PECULIARITIES OF FORMING PREPAREDNESS FOR FUTURE PSYCHOLOGISTS TO DEVELOP CREATIVITY IN THE CONSULTATIVE INTERACTION BY MEANS OF TRAINING EXERCISES

Authors

  • V. V. Shtroble

Abstract

The paper analyzes the features of formation of future psychologists to creative activity by means of interactive learning. Based on practical experience and practical achievements the author suggests a training program for professional activity for future psychologists in high school.

References

Алдер Г. CQ, или мускулы творческого интеллекта / Г. Алдер; пер. с англ. С. Потапенко. — М.: ФАИРПРЕСС, 2004. — 496 с.

Барышева Т. А. Психолого-педагогические основы развития креативности / Т. А. Барышева, Ю. А. Жи-

галов. — СПб., 2006. — 268 с.

Богоявленская Д. Б. Психология творческих способностей / Д. Б. Богоявленская. — М.: Академия,

— 320 с.

Велдбрехт Д. О. Розвиток креативних здібностей учнів через систему креативних вправ / Д. О. Вельдбрехт, Н. Г. Токар // Математика в школах Украї-

ни. — 2007. — № 29. — С. 2–6.

Выготский Л. С. Проблема возраста / Л. С. Выготский // Собр. соч.: в 6 т. — М.: Педагогика, 1984. — Т. 4. — С. 244–268.

Грецов А. Г. Тренинг креативности для старшеклассников и студентов / А. Г. Грецов. — СПб.: Питер, 2008. — 208 с.

Downloads

Published

2024-07-25