РОЛЬ КАЧЕСТВЕННОГО ОБСЛУЖИВАНИЯ В РАБОТЕ ТУРИСТИЧЕСКОГО ПРЕДПРИЯТИЯ
Abstract
High-quality service allows to increase the profits of tourist enterprises from one side and, from other — abbreviates expenses on the correction of errors and conflict situations. Service in the field of tourism depends on the row of factors among which a dominant is understanding and knowledge of client, and, consequently, accordance his expectations. To trace the role of service on a tourist enterprise possibly by the model of Parasuraman And., Zeytaml’ В. and Berri L.
References
Браймер Р. А. Основы управления в индустрии гостеприимства: Пер. с англ. — М.: Аспект-Пресс, 1995.
Котлер Ф., Боуен Д., Мейкенз Д. Маркетинг. Гостеприимство и туризм: Учеб. для вузов: Пер. с англ. / Под ред. Р. Б. Ноздревой. — М.: ЮНИТИ, 2003.
Международный стандарт ИСО 9004–2:1991. Общее руководство качеством и элементы системы качества. Ч. 2: Руководящие указания по услугам / Пер. с англ., науч. ред. В. И. Галеев. — М.: Всерос. науч.-исслед. ин-т сертификации Госстандарта России (ВНИИС),1996.
Чернышев Б. Менеджмент в сервисной экономике: сущность и содержание // Пробл. теории и практ. упр. — 2004. — № 1.
Шалфицкий И. От “управления сервисом” к “сервисному управлению” // Управление сбытом. — 2008.