СУЧАСНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «МОРСЬКЕ ПРАВО»
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.ped.2023.5.2Ключові слова:
освітній процес, технології, цифровізації, курсанти, дисципліна «Морське право».Анотація
Стаття присвячена окресленню сучасних педагогічних технологій викладання дисципліни «Морське право», визначено поняття «педагогічна технологія». Автор аналізує актуальні підходи до навчання в цій сфері, враховуючи специфіку дисципліни, особливості освітнього процесу, технічний прогрес та вимоги сучасного ринку праці. У роботі розглядаються педагогічні підходи до формування професійних компетенцій курсантів у галузі морського права. Встановлено, що на сучасному етапі пріоритетними напрямами вдосконалення освітнього процесу є розвиток індивідуальних, адаптивних форм навчання, впровадження інтегрованих курсів, розвиток інформаційної бази освітнього процесу, оптимальне насичення курсу цифровими технологіями та інтерактивними методами навчання. Актуальність проблеми впровадження сучасних педагогічних технологій навчання та методик викладання морського права визначається такими факторами, як зміна парадигми освіти, що вимагає застосування таких педагогічних технологій, які сприяють розвитку цих умінь та навичок у курсантів; розвиток інформаційних технологій; потреби ринку праці, адже сучасний ринок праці вимагає від фахівців у галузі морського права глибоких знань і практичних навичок, а впровадження сучасних педагогічних технологій навчання морського права сприяє розвитку цих умінь та навичок у майбутніх фахівців, що підвищує їхню конкурентоспроможність на ринку праці. Зазначено, що при викладанні дисципліни «Морське право» в Дунайському інституті Національного університету «Одеська морська академія» використовуються різні сучасні методики викладання, залежно від конкретних тем і завдань. Наприклад, для вивчення теоретичних основ морського права викладачами використовуються інтерактивні методи, такі як дискусії або дебати; презентації, які дають змогу активно залучати курсантів до теоретичних дебатів. Результати дослідження можуть бути корисними для викладачів, які цікавляться оптимізацією процесу викладання даної дисципліни та підвищенням ефективності освітнього процесу.
Посилання
Chernenko O. Modern pedagogical technologies in higher education. Review of Pedagogy and Management of Education. 2020. (2). Pр. 52–59. https://doi.org/10.36690/2733-2039-2020-2-52
Radkevych V., Zhurian V.; Kononenko A., Smyrnova І. Pedagogical Aspects of Formation of Ecological Competence of Specialists of Maritime Branch. International Journal of Engineering Pedagogy. 2023. Vol. 13, Issue 1, p. 82 10.3991/ijep.v13i1.36125
Romaniuk R., Fonariuk O., Pavliuchenko O., Shevchuk S., Yermoshyna T., Povidaychyk M. Application of information and communication technologies in the study of natural sciences. Postmodern Discoveries. 2022.13 (1), 313–329. https://doi.org/10.18662/po/13.1/398
Антонова О.Є. Педагогічні технології та їх класифікація як наукова проблема. Сучасні технології в освіті. 2013. Вип. 2. URL:http://eprints.zu.edu.ua/20637/1/%D0%90%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F.pdf
Гайдаржи А. Цифрова компетентність викладача освітньої компоненти «Маркетинг» у Дунайському інституті національного університету «Одеська морська академія». 2018. URL:https://lib.iitta.gov.ua/736171/1/Formuvannya_onlaynovykh_virtualnykh_kolektsiy_elektronnykh_osvitnikh_resursiv-2023. pdf#page=11 (дата звернення 05.01.24).
Гуревич Р. С. Використання сучасних технологій навчання у ВНЗ. 2015. URL:http://repo.uipa.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/4017/1/Gurevush.pdf
Гуревич Р. С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід : навч. пос. Вінниця : ТОВ фірма ”Планер”. 2012. 348 с.
Дубасенюк О.А. Технологічний підхід до професійно-педагогічної підготовки: пошуки та перспективи. Технології професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів: навчальний посібник. Житомир: держ. пед.ун-тет, 2001. С. 4–12.
Лебедик Л. В., Стрельніков В. Ю., Стрельніков М. В. Сучасні технології навчання і методикивикладання дисциплін : Навчально-методичний посібник для слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти. Полтава : АСМІ. 2020. 303 с.
Смирнова І.М., Кононенко А.Г. Використання хмарних інструментів в процесі викладання освітньої компоненти «Фізика». Інноваційна педагогіка. 2023. № 60. Ст. 206–209. https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2023/60.42