ФЕНОМЕНОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ПРОФЕСІЙНО-СПРЯМОВАНОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.ped.2024.1.10

Ключові слова:

фахова підготовка, соціальна робота, соціальний працівник, інтегроване навчання, професійно-спрямована англійська мова

Анотація

Повномасштабне вторгнення РФ в Україну стало викликом для всіх сфер діяльності – не винятком стала і соціальна сфера, яка опікується вразливими, малозахищеними та незахищеними категоріями населення. Вирішення проблеми підвищення якості підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери, що зумовлює нову парадигму професійної підготовки соціальних працівників, визначає його як центрального суб’єкта професійної діяльності в соціальній сфері, висуває вимоги до його кваліфікації. За таких сьогоденних вимог до соціальних працівників – знання англійської мови є невід’ємним складником їхньої професійної компетенції. Мета статті – проаналізувати сучасні наукові дослідження та систематизувати основні напрями вивчення проблеми фахової підготовки майбутніх соціальних працівників. З’ясувати феноменологію дослідження, визначити сутність понятійного апарату, яким будемо послуговуватись у подальшому в рамках вивчення проблеми інтегрованого навчання професійно-спрямованої англійської мови майбутніх соціальних працівників у процесі фахової підготовки. Методологія статті полягає у комплексному аналізі та системному підході до вивчення провідного наукового досвіду пов’язаного з фаховою підготовкою майбутніх соціальних працівників. Наукова новизна дослідження полягає у визначені феноменології дослідження проблеми інтегрованого навчання професійно-спрямованої англійської мови майбутніх соціальних працівників у процесі фахової підготовки. Висновки статті чітко окреслюють сутність понятійного апарату дослідження проблеми інтегрованого навчання професійно-спрямованої англійської мови майбутніх соціальних працівників у процесі фахової підготовки.

Посилання

Viktoriia KORNESHCHUK, Yuliia KOLODIICHUK Professional Training of Future Social Workers and Its Efficiency. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. 2019, Volume 11, Issue 4, pages: 100–112. doi:10.18662/rrem/160 (WOS).

Бех В.П. Соціальна робота і формування громадянського суспільства: [монографія]. В.П. Бех, М. П. Лукашевич, М.В. Туленков; Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. 599 с.

Бондаренко Н.Б., Грига І.М, Кабаченко Н.В. Соціальна робота: В 3 ч. Київ. Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2004. Ч. 1: Основи соціальної роботи.

Грень Т.Я. Особливості реалізації політики соціального захисту територій в умовах сучасної війни. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Публічне управління та адміністрування. Том 33 (72) № 6, 2022. С. 80–84.

Карпенко О.Г. Професійні функції соціального працівника як складова професійної компетентності. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2007. Вип. 20. С. 27–34.

Лукашевич М. П., Семигіна Т. В. Соціальна робота: (теорія і практика): підручник для ВНЗ. Київ: Каравела, 2011. 368 с.

Мигович І.І. До питання про зміст професійної підготовки фахівців соціальної сфери. Актуальні проблеми професійної підготовки фахівців соціальної роботи в Україні і за рубежем. Ужгород. 2003. С. 227–230.

Полтавець В. Соціальна робота в Україні: перші кроки. Київ, «КМ Асасіетіа». 2021. 233 с.

Стащук О.В., Гергола С.В., Комар-Стаховська К.П. Стан соціального захисту та соціального забезпечення населення України в умовах війни. Економіко-правовий розвиток сучасної України: матеріали XІ Всеукраїнської наукової конференції студентів, аспірантів та молодих вчених, що присвячена 25-ій річниці з дня заснування Національного університету «Одеська юридична академія», м. Одеса, 25 листопада 2022 р. Одеса, 2022. С. 6–8.

Фалинська З.З. Практична підготовка майбутніх соціальних педагогів у вищих навчальних закладах: Дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Львівський національний ун-т ім. Івана Франка. Львів, 2006. 284 с.

Словник професійної термінології для майбутніх фахівців сфери соціальної роботи (до курсів) / уклад.: Г.В. Коваль, Е.І.Костишин, Г.П. Васянович, В.В. Грицанюк, О.М. Міщенко, В.М. Логвиненко, Савостікова К.І.; за ред. Г.В.Коваль. Львів: ЛДУ БЖД, 2021. 208 с.

Словник-довідник соціального працівника. За ред. Кизименко Л.Д., Бєдна Л.М. Міні – глосарій. Львів, ДЦ МОУ, 2000. 80 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-17