ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЛОГОПЕДА У МЕДІЙНОМУ ПРОСТОРІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.ped.2024.1.13

Ключові слова:

логопед, медіакомпетентність, медіапростір, робота логопеда онлайн, освіта

Анотація

Стаття присвячена дослідженню особливостей професійної діяльності логопеда в медійному просторі. У роботі розглянуті ключові аспекти, що визначають ефективність логопедичної практики в контексті сучасних медіа. Автори розглядають виклики та можливості, які виникають перед логопедами у використанні різноманітних медійних платформ. Досліджено роль логопеда у просвітницькій та консультаційній діяльності в онлайн-середовищі. Розглянуто такі соціальні мережі – платформи для робота логопеда онлайн: Youtube, Facebook, Instagram. Також розглянуто питання формування та підвищення медіакомпетентності логопедів для успішної взаємодії з сучасними медійними технологіями. У статті визначено та ретельно розглянуто різноманітні форми та види контенту, які виявилися ключовими для досягнення ефективної комунікації та плідної взаємодії логопеда з аудиторією. У роботі представлено висновки наукового дослідження, яке націлене на визначення рівня медіакомпетентності логопедів, які здійснюють практичну діяльність в Україні. Детально розглянуті компоненти цієї компетентності, визначені різні рівні її виявлення та встановлені критерії оцінки. Дослідження включає в себе аналіз та класифікацію навичок та знань, які визначають успішну практику логопеда. Докладно розглянуто кожен компонент медіакомпетентності, враховуючи їх взаємодію та вплив на професійну діяльність логопеда. Встановлені різні рівні виявлення медіакомпетентності – від низького до високого, кожен з яких характеризується певним ступенем оволодіння медійними навичками та знаннями. Водночас, описано чіткі критерії, які допомагають оцінити рівень медіакомпетентності логопеда. Ці критерії базуються на ключових аспектах професійної діяльності. Представлено кількісні показники результатів дослідження та окреслено тематику подальших наукових розвідок.

Посилання

Галан О. М. Формування медіакомпетентності в процесі вивчення суспільних дисциплін. Young Scientist. 2018. № 12(641). С. 21–24.

Гмиря Н. І. Кібербулінг: як виявити та попередити. Психологічні умови розвитку особистісно-професійної компетентності педагога: матеріали ІІ Всеукраїнського науково-практичного форуму «Соціальнопсихологічні аспекти розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в умовах інноваційних змін» (07 – 12 грудня 2020 року, м. Суми). 2020. С. 29–33.

Голубєва О. Є. Соціально-психологічне поле медіакомпетентності: спитай у Googlе. Наукові студії із соціальної та політичної психології. 2011. № 29. С. 319–332.

Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник / за ред. В. Різуна. Київ, 2013 352 с.

Наумук І. Формування медіакомпетентності майбутніх вчителів в контексті інтегрованого підходу до медіаосвіти. Інформаційні технології в освіті та науці: матер. VII-ї Всеукр. наук.-практ. конф. Мелітополь, 2015. С. 127–132.

Семеног О. М. Медіаосвіта майбутнього вчителя у вищій філологічній школі: досвід зарубіжжя й України. Українська мова і література в школі, 2013. № 3. С. 30–38.

Сулім А. А. Медіакомпетентність як результат упровадження медіаосвіти. Вісник Харківського національного університету ім. В. Каразіна. Серія: Соціальні комунікації. 2011. № 968 (3). С. 26−29.

Baake D. Hanbuch Mediaen: Medienkompetenz. Bonn: Budeszentrale fur Politishe Bilding, 1999. 308 р

Pérez-Rodríguez M. From Digital and Audiovisual Competence to Media Competence: Dimensions and indicators. Comunicar. 2012. № 20(39). P. 25–33.

Potter W. Media Literacy. London, 2001. 423 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-17