НАУКОВО-ДОСЛІДНА РОБОТА СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЯК ЕЛЕМЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.philol.2022.2.2Ключові слова:
вища професійна освіта, науково-дослідна діяльність, іноземна мова, науково-дослідна компетентність, міні дослідження, дослідницькі проекти, кейс технології, науково-практична конференціяАнотація
Іноземна мова – необхідна та невідмінна частина науково-дослідної діяльності, оскільки не тільки оптимізує доступ до наукової інформації, але й дозволяє використання ресурсів Інтернету, стимулює розвиток міжнародних наукових контактів та розширює можливості підвищення професійного рівня майбутнього фахівця. Мета статті – проаналізувати питання щодо організації іншомовної науково-дослідної роботи студентів, розкрити поняття науково-дослідної роботи, виділити дидактичні функції та обов’язкові елементи дослідницької діяльності. Реалізація поставленої мети передбачає вирішення наступних завдань: 1) розкрити питання формування науково-дослідної компетенції студентів; 2) визначити ключові різновиди науково-дослідної роботи майбутніх фахівців на заняттях з іноземної мови як елемент професійної освіти; 3) висвітлити критерії та показники сформованості дослідницьких навичок студентів. Наукова новизна. У статті обґрунтовано актуальність формування науково-дослідної компетенції студентів на заняттях з іноземної мови у немовних ЗВО, розглянуто роль науково-дослідної роботи у рамках системи іншомовної професійної освіти студентів. Науково-дослідна робота студентів на заняттях з іноземної мови у закладах вищої професійної освіти виступає як специфічний педагогічний засіб організації та управління процесом навчання студентів. Участь самих студентів у науково-дослідній діяльності сприяє їх розвитку як повноцінних осіб, здатних до постійного, якісного саморозвитку, самостійного мислення, уміння створювати власні наукові концепції, планувати та здійснювати свою професійну діяльність. У висновках зазначено, що надання студентам можливості проводити власні наукові дослідження іноземною мовою, стимулювання інтересу до іншомовних автентичних джерел за фахом сприятимуть вихованню студентів, здатних до участі у міжнародних конференціях, стажуваннях за кордоном і, отже, призведе до формування висококваліфікованих, мобільних спеціалістів, які відповідають вимогам часу, саме тому формування науково-дослідної компетенції має стати обов’язковим завданням викладача.
Посилання
Кузьмина Н. В. Понятие «педагогической системы» и критерии ее оценки. Методы системного педагогического исследования. М., 2002. С. 7–52.
Петрова С. Н. Научно-исследовательская деятельность студентов как фактор повышения качества подготовки специалистов. Молодой ученый. № 10. 2011. Т. 2. С. 173–175.
Савенков А. И. Путь в неизведанное: Развитие исследовательских способностей школьников. Москва : Генезис, 2005. 203 с.
Цатурова И. А. Шестикомпонентная методическая система обучения иностранному языку в неязыковом вузе. Материалы всероссийской научно-практической конференции. М., 2003. С. 334–342
J. Davison. Debates in English Teaching: Routledge, 2011. Р. 34–38.
Davidson, J. M., & Lyons, M. Undergraduates as Researchers – the Impact of Active Participation in Research and Conference Presentation on Psychology Undergraduate Identity and Career Aspirations. UK Journal of Perspectives in Applied Academic Practice. 2018. 6(1). Р. 39–46.
Hill, J., & Walkington, H. Developing Graduate Attributes through Participation in Undergraduate Research Conferences. Journal of Geography in Higher Education. 2016. 40(2). Р. 222–237.