МЕДІАДИСКУРС ЯК ВИЗНАЧАЛЬНИЙ ЕЛЕМЕНТ СОЦІОКОМУНІКАЦІЙНОЇ МОДЕЛІ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОСТОРУ МАЛИХ МІСТ: ТЕНДЕНЦІЇ ТА ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ДОСЛІДЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.philol.2023.3.3Ключові слова:
медіадискурс, соціокомунікаційна модель, інформаційний простір, мале містоАнотація
Поняття медіадискурсу, соціальної комунікації та інформаційного простору є достатньо розробленими, проте комплексне дослідження медіадискурсу як визначального елементу соціокультурної моделі інформаційного простору малих міст не проводилося. Це дозволило сформулювати основну мету статті – охарактеризувати сутнісні особливості медіадискурсу як визначального елементу соціокультурної моделі інформаційного простору малих міст. Автор виділяє такі основні параметри, що характеризують медіадискурс у зазначених умовах: 1) пріоритетне джерело отримання інформації; 2) ступінь довіри до джерела інформації; 3) емоційна реакція на отриману інформацію; 4) когнітивна реакція на отриману інформацію; 5) ступінь подальшого розповсюдження отриманої інформації; 6) коло залучених людей; 7) якісні показники продукування власного контенту; 8) кількісні показники продукування власного контенту; 9) пріоритетний канал розповсюдження власного контенту; 10) отримання зворотного зв’язку. З урахуванням означених параметрів медіадискурсу було створено опитувальник для жителів малих міст. Було виявлено, що респондентів, які споживають та продукують медіадискурс, умовно можна поділити на три основні групи. Перша група характеризується помірним споживанням інформаційного контенту, помірним продукуванням інформаційного контенту і середнім рівнем реалізації соціокомунікаційних зв’язків. Друга група визначається інтенсивним споживанням інформаційного контенту, інтенсивним продукуванням інформаційного контенту, високим рівнем реалізації соціокомунікаційних зв’язків. Третя група характеризується помірним споживанням інформаційного контенту, низьким продукуванням інформаційного контенту, низьким рівнем реалізації соціокомунікаційних зв’язків. Подальші наукові розвідки у зазначеному напрямку будуть корисними для гуманітарних і суспільних досліджень, у центрі уваги яких знаходяться проблеми масової соціальної комунікації, соціальної лінгвістики та соціальної інформатики.
Посилання
Городенко Л. М., Катеринич П. В. Результати всеукраїнського опитування вчителів щодо функціонування спеціалізованих ЗМІ освітньої тематики в Україні. Наукові записки Інституту журналістики. 2022. № 1(80). С. 44–53. URL: https://doi.org/10.17721/2522-1272.2022.80.4
Даніч В. М., Шевченко С. М. Інформаційний простір. Review of transport economics and management. 2023. № 8(24). С. 120–140. https://doi.org/10.15802/rtem2022/277626
Ільганаєва В. Розвиток медіальної функції соціальної комунікації в сучасному суспільстві. Соціальні комунікації: теорія і практика. 2021. № 12. Т. 1. С. 11–21. URL: https://doi.org/10.51423/2524-0471-2021-12-1-7
Коритнік Д. Ю., Баранова С. В. Медіадискурс як різнопланове явище сучасних медіа досліджень. Нова філологія. 2020. № 80. Т. 1. С. 266–271. URL: https://doi.org/10.26661/2414-1135-2020-80-1-39
Красняк О., Амонс С. Соціальні комунікації: особливості їх запровадження в період війни. Економіка та суспільство. 2023. № 48. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-35
Левченко І. Соціальна комунікація як важлива складова інформаційно-комунікаційного простору. Соціум. Документ. Комунікація. 2022. Вип. 14. С. 253–265. URL: https://doi.org/10.31470/2518-7600-2022-14-253-265
Лях В. Малі міста як центри культурно-побутового обслуговування. Містобудування та територіальне планування. 2021. № 77. С. 297–308. URL: https://doi.org/10.32347/2076-815x.2021.77.297-308
Матвієнків С. М., Шмаленко Ю. І., Кольцов В. М. Національний інформаційний простір України: проблеми та перспективи розвитку. Актуальні проблеми філософії та соціології. 2022. Вип. 37. С. 222–227. URL: http://surl.li/nqzxx
Рябокінь Н.О., Капіталова Т. І. Медійний дискурс як сфера соціальної комунікації. Нова філологія. 2022. № 87. С. 62–66. URL: https://doi.org/10.26661/2414-1135-2022-87-10
Солодка О. М. Інформаційний простір держави як сфера реалізації інформаційного суверенітету. Інформація і право. 2020. № 4(35). С. 39–46. URL: https://doi.org/10.37750/2616-6798.2020.4(35).221216
Сусська О. Медіаконцепції vs. актуальна реальність: як світ змінює уявлення про сучасну журналістику. European Political and Law Discourse. 2020. № 7. Т. 1. С. 128–133. URL: http://surl.li/nqyjj