ПРОБЛЕМА НЕВРОТИЧНИХ ПЕРЕЖИВАНЬ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ
Анотація
Розкрито психологічні умови виникнення у першокласників невротичних переживань, виділено їх різновиди та прояви, обґрунтовано відміну невротичних переживань від неврозів. Показано, що невротичне переживання відображає особливості непродуктивного перебування дитини в ситуації вирішення значущої (з негативним емоційним забарвленням) проблеми, завищення дитиною суб’єктивної значущості ситуації, невіра в особисту здатність впоратися з цією ситуацією, а також негативні наслідки успішного або неуспішного оволодіння нею.
Посилання
Братусь Б. С. Христианская и светская психотерапия // Московский психотерапевтич. журн. — 1997. — № 4. — С. 7–19.
Андрос М. Є. Психологічна готовність керівника школи до забезпечення психічного здоров’я особистості в навчальному закладі // Освіта і управління. — 1997. — № 1. — С. 113–118.
Блейхер В. М. Словарь. Эпонимические термины в психиатрии, психотерапии и медицинской психологии. — К.: Вища шк. — 1984. — 447 с.
Кемпински А. Человек и невроз: Психопатология и психотерапия неврозов. — М.: Политиздат, 1977. — 256 с.
Маслоу А. Г. Дальние пределы человеческой психики. — СПб.: Евразия, 1997. — 430 с.
Оллпорт Г. В. Личность в психологии. — М.: Ювента, 1998. — 350 с.
Франкл В. Человек в поисках смысла. — М.: Прогресс, 1990. — 368 с.
Хорни К. Наши внутренние конфликты. — М.: Изд-во ЭКСМО — Пресс, — 2000. — 560 с.
Широкова Г. А. Справочник дошкольного психолога
// Сер. “Справочники”. — Ростов н/Д.: Феникс, 2003. — 384 с.