ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ КУЛЬТУРНОГО КОДУ НАРОДУ В УКРАЇНСЬКІЙ БЛОГОСФЕРІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.philol.2023.2.11

Ключові слова:

культурний код, українська блогосфера, медійний простір, онлайн-простір, блогер

Анотація

Актуальність дослідження зумовлена необхідністю розбудови української блогосфери і розвитку культурного коду українського народу, пов’язаних із актуалізацією національної свідомості та ідентичності. Дослідження виявило, що сучасна українська блогосфера виступає тим засобом розвитку культурного коду українського народу, який доступний українським блогерами з будь-якого куточку землі у зв’язку із зростаючою агресією Росії по відношенню до України. Наразі медійне середовище слугує засобом не лише репрезентації особистості, але й цілої нації, яка прагне до самоствердження та відродження. Разом з тим варто зазначити, що існують певні проблеми у використанні медійного середовища для розвитку культурного коду народу, які значно обмежують українських блогерів у повній мірі відстоювати свою національну ідентичність. Предметом дослідження стала українська блогосфера, яка охоплює як професійних блогерів, так і аматорів, які зацікавлені у розвитку культурного коду у медійному середовищі. Це зумовлене популярністю соціальних мереж та широкими можливостями медійного середовища для оптимізації комунікації між людьми з різних країн. Мета дослідження – розглянути особливості розвитку культурного коду народу в українській блогосфері. Для досягнення мети були використані методи аналізу наукової літератури з досліджуваної теми, анкетування та аналіз отриманих результатів з використанням статистичного аналізу, контент-аналіз. Результати дослідження встановили, що українські блогери ведуть активну пропаганду національно-культурних цінностей у медійному середовищі з метою розвитку культурного коду народу, реалізація якого відбувається як на мовному, так і на позамовному рівні. Більшість українських блогерів вказують на високий потенціал візуального контенту у розвитку культурного коду народу у соціальних мережах з метою акцентування уваги цільової аудиторії на ключових культурних складових. Розвиток української блогосфери та активне залучення до цього процесу національно-культурної складової свідчить про широкі можливості медійного простору для розвитку культурного коду народу, який актуалізується на усіх мовних та позамовних рівнях, що, в свою чергу, вказує на перспективність подальших досліджень визначеної проблеми.

Посилання

Бадюл В.В. Коди культури в аспекті культурної інтерпретації фразеологічних одиниць. Закарпатські філологічні студії. 2018. № 6. C. 7‒11.

Бацевич Ф.С. Словник термінів міжкультурної комунікації. Київ: Довіра, 2007. 250 с.

Билиця У.Я. Коди культури в образі людини в англомовній картині світу (на матеріалі компаративної фразеології). Наукові записки нац. Ун-ту «Острозька академія». 2016. № 62. С. 41‒44.

Галинська О.М. Типологія кодів культури в українській і англійській інтертекстуальній фразеології. 2012. URL: http://dspace.nuft.edu.ua/bitstream/123456789/1882/1/Typology.pdf

Гарбера І.В. Репрезентація соматичного коду культури концепту «Людина» (на матеріалі фразеології східностепових українських говірок) / І.В. Гарбера. Одеський лінгвістичний вісник. 2017. № 9 (2). С. 69‒73.

Інстаграм акаунт Анатоліча. 2023. URL: https://www.instagram.com/p/CwKZgMgOfZF/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Лісневська А.Л. Storytelling transmeia в аудіовізуальному контенті. Журналістика та реклама: вектори взаємодії. 2019. С. 146–153.

Лісневська А.Л., Фруктова Я.С. Аудіовізуальний контент: до питання ризиків впливу сучасних медіа. Інтегровані комунікації. 2020. № (8). С. 47–54.

Лісневська А.Л., Новикова Р. Аудіовізуальний контент у культурній журналістиці воєнного часу: до питання національної ідентичності. Синопсис: текст, контекст, медіа. 2023. № 29(2). С. 131–138.

Пушнова T. Журналістика культури: чому це має значення під час війни. Journalism Teachers’ Academy. 2022. URL: https://www.jta.com.ua/knowledge-base/zhurnalistyka-kultury-chomu-vona-vazhlyvapid-chas-viyny-konspekt-vebinaru-tetiany-pushnovoi

Шевель А.О. Культурний національний «код» як чинник збереження української самобутності. URL: http://repo.snau.edu.ua/bitstream/123456789/4525/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D1%8C%20%D0%90.%20%D0%9E.%20%D0%9A%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BD%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BA%D0%BE%D0%B4.pdf

Corporate codes of ethics, national culture, and earnings discretion: international evidence / C. Chen, G. Gotti, T. Kang. J Bus Ethics. 2018. № 151. – Pp. 141–163.

Cobley P. Codes and Interpretation in nature and culture. 2015.

Coyle D. The culture code: the secrets of highly successful groups. 2018.

Simko C., Olick J. K. What we talk about when we talk about culture: a multi-facet approach. Am J Cult Sociol. 2020.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-13

Як цитувати

СЕРГЄЄВА, А. (2023). ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ КУЛЬТУРНОГО КОДУ НАРОДУ В УКРАЇНСЬКІЙ БЛОГОСФЕРІ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Філологія, (2 (7), 72-78. https://doi.org/10.32689/maup.philol.2023.2.11