СЕМАНТИЧНІ ТА ГРАМАТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РЕКЛАМИ АРОМАТІВ У СУЧАСНІЙ АНГЛІЙСЬКІЙ МОВІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.philol.2024.1.8

Ключові слова:

семантика, прагматика, реклама ароматів, концепт, комунікативний намір, знак, медіа, реципієнт

Анотація

Метою статті є виявлення семантичних та граматичних особливостей реклами ароматів у сучасній англійській мові. Проаналізовано функціонування мовних семіотичних засобів та впливу останніх на організацію просування сучасних брендів ароматів впродовж 2018-2022 років. Методологія. Відповідно до мети і завдань дослідження, а саме визначення функціональних особливостей рекламних текстів ароматів використовувався функціональний метод, який передбачає дослідження мови в дії, застосовуючи методику контекстуально-інтерпретаційного та прагматичного аналізу тексту. Метод кількісного аналізу мовних даних, індукції/дедукції та семантичного моделювання сприяли виділенню складових елементів поняття аромат. Наукова новизна статті співвідноситься з факторами, які впливають на переклад рекламних текстів про аромати з англійської мови на українську мову. Відповідні фактори мають наступні ознаки, а саме комунікативну мету рекламних текстів, комунікативний намір автора та тип реципієнта. Інші функціональні параметри містять в собі особливості комунікації міжкультурного обміну, направлених на досягнення взаємопорозуміння між українцями та англійцями, а також забезпечення соціокомунікативної адекватності при перекладі рекламних текстів про аромати. Висновки. У статті проаналізовано та встановлено лексичні, граматичні та семантичні особливості концепту аромат. Відповідно визначено риси композиційної структури рекламного дискурсу аромату, роль вербальних і невербальних компонентів рекламних текстів та факторів, які впливають на переклад рекламних текстів, що включають аромати. Проаналізовано відмінності перекладу рекламних текстів про аромати та їхній вплив на особливості чоловічого/жіночого вибору. Постулюється ідея, що переклад рекламних текстів про аромати передбачає велику майстерність перекладача, щоб його кінцевий продукт відповідав вимогам, був достатньо вишуканим та впливовим.

Посилання

Bluebell’s Asia Lifestyle Consumer Profile study. URL: https://bluebellgroup.com/insights/asia-lifestyle-consumer-profile/

Busch B. The Scent of Advertising. Global Cosmetic Industry, 2003. 46 p.

Cameron and Lalonde. Social identification and gender-related ideology. British Journal of Social Psychology, 2001. URL: http://www.psych.yorku.ca/lalonde/documents/BJSP_2001.pdf

Chandler. P Mayer RE. When Learning Is Just a Click Away: Does Simple User Interaction Foster Deeper Understanding of Multimedia Messages? Journal of Educational Psychology, 2001. Vol. 93. No. 2. URL: https://www.researchgate.net/publication/48829040

Crystal Noir, Versace Filipović. M. The language of flesh and roses in fragrance advertising ‒ discourse analysis of fragrance written ads. Belgrade : University of Belgrade Faculty of Philology, 2015. 147 p.

Cutler B., Thomas E., and Rao S.R. Informational/Transformational Advertising: Differences in Usage Across Media Types, Product Categories, and National Cultures. Journal of International Consumer Marketing, 2000. Vol. 12. No. 3. 83 p.

Firth J. R. Modes of Meaning. Papers in linguistics 1934–1951. London, New York, Toronto : Oxford University Press, 1957. 233 p.

Haan and Berkey’s Haan, P. And Berkey, C. A Study of the Believability of the Forms of Puffery. Journal of Communication Research, 2002. Vol. 8. 256 p.

Lambiase, J. And Reichert, T. The Contribution of Semiotic and Rhetorical Perspectives to the Explanation of Visual Persuasion in Advertising, in L. Scott and R. Batra, (Eds.) Persuasive Imagery: A Consumer Response Perspective,. Mahwah : Lawrence Erlbaum Publisher, 2003. 462 p.

Lazar, M. Entitled to Consume: Post feminist Femininity and a Culture of Post. 2009. 400 p. URL: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1750481309343872

Mugler. Alien Goddess Eau de Parfum Official website URL: https://www.muglerusa.com/fragrance/womens-fragrances/new--alien-goddess/

Naylor S., Kleiser B., Baker J. And Yorkston, E. Using transformational appeals to enhance the retail experience. Journal of Retailing, 2008. Vol. 84. No. 1. 57 p.

Toncar M. Munch, J. Consumer Responses to Tropes in Print Advertising. Journal of Advertising. 2001. Vol. 30. No. 1. 76 p.

Woodward, K. Identity and Difference. London : Thousand Oaks, California : Sage in association with the Open University, 1997. 358 p.

Wierzbicka A. Cross-cultural Pragmatics: The Semantics of Human interaction. Berlin / NY: Walter de Gruyter, 2003. 502 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28

Як цитувати

Матковська, М. (2024). СЕМАНТИЧНІ ТА ГРАМАТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РЕКЛАМИ АРОМАТІВ У СУЧАСНІЙ АНГЛІЙСЬКІЙ МОВІ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Філологія, (1 (11), 43-47. https://doi.org/10.32689/maup.philol.2024.1.8