ЯВИЩЕ ФОСИЛІЗАЦІЇ В ОПАНУВАННІ ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE ТА ЇЇ КОРЕКЦІЯ ПОДКАСТИНГОВОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.philol.2024.1.10

Ключові слова:

фонетична компетенція, фосилізація, корекція помилок, подкаст, технологія подкастингу, English as a Foreign Language, штучний інтелект, індивідуальна траєкторії навчання

Анотація

Фосилізація є найпоширенішою вадою мовлення здобувачів English as a Foreign Language та водночас є однією із найскладніших для корекції. Метою статейного дослідження є висвітлення чинників, які обумовлюють фосилізацію, та обґрунтування ефективності подкастингової технології як засобу корекції фонетичної компетенції. Наукова новизна полягає у висвітлені функціональних особливостей подкастів у корекції фосилізації. Природа фосилізації полягає у невідворотності глибокого та тривкого впливу рідної мови на фонетичне опанування другої мови. Зауважується, що особливого значення фонетична компетенція набуває в Aviation English, де фонетика мовлення забезпечує безпомилковість у розумінні команд. Обґрунтовується продуктивність подкастингової технології опанування EFL. Аудіювання автентичних подкастів з наступним обговоренням їх змісту за діалоговою методикою та менторською участю викладача забезпечують фонетичну взаємокорекцію. Поза тим, у діалозі досягається психологічний ефект мотивації на вдосконалення мовлення. Для створення емоційного піднесення пропонується залучати елементи едьютеймента. Аудіювання подкастів дає орфоепічний еталон, а отже розкриває можливості слухачам для рефлексії щодо власної вимови. Діалогічність же підготує майбутніх авіаспеціалістів до професійного спілкування з носіями англійської мови. Поява штучного інтелекту вносить істотні корективи у продуктивність подкастингової технології навчання. Останні модифікації штучного інтелекту розкривають широкі можливості створення не лише аудіо, а й відеоподкастів, які доповнюють аудіо-інформацію мовою тіла, рухів, виразу обличчя, жестів. Наразі ChatGPT-4 є провідною модифікацією штучного інтелекту у створенні подкастів для самоперевірки фонетичної компетенції, озвучення текстів для людей з обмеженими можливостями тощо. Назагал подкастингова технологія оволодіння English as a Foreign Language забезпечує формування індивідуальної траєкторії навчання, як цього наразі вимагає принцип студентоцентризму. Висновок. В українських реаліях звернення до подкастингової технології в корекції фосилізації має великі перспективи за студентоцентрованого навчання.

Посилання

Блинова Н. М., Кирилова О. В., Долженко М. В. Дидактичний потенціал мобільних застосунків для вивчення англійської мови як іноземної. Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. 2023. 1(25). С. 184–193. https://doi.org/10.32342/2522-4115-2023-1-25-20

Наливайко О. О. Перспективи використання нейромереж у вищій освіті України. Інформаційні технології і засоби навчання. 2023. Том 97. №5. С. 1–17. https://doi.org/10.33407/itlt.v97i5.5322

Подласов С. О., Матвійчук О. В. Застосування ChatGPT у навчанні бакалаврів технічного університету. Інформаційні технології і засоби навчання. 2023. Том 97. №5. С. 149–166. https://doi.org/10.33407/itlt.v97i5.5374

Стежко Ю. Г. Фразеологізми в англійській для спеціальних цілей та загальній мові: зіставний аналіз. Advanced Linguistics. 2022. 9. С. 23–28. https://doi.org/10.20535/2617-5339.2022.9.252730

Страшко І. В. Подкаст: погляд крізь призму соціальної філософії. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії, 2017. 71, 83–89.

Шехавцова С. О., Протопопова К. О. Англомовний подкастинг як найсучасніша інтерактивно-комунікативна технологія. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. 2019. № 7(330). С. 170–181. https://doi.org/10.12958/2227-2844-2019-7(330)-170-181

Ahibalova T. М. Fossilization in adult second language acquisition. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Серія «Філологія». 2019. 6 (74). P. 150–153.

Farangi M.R., Nejadghanbar H., Askary F. and Ghorbani A. The Effects of Podcasting on EFL Upper-Intermediate Learners’ Speaking Skills. CALL-EJ. 2015. Vol. 16(2). P. 1–18. URL: https://www.researchgate.net/publication/283841460_The_effects_of_podcasting_on_EFL_upper-intermediate_learners’_speaking_skills. (дата звернення: 20.01.2024).

Jiang Y. A Study on the Fossilization of Oral English and English Writing in Second Language Acquisition. Proceedings of the2nd International Conference on Education, Language and Art. 2022. Р. 384–395. https://doi.org/10.2991/978-2-38476-004-6_49

Kornieva Z. M., Vashchylo O. V. Efficiency of Teaching English Monologue Production to Future Mechanical Engineers by Means of Podcasting. Information Technologies and Learning Tools. 2019. Vol. 74. No 6. Р. 71–83.

Ramli. The Use of Podcast to Improve Students” Listening and Speaking Skillsfor EFL Learners. International Conference on English Language Teaching (ICONELT 2017). Advances in Social Science, Education and Humanities Research. 2017. Vol. 145. P. 188–194. URL: file:///C:/Users/Admin/Downloads/The_Use_of_Podcast_to_Improve_Students_L%20(2).pdf (дата звернення: 20.01.2024).

Stezhko Yu. Philosophy of Postmodernism as a Marker of Modern Linguistic Methodology of Research on Interlinguistic Communication. Philosphy. Sociology, 2023. Vol. 34. No. 3. Р. 261–268. https://doi.org/10.6001/fil-soc.2023.34.3.6

Tymoshchuk N. M. Podcast Application in Foreign Language Learning and Teaching: Theoretical Aspect. Baltic Journal of Legal and Social Sciences. 2023. No.1. P. 119–126. https://doi.org/10.30525/2592-8813-2023-1-16

Yu Н. The application and challenges of ChatGPT in educational transformation: New demands for teachers’ roles. HELIYON. 2024. URL: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e24289 (дата звернення: 25.01.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28

Як цитувати

СТЕЖКО, Ю. (2024). ЯВИЩЕ ФОСИЛІЗАЦІЇ В ОПАНУВАННІ ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE ТА ЇЇ КОРЕКЦІЯ ПОДКАСТИНГОВОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Філологія, (1 (11), 54-59. https://doi.org/10.32689/maup.philol.2024.1.10