СТУДЕНТСТВО В ПОШУКУ ШЛЯХІВ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ (СОЦІОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ ВИМІРУ)
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.ped.2024.2.5Ключові слова:
студентська молодь, соціальна реалізація, соціологічне дослідження, самореалізація, вибір професії, самоактуалізація, соціогуманітарні знання, м’які навички.Анотація
В статті надано аналіз даних соціологічного дослідження, проведеного в травні 2024 року серед студентів Міжрегіональної академії управління персоналом (м. Київ) з метою визначити пошуки шляхів самореалізації студентської молоді. Назване дослідження було проведено методом роздаткового анкетування серед студентів молодших курсів МАУП, що охоплюють напрями підготовки з технічних, природничих, гуманітарних та соціальних наук. Дослідженню передувало експертне опитування, що надало базу для коментування ряду показників. Розглянуто ряд чинників, що обумовлюють можливості реалізації зусиль студентів в процесі пошуку шляхів соціально-професійного самоствердження. Серед них висвітлено: фактори впливу на вибір професійної діяльності, спрямування докладання зусиль протягом навчання, попит на соціогуманітарні знання та «м’які навички». Найбільш впливовими чинниками професійного вибору студентів, що здійснюється в кризових умовах сьогодення визначено особистісні (здібності та мрія про професію) та соціально-вмотивовані (престиж та матеріальний добробут). Самостійні зусилля щодо перспективи розширення соціальної реалізації виявилися сконцентрованими поза межами академії в додатково-освітніх та соціально-активних видах діяльності. Соціогуманітарні знання стверджені студентами як провідні в процесі соціальної реалізації. Soft skills активно набувають освітньої популярності у студентів та мають затребуваність як такі, що розширюють базу удосконалення особистості. Загалом пошук самореалізації студентської молоді демонструє визначальну значимість освітньої складової цього процесу.
Посилання
Нельга, Тетяна. Проблеми мотивації студентів у призмі державної освітньої політики (соціологічний аналіз). Наукові праці МАУП. Політичні науки та публічне управління. Вип. 1 (59). Київ : Міжрегіональна Академія управління персоналом, 2020. С. 42–46.
Яковенко, Марина. Формування інноваційної активності студентства (прикладний аспект). Соціологія: теорія, методи, маркетинг. Вип. № 1. Київ : Інститут соціології НАН України, 2002. С. 153–166.