ФУНКЦІОНАЛЬНА ПАРАДИГМА ТРЕВЕЛ-МЕДІАТЕКСТІВ В АНГЛОМОВНИХ ТРЕВЕЛ-ЖУРНАЛАХ
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.philol.2021.2.8Ключові слова:
функція, тревел-журнал, тревел-медіатекст, інформативно-просвітницька функція, комунікативна функція, розважально-релаксаційна функція, утилітарна функція, націєтворча та імагологічна функція, рекламна функція, іміджева функціяАнотація
У статті проаналізовано функціональну парадигму тревел-медіатекстів, що розміщені на шпальтах англомовних тревел-журналів. Запропоновано дефініцію тревел-медіатексту. Автором виділено атрибу- тивні та модусні функції тревел-медіатекстів. До атрибутивних функцій віднесено інформативно-про- світницьку, комунікативну, розважально-релаксаційну, що властиві будь-якому тревел-медіатексту. До модусних функцій віднесено утилітарну, націєтворчу та імагологічну, рекламну, іміджеву.
Посилання
Лизанчук В. Фундаментальні засади стандартів журналістської праці в Україні. URL: http://journ.lnu.edu.ua/publications/visnyk27/Statti27_Lyzanchuk.htm.
Луман Н. Реальность массмедиа / пер. с нем. А. Антоновского. М.: Праксис, 2005. 256 с.
Науменко Т. Функция журналистики и функции СМИ. URL: http://credonew.ru/content/view/176/52.
Пенчук І. Історико-культурологічні передачі регіонального телерадіомовлення як фактор формування національної свідомості молоді. Культура народов Причерноморья. Симферополь: Таврический национальный университет им. В. И. Вернадского, 2003. № 37. С. 304–308.
Феофанов В. Социальная деятельность как система. Новосибирск, 1981. 304 с.
Философский словарь / под ред. И. Фролова. 7-е изд., перераб. и доп. М.: Республика, 2001. 719 с.
Филатова Н. Туристический дискурс в ряду смежных дискурсов: гибридизация или полифония? Вестник Московского государственного областного университета. Серия «Лингвистика». М.: МГОУ. 2012. № 3. С. 41–46.
Щепилова Г. Функциональный подход к изучению рекламы в СМИ. Медиаскоп. 2011. № 2. URL: http://www.mediascope.ru/node/847.
Damkjaer M., Waade A. Armchair Tourism: Travel Series as a Genre. Travel Journalism: Exploring Production, Impact and Culture / ed. by F. Hanusch and E. Fursich. New York: Palgrave Macmillan, 2014. P. 39–59.
Cheng H., Holt G. Tourism as a Conciseness of Struggle. Critical Studies in Mass Media. 1991. Vol. 8. P. 102–118.
Hanusch F. A Profile of Australian Travel Journalists’ Professional Views and Ethical Standards. Journalism. 2012. Vol. 13(5). P. 668–686.
Hanusch F. The Dimensions of Travel Journalism: Exploring New Fields for Journalism Research beyond the News. Journalism Studies. 2010. Vol. 11(1). P. 68–82.
Jansson A. Spatial Phantasmagoria: The Mediatization of Tourism Experience. European Journal of Communication. 2002. Vol. 17. № 4. P. 429–443.
Morley D., Robins K. Spaces of Identity: Global Electronic Landscapes and Cultural Boundaries. London: Roudge, 1995. 257 р.
Nichols B. Introduction to documentary. Bloomington: Indiana University Press, 2001. 223 р.
Nunes T. Touristic Studies in Anthropological Perspective. Hosts and Guests: the Antropology of Tourism / ed. V. Smith. 2-nd ed. Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 1989. Р. 265–279.
Pratt M. Imperial Eye: Travel Writing and transculturation. London: Routldge, 1992. 257 р.
Row D. Leisure and “Australianess”. Media, Culture and Society. 1993. № 15(2). P. 253–269.
Scannell P. Kommunicativ intentionalitet i radio og fjernsyn. Medienkultur. 1994. Vol. 10. P. 30–41.
Shrome R. Postcolonial Interventions in the Rhetorical Canon: An “Other” View. Communication Theory. 1996. Vol. 6(1). P. 40–59.