Особливості механізму державного регулюван- ня посередництва у працевлаштуванні за кордоном.
Анотація
Зазначено, що понятійний апарат, який використовується у сфері посередництва у працевлаштуванні за кордоном, потребує уточнення. Насампе-
ред, поняття “діяльність з посередництва у працевлаштуванні за кордоном” запропоновано визначити як надання суб’єктами господарювання послуг з пошуку роботи за кордоном, укладення трудових угод та виїзду працівників до місця роботи відповідно до заявок іноземних роботодавців. Поняття “ліцензування діяльності, пов’язаної з посередництвом у працевлаштуванні за кордоном” потребує удосконалення: його необхідно розглядати як складне багатоаспектне явище, яке має в цілому двояку спрямованість: з одного боку, ліцензування являє собою здійснення заходів, пов’язаних із наданням суб’єктові господарювання дозволу на здійснення цієї діяльності, а з іншого — здійснення з боку уповноважених органів контрольної діяльності за дотриманням суб’єктом господарювання ліцензійних умов, що забезпечують безпеку особи, суспільства і держави.
Визначено стадії адміністративної процедури щодо видачі ліцензії на посередництво у працевлаштуванні за кордоном, а саме: відкриття адміні-
стративного провадження за ліцензійною справою; розгляд ліцензійної справи; прийняття рішення по ліцензійній справі; оскарження або опротесту-
вання прийнятого рішення; стадія виконання прийнятого рішення. Виокремлено особливості механізму державного регулювання посередництва у працевлаштуванні за кордоном, серед яких: владний та публічний характер правовідносин, що виникають між суб’єктами господарювання та
органами державної влади у процесі видачі ліцензії, здійснення контролю за додержанням ліцензійних умов, підпорядкованість однієї сторони (суб’єкта господарювання, що здійснює діяльність із посередництва у працевлашту ванні за кордоном) іншій (державі в особі органу ліцензування та контролю). Зазначено, що правовідносини є головним засобом, який дає можливість визначити, хто і як буде виконувати вимоги норми права. Це найважливіший і необхідний елемент застосування права. У ньому загальна модель поведінки конкретизується стосовно суб’єкта, фіксуються його суб’єктивні права та суб’єктивні юридичні обов’язки. Знеособлені права та обов’язки, закріплені у нормах права, перетворюються на конкретні та взаємопов’язані права та обов’язки індивідуальних суб’єктів (осіб або організацій), відповідно до яких ці суб’єкти повинні співвідносити свою поведінку. Правовідносини встановлюють персональну міру можливої і належної поведінки учасників суспільних відносин. Втілення загальних прав і обов’язків, які містяться у правовій нормі, у правовідносинах дає механізмові правового регулювання “можливість” завершити свою регулятивну функцію, тобто реально втілити права та обов’язки суб’єктів правовідносин у фактичні суспільні відносини.
Посилання
Щодо скоєння особою триваючого правопорушення: Лист Міністерства юстиції України від 01.12.2003 р. № 22-34-1465 [Електронний ресурс] // Верховна Рада України. Законодавство України: сайт. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/ v1465323-03
Административное право зарубежных стран: учебник / под ред. А. Н. Козырина и М. А. Штатиной. М.: Спарк, 2003. 464 с.
Административное право Украины: 2-е изд., перераб. и доп. / под ред. проф. Ю. П. Битяка. Х.: Право, 2003. 576 с.
Адміністративна відповідальність в Україні / за ред. А. Т. Комзюка. Х., 2000. 103 с.
Авдюгін Р. Г. Забезпечення прав людини в Україні: міжнародні та національні засоби забезпечення // Актуальні проблеми держави і права. 2010. Вип. 52. С. 299–304.
Авер’янов В. Б. Державне право України: доктринальні аспекти реформування // Право України. 1998. № 8. С. 8–13.
Сергєєв Ю. В. Конвенція МОП “Про працю в морському судноплавстві 2006 року: рухаючись у напрямку ратифікації” // Митна справа. 2010. № 5. С. 61–65.
Державне право України; за заг. ред. С. В. Ківалова. О.: Юрид. л-ра, 2003. 896 с. 97
Романенко Є. О., Чаплай І. В. Розбудова громадянського потенціалу взаємовідносин держави та суспільства [Електронний ресурс] // Експерт: парадигми юридичних наук та державного управління. 2018. №1. URL: http://maup.com.ua/assets/ files/expert/1/suchasnij-stan-ta-sistemnij.pdf