PECULIARITIES OF FORMING PREPAREDNESS FOR FUTURE PSYCHOLOGISTS TO DEVELOP CREATIVITY IN THE CONSULTATIVE INTERACTION BY MEANS OF TRAINING EXERCISES
Abstract
The paper analyzes the features of formation of future psychologists to creative activity by means of interactive learning. Based on practical experience and practical achievements the author suggests a training program for professional activity for future psychologists in high school.
References
Алдер Г. CQ, или мускулы творческого интеллекта / Г. Алдер; пер. с англ. С. Потапенко. — М.: ФАИРПРЕСС, 2004. — 496 с.
Барышева Т. А. Психолого-педагогические основы развития креативности / Т. А. Барышева, Ю. А. Жи-
галов. — СПб., 2006. — 268 с.
Богоявленская Д. Б. Психология творческих способностей / Д. Б. Богоявленская. — М.: Академия,
— 320 с.
Велдбрехт Д. О. Розвиток креативних здібностей учнів через систему креативних вправ / Д. О. Вельдбрехт, Н. Г. Токар // Математика в школах Украї-
ни. — 2007. — № 29. — С. 2–6.
Выготский Л. С. Проблема возраста / Л. С. Выготский // Собр. соч.: в 6 т. — М.: Педагогика, 1984. — Т. 4. — С. 244–268.
Грецов А. Г. Тренинг креативности для старшеклассников и студентов / А. Г. Грецов. — СПб.: Питер, 2008. — 208 с.