ДІАЛОГ ЯК ДОМІНАНТНА ФОРМА МОВЛЕННЯ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.ped.2024.1.2

Ключові слова:

комунікативні навички, комунікативні ситуації, діалогічне мовлення, діалог, діалогові вправи, культурний контекст, переваги та недоліки

Анотація

У статті висвітлено важливість використання діалогів у процесі навчання англійської мови. Метою роботи є дослідження важливості використання діалогу у викладанні англійської мови, переваги, ефективні стратегії та практичні методи застосування. Методологічну основу дослідження становлять пріоритетні принципи оволодіння мовою відповідно до комунікативно орієнтованого підходу, який є визначальним на сучасному етапі розвитку суспільства; положення про діяльнісний характер мовленнєвого спілкування, формування іншомовних навичок і вмінь шляхом здійснення учнем комунікативної мовленнєвої діяльності; принципи особистісно-орієнтованого навчання та когнітивного підходу до оволодіння іноземною мовою; теоретичні і практичні висновки сучасної лінгводидактики. У дослідженні розглянуто методи та прийоми, які сприяють ефективному використанню діалогів у навчальному процесі. Особливу увагу приділено ролі діалогових вправ у розвитку комунікативних навичок студентів, таких як впевненість у собі, розуміння культурних контекстів та активне володіння мовою. Зазначено різні види діалогових вправ, а саме: рольові ігри, групові дискусії, ігри в розвитку комунікативних навичок та обмін розповідями. Крім того, наголошено на важливості адаптації діалогових вправ до індивідуальних потреб та рівня мовної підготовки студентів. Таким чином, на основі аналізу наукової методичної літератури, практичного досвіду дослідників та викладачів, у статті надано рекомендації для оптимального використання діалогів в освітній практиці та зазначено їх значущість для навчання англійської мови, в чому полягає новизна дослідження. У дослідженні не залишено поза увагою і вплив культурних відмінностей на ефективність діалогів у навчанні мови. Розуміння культурних контекстів відіграє ключову роль в успішній комунікації іноземною мовою, оскільки кожна культура має свої унікальні норми, звичаї та очікування від спілкування. Детальний розгляд культурних аспектів у діалогових вправах допомагає студентам розвивати повагу та толерантність до різноманітності культур та успішно взаємодіяти з носіями мови з різних культурних середовищ. Таким чином, включення культурних контекстів до діалогових вправ сприяє не тільки підвищенню ефективності навчання, а й формуванню культурної компетенції у студентів. Крім того, у статті зазначено практичну цінність діалогу в навчанні англійської мови. Діалогові вправи надають студентам можливість практикувати реальні комунікативні ситуації, з якими вони можуть зіткнутися у повсякденному житті чи професійній сфері діяльності. Це дозволяє їм долати мовні бар’єри, розвивати впевненість у собі та опановувати практичні навички спілкування англійською мовою. Завдяки діалогам студенти навчаються висловлювати свої думки та ідеї, а також адаптувати свою мову залежно від контексту та аудиторії. Це особливо важливо для тих, хто планує спілкуватися англійською мовою у професійних ситуаціях, таких як переговори, презентації, інтерв’ю тощо. В результаті дослідження можна зробити висновок про те, що діалогові вправи не лише сприяють покращенню мовних навичок студентів, а й готують їх до успішної взаємодії у реальному світі, що робить їх незамінним інструментом у процесі вивчення англійської мови.

Посилання

Короненко Г.А. Розвиток навичок діалогічного мовлення на уроках англійської мови. Англійська мова та література, 2009. №25. С. 2–6.

Костюченко К. Особливості навчання діалогічного мовлення на заняттях з англійської мови у ВНЗ. Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені В. Винниченка. Серія «Педагогіка». 2015. Вип 135. С. 135–139.

Ніколаєва С. Ю. Основи сучасної методики викладання іноземних мов. Київ, 2008. 285 с.

Проблеми викладання іноземних мов у немовному вищому навчальному закладі: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, г. Київ, 18 березня 2011 р. Київ, 2011. 188 с.

Цубова О. Л. Навчання студентів-економістів англійського діалогічного мовлення. Вісник НУ «Львівська політехніка». Секція «Менеджмент в освіті». 2013. № 767. С. 389–393.

Черниш В. В. Навчання іншомовного діалогічного мовлення в аспекті компетентнісного підходу. Іноземні мови. 2012. № 4. С. 11–27.

Bilbrough, N. Dialogue Activities: Exploring Spoken Interaction in Language Class. Cambridge University Press. 2007. 253 р.

Student Thought and Classroom Language: Examining the Mechanisms of Change in Dialogic Teaching. Educational Psychologist. 2013. 113 р. URL : https://www.academia.edu/65767227/Using_Dialogue_Journals_as_a_Multi_Purpose_Tool_for_Preservice_Teacher_Preparation_How_Effective_Is_It?uc-gsw=8763620 (дата звернення: 09.03.2024)

Harmer, J. Teaching English. Oxford University Press. 2007. Р. 132–145.

Dialogic teaching and dialogic stance: Moving beyond interactional form. Research in the Teaching of English. 2015. № 49(3). Р. 272–296. URL: https://www.academia.edu/65767227/Using_Dialogue_Journals_as_a_Multi_Purpose_Tool_for_Preservice_Teacher_Preparation_How_Effective_Is_It?uc-g-sw=8763620(дата звернення: 18.03.2024)

Scott Aubrey. Strengthening Teacher–Student Rapport through the Practice of Guided Dialogue Journaling. 2021. 133 р. URL: https://www.academia.edu/65767227/Using_Dialogue_Journals_as_a_Multi_Purpose_Tool_for_Preservice_Teacher_Preparation_How_Effective_Is_It?uc-g-sw=8763620 (дата звернення: 01.04.2024)

Theory and Research on Teaching as Dialogue: веб-сайт. URL : https://www.academia.edu/65767227/Using_Dialogue_Journals_as_a_Multi_Purpose_Tool_for_Preservice_Teacher_Preparation_How_Effective_Is_It?uc-g-sw=8763620 (дата звернення: 01.04.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-17