ДИТЯЧА ГРА В ПРОЦЕСІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ РАННЬОГО ТА ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Інна ЧУХРІЙ

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.psych.2022.3.12

Ключові слова:

діти раннього віку, діти дошкільного вікугра, ігрова терапія, психодіагностика, довіра, безпека

Анотація

У статті представлені результати теоретичного узагальнення проблеми дитячої гри дітей раннього та дошкільного віку. Визначено теоретичне підґрунтя сучасних методів психологічної допомоги дітям. Встановлено, що спостереження за дитячої грою є основним методом в роботі дитячого психолога. Представлені психодіагностичні критерії розвитку дитячої гри. У статті представлена схема ігрової діяльності дітей раннього віку: гра як предметно-маніпулятивна діяльність, зміст гри, сюжет гри, взаємодія дітей у грі, ігрові дії, ігрові предмети, конфлікти у грі, ігрове середовище, місце дорослого в керівництві грою, особливості мови в ігровій діяльності. Визначено схему аналізу ігрової діяльності дітей дошкільного віку: підготовчий етап, сюжет та зміст гри, ігрові дії, рольове мовлення, руховий супровід гри, ступінь співробітництва та емоційний фон гри, завершення гри. У стаття пропонуються практичні рекомендації психологам для проведення ігрової терапії з дітьми, які зазнали травматичного впливу. Значне місце посідає дотримання сейтингу (правил) проведення ігрової терапії для відновлення переживання довіри та безпеки, що втрачається під час військових дій у дітей і їх батьків.

Посилання

Литвиненко С. А. Ігрова терапія як засіб психологічної допомоги. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : зб. наук. пр. 2008. Вип. 41. С. 21–24.

Семеніна Ж.О., Голяченко А.О. Ігротерапія як засіб реабілітації дітей із затримкою рухового розвитку. Медсестринство, 2022. №2. С28-30.

Федій О. Зарубіжний досвід використання лялькотерапії у роботі з дітьми дошкільного віку. Гуманіт. вісн. ДВНЗ «Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди» : наук.-тер. зб, 2008. Вип. 14. С. 312–316.

Чухрій І.В. Вікове консультування: навчальний посібник. Вінниця: ВДПУ, 2019. 178 с.

Bowlby J. Pathological mourning and childhood mourning. Journal of the American Psychoanalytic Association. 1963. 11. P. 500–541.

Freud S. Standard Edition. 1915. Vol. XIV. P. 273–289.

Jacob L. Moreno. Psychodrama. Beacon House, 1946. 429p.

Klein R. H., Schermer V. L. Group Psychotherapy for Psychological Trauma. New York ; London : The Gulford press, 2000.

Spitz R.A. Hospitalism: an inquiry into the genesis of psychiatric conditions in early childhood. The psychoanalytic Study of the Child. 1945. 1. P 53-74.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-07

Як цитувати

ЧУХРІЙ, І. (2022). ДИТЯЧА ГРА В ПРОЦЕСІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ РАННЬОГО ТА ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Психологія, (3(56), 85-89. https://doi.org/10.32689/maup.psych.2022.3.12