ВИКОРИСТАННЯ ПОЛІТИЧНИХ СТЕРЕОТИПІВ В ПОЛІТИЧНІЙ РЕКЛАМІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4625-2024-1(73)-15

Ключові слова:

політична реклама, політична свідомість, політичні стереотипи, засоби масової інформації, стереотипізація

Анотація

У статті розглядається використання політичних стереотипів у політичній рекламі. Обґрунтовано, що в сучасному світі реклама виступає важливою частиною комунікаційного процесу в усіх сферах людської життєдіяльності. У політичній сфері політична реклама відіграє вирішальну роль. Вона слугує інструментом представлення політичних сил та партій, ідей та програм. Використання політичної реклами розширює політичну сферу та характеризує діяльність політичних інститутів. Звернуто увагу на те, що в політичній рекламі в останні роки все частіше використовуються політичні стереотипи, оскільки їх застосування є ефективним методом впливу, який зручно вбудовується в інформаційну мережу і спотворює політичну реальність, впливаючи на емоційну складову політичної свідомості населення. Отже, використання політичних стереотипів у рекламі є ефективним засобом маніпулювання політичною свідомістю громадян та впливу на політичну культуру суспільства. Визначено, що: політична реклама виступає своєрідним вектором руху: вона збирає можливі поведінкові реакції електорату і визначає єдино правильний напрямок, який може визначити успіх у політичній діяльності; а політичний стереотип – це усталене і масове явище політичної свідомості та поведінки, яке формує політичний простір. Зроблено висновок, що політичний стереотип стає потужним інструментом маніпуляції в процесі політичної комунікації. Комунікативне середовище дозволяє людині звикнути до існування абстрактного «іншого», на тлі якого будується змістовна модель – майбутнє середовище для формування політичних стереотипів як найлегшого способу впливу на політичну свідомість громадянина.

Посилання

Бабіна В. О. Використання впливу комунікацій у політичній рекламі. Регіональні студії. 2021. №24. С. 14–18.

Ільницька У. Політичні стереотипи та стереотипізація мислення: роль та значення у системі іміджевих комунікацій. Українська національна ідея: реалії та перспективи розвитку. 2007. Випуск 19. С. 96–100.

Михальчук Н. В. Політичні стереотипи як об’єкт наукового аналізу. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Vdakk/2010_2/41.pdf

Політологічний енциклопедичний словник / Упор. В. П. Горбатенко; За ред. Ю. С. Шемшученка, В. Д. Бабкіна, В. П. Горбатенка. 2-е вид., доп. І перероб. Київ: Генеза, 2004. 736 с.

Тихомирова Є. Б. Зв’язки з громадськістю: навчальний посібник. Київ: НМЦВО, 2001. 560 с.

Токовенко В. Політичне керівництво і державне управління: проблеми взаємовідносин та оптимізація взаємодії. Київ: Вид-во УАДУ, 2001. 253 с.

Шевченко В. В. Ретроспективний аналіз категорії «Ідентичність» в психології. Наукові перспективи. Серія: Психологія. 2023. №10 (40). С. 868–877. DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2023-10(40)-868-877

Шерман О. М. Політичний стереотип: місце у політичному процесі та технології формування засобами масової інформації: монографія. Львів: Сполом, 2008. 227 с.

Шерман О. М. Специфіка політичних стереотипів у суспільствах перехідного типу. Сучасна українська політика. Політики і політологи про неї. 2010. Випуск 19. С. 318–325.

Шовкун І. В. Політична реклама як комунікативний процес: автореф. дис. ... канд. політ. наук: 23.00.02. Київ, 2004. URL: http://www.nbuv.gov.ua/ard/2004/04sivrkp.zip

Шурко О. Політичний стереотип у процесі політичної комунікації. Історико-політичні проблеми сучасного світу: збірник наукових статей. 2019. № 40. С. 140–145.

Шурко О. Стереотипи як складова політичної свідомості. Вісник Львівського університету. Серія філософсько-політологічні студії. 2016. Випуск 8. С. 161–166

Maksymchuk B., Sarancha I., Husak A., Avramenko O., Kuzmenko I., Kuzmenko V., Slyusarenko N., Chepurna L., Pankevych V., Babii I., Maksymchuk I. Implementing the Course “Human Rights” for Children with Special Needs under the Changed Socio-Educational Conditions. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 2022. 14(3), 428–443. https://doi.org/10.18662/rrem/14.3/617

Omelchuk M., Maksymchuk B., Ihnatenko S., Navolskyi N., Kitsak T., Vitkovskyi O., Ostrovska N., Vykhrushch A., Lukashchuk M., Lukashchuk I., Demianchuk M., Khmeliar I., Kushnir L., Maksymchuk I. Developing Professional Competency in First Aid in Future Coaches in Ukraine. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 2022. 14(3), 392–411. https://doi.org/10.18662/rrem/14.3/615

Shevchenko V. Content and structure of professional-psychological competence of military servants of the National guard of Ukraine. «KELM» (Knowledge, Education, Law, Management). 2021. №3 (39) vol. 2/2021. P. 138–142.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-26

Як цитувати

ШЛЕМКЕВИЧ, Т., ЛАХАЧ, Т., & ШОТУРМА, Н. (2024). ВИКОРИСТАННЯ ПОЛІТИЧНИХ СТЕРЕОТИПІВ В ПОЛІТИЧНІЙ РЕКЛАМІ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Політичні науки та публічне управління, (1(73), 95-99. https://doi.org/10.32689/2523-4625-2024-1(73)-15