ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ ВЧИТЕЛЯ В СУЧАСНІЙ НАУКОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ

Authors

  • O. KHAMM

Abstract

The concept of creative thinking as a philosophical category, its features, structure and interpretation of modern researchers. The approaches to the understanding of creative thinking and the analysis of their differences, investigated the value of reflection in the structure of creative thinking.

References

Акімова О. В. Теоретико-методичні засади формування творчого мислення майбутнього вчителя в умовах університетської освіти: Монографія. — Вінниця: Вінницька міська друкарня, 2007. — 352 с.

Кулюткин Ю. Н., Бездухов В. П. Ценностные ориентации и когнитивные структуры в деятельности учителя. — М., 2002. — 234 с.

Маркова А. Н. Психологія професіоналізму. — К., 2001. — 312 с.

Кан-Калик В., Никандров М. Педагогическое творчество. — М., 1990. — 245 с.

Азаров Ю. Искусство воспитания. — М., 1985. — 302 с.

Кузьмина Н. В. Професионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения. — М.: Высш. шк., 1990. — 119 с.

Педагогика профессионального образования / Под ред. В. А. Сластенина. — М.: Изд. центр “Академия”, 2004. — 368 с.

Хуторской А. В. Педагогическая инноватика: методология, теория, практика. — М.: Изд-во “УНЦ ДО”, 2005. — 222 с.

Акімова О. В. Розвиток творчого мислення майбутнього вчителя: методичні рекомендації. — Вінниця: Вінницька міська друкарня, 2008. — 150 с.

Published

2022-05-31

How to Cite

ХАММ, О. (2022). ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ ВЧИТЕЛЯ В СУЧАСНІЙ НАУКОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ. Scientific Works of Interregional Academy of Personnel Management. Psychology, (3 (34), 244-248. Retrieved from https://journals.maup.com.ua/index.php/psychology/article/view/1542