ДО ПИТАННЯ ПРО ГЕНЕЗИС ТА ВПЛИВ ПСИХОЛОГІЧНИХ БАР’ЄРІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
Анотація
Здійснено аналіз змісту концептуальних підходів до генези та впливу психологічних бар’єрів з метою активізації та підвищення ефективності процесу навчання іноземної мови. Розглянуто особливості дефініції “психологічний бар’єр”, підходи до трактування її змісту, визначення функцій та виділення видів. Сформовано пропозицію щодо врахування головних ознак, що лежать в основі виділення психологічних бар’єрів у навчальній діяльності студентів.
Посилання
Андреева Г. М. Социальная психология / Г. М. Андреева. — М.: Аспект Пресс, 1999. — 375 с.
Волобуєва О. Ф. Психологічні основи розвитку професійних іншомовних здібностей майбутнього військового професіонала: Моногр. / О. Ф. Волобуєва. — Хмельницький: НА ДПСУ, 2006. — 395 с.
Галыгин В. Ф. О проявлениях психологического барьера при внедрении АСУ / В. Ф. Галыгин // Соц.-психол. пробл. рук. и упр. кол. — М.: Знание, 1974. — 80 с.
Журавлев В. И. Основы педагогической конфликтологии. — М.: Прометей, 1998. — 267 с.
3имняя И. А. Педагогическая психология: Учеб. пособие. — Ростов н/Д: Феникс, 1997. — 480 с.
Кисельгофф С. И. Формирование у студентов педагогических умений и навыков в условиях университетского образования. — Л., 1973. — 151 с.
Леонтьев А. Н. Психологические вопросы формирования личности студента // Психология в вузе. — 2003. — № 1/2. — С. 232–241.
Леонтьев А. Н. Деятельность, сознание, личность. — М.: Просвещение, 1969. — 287 с.
Парыгин Б. Д. Психологический барьер и его проблемы // Совр. сост. и пробл. соц. психол. — М.: Знание, 1973. — 63 с.
Парыгин Б. Д. Социальная психология: Проблемы методологии, истории и теории. — СПб.: ИГУП, 1999. — 592 с.
Рояк А. А. Психологический конфликт и особенности индивидуального развития личности ребенка. — М.: Педагогика, 1988. — 120 с.
Туманов Е. Д. О функциях и типах психологических барьеров личности // Соц.-психол. и нравств. аспекты изуч. личности / Отв. ред. Е. В. Шорохова, В. П. Левкович. — М., 1988. — С. 82–86.
Шакуров Р. Х. Барьер как категория и его роль в деятельности // Вопр. психол. — 2001. — № 1. — С. 3–18.
Яковлева Н. В. Психолого-педагогические условия преодоления коммуникативных барьеров в процессе изучения иностранного языка: Дис. … канд. психол. наук: 19.00.07 / Н. В. Яковлєва. — К., 2003. — 160 с.