PROBLEMS OF PSYCHOLOGY OF MORALITY IN UKRAINIAN BUSINESS
Abstract
The urgency of research of problems of psychology of morality in modern Ukrainian society, in particular in business, is emphasized. The macro, mezo and micro levels of research the social-psychological determinants of holding the ethical standards by the subjects of entrepreneurial activity are shown. The depth of influence, of the psychological factors on realization of moral choice by the future businessmen is determined. The ways of control the development of their moral consciousness are proposed.
References
Герет Т. М., Клоноскі Р. Дж. Етика бізнесу / Пер. з англ. О. Ватаманюк. — К.: Основи, 1999. — 214 с.
Джорж Р. Т. Деловая этика: В 2 т. / Пер. с англ. Р. И. Столпера. — СПб.: Экономическая школа; издат. группа “Прогресс”, 2001.
Купрейченко А. Б. Проблемы нравственно-психологической регуляции экономической активности // Проблемы экономической психологии. — М: Ин-т психологии РАН, 2005. — Т. 2. — С. 17–65.
Лефевр В. А. Формула человека: Контуры фундаментальной психологии: Пер. с англ. — М.: Прогресс, 1991. — 108 с.
Мескон М. X., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента: Пер. с англ. — М.: Дело, 1995.
Baumhart R. C. How Ethical Are Businessmen? // Harvard Business Rev. — 1962. —V. 39, N 4. — Р. 6–19.
Ethical theory and business / Ed. by T. L. Beauchamp, N. E. Bowie. — 4th ed. — New Jersey: Prentice-Hall, 1993. — Р. 595–651.