академічний курс /За ред. В. Б. Авер’янова. — К.: Юрид. думка, 2004. — Т. 1. —С. 123.
Плішкін В. М. Теорія управління органами внутрішніх справ: Підручник. — К.: НАВСУ, 1999. — С. 21.
Нижник Н. Р., Машков О. А. Системний підхід в організації державного управління. — К.: Вид-во УАДУ, 1998. —С. 89.
Зеркин Д. П., Игнатов В. Г. Основы теории государственного управления. — Ростов н/Д: Изд. центр “МарТ”,2000. — С. 51.