ВАЖЛИВІСТЬ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.ped.2024.2.4

Ключові слова:

освітній процес, критичні навички, здобувачі освіти, цифровізація.

Анотація

У статті авторами досліджена необхідність розвитку критичного мислення у здобувачів вищої освіти. Під час аналізу науково-педагогічної літератури було встановлено, що критичне мислення є предметом дослідження як вітчизняних, так і зарубіжних науковців та педагогів. Особлива увага зосереджена на значенні концепції формування критичного мислення особистості, яка отримала визнання у всьому світі та впроваджується на всіх рівнях освіти. Зазначено, що цифрові технології швидко змінюють суспільство та ринки праці, підкреслюючи важливість критичного мислення для аналізу, оцінки та реагування на нові виклики; перетворюють сучасне суспільство, змінюючи способи комунікації, роботи та навчання. У таких умовах критичне мислення стає надзвичайно важливим для ефективної адаптації та успіху в різних сферах життя. Мета дослідження: визначення способів та особливостей упровадження технологій розвитку критичного мислення здобувачів вищої освіти в умовах цифровізації. Методологія дослідження ґрунтується на аналітичному методі через аналіз наукової літератури з проблеми дослідження. Наукова новизна дослідження полягає у визначенні важливості розвитку критичного мислення серед здобувачів вищої освіти в умовах цифровізації. Висновки дослідження. Розвиток критичного мислення сприяє формуванню здатності до наукового пошуку, яка є важливим напрямом у діяльності майбутнього фахівця, його конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг. Використання технологій ставить нові виклики у освіті і відіграє важливу роль у формуванні навичок 21 століття. З часом модель навчання повинна бути модифікована, щоб адаптуватися до цифровізації 21-го століття. Результати дослідження дають підстави для рекомендацій щодо вдосконалення навчальних програм, методів викладання та організації освітнього процесу з метою забезпечення ефективного розвитку критичного мислення у здобувачів.

Посилання

Бандурович Т. М. Використання технології критичного мислення як засобу створення творчого мікроклімату на уроці світової літератури. Освітній інтернет-навігатор : науково-методичний інтернет-журнал. URL: http://oin.in.ua/vykorystannya-tehnolohiji-krytychnoho-myslennyayak-zasobustvorennya-tvorchoho-mikroklimatu-naurotsi-svitovoji-literatury/

Починкова М. Система формування критичного мислення майбутніх учителів початкової школи у процесі професійної підготовки : монографія. Київ : Талком, 2020. 472 с.

Романова С. Розвиток критичного мислення особистості як проблема сучасної освіти. Вісник національного авіаційного університету. 2009. № 2. С. 113–118. URL: http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/2124/2115

Садовніков О., Васильченко В. Формування критичного мислення у здобувачів вищої освіти. Collection of scientific papers “SCIENTIA”. 2023. № 3. С. 91–93.

Хачумян Т. І. Формування критичного мислення студентів вищих навчальних закладів засобами інформаційних технологій : дис. … канд. пед. наук : 13.00.09 / Хачумян Тетяна Іванівна ; Харківський національний педагогічний ун-т ім. Г. Сковороди. Х., 2005. 221 с

Supriyatno Triyo, Samsul Susilawati, Ahdi Hasan. Development of e-learning to improve students’ critical thinking ability. Cyprus Journal of Educational Sciences. 2020. № 15 (5). Р. 1099–1106.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-05