ПРОВІДНІ ЦІННОСТІ ПІДЛІТКІВ ТА УПРАВЛІННЯ ЇХ ВИБОРОМ У ПРОЦЕСІ ПСИХОЛОГІЧНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ

Authors

  • Ю. А. КУСТОВА

Abstract

Радикальні зміни у політичній, економічній та духовній сферах нашого суспільства призводять до істотних перетворень у психології сучасної людини. Це виявляється у зламі старих стерео­типів, різких змінах суспільної думки та цін­нісних пріоритетів, знаходженні нових орієнтирів особистісного вибору та прийнятті неординарних рішень в окремих життєвих ситуаціях. Проблемні ситуації у суспільному просторі дорослих людей впливають на розвиток свідомості підростаючо­го покоління. При цьому рівень соціальних взає­модій найбільше впливає на зміст соціалізації особистості періоду дорослішання. Інтенсивно відбиваються кризисні моменти також і на ста­новленні самосвідомості особистості підліткового віку. Оскільки події теперішнього буття не да­ють підліткам твердої основи становлення осо­бистішої та соціальної ідентичності, індивідуаль­ної та суспільної відповідальності, особистісно­го та морального вибору, рольового та ціннісного самовизначення, то достатньо гострим постає аспект вивчення як проблеми моральної само­свідомості, так і співвідношення ціннісних орі­єнтацій у сучасних підлітків.

References

Булах /. С, Кулагіна Л. М. Особливості соціально¬го вибору ціннісних орієнтацій у підлітків// Ціннісні орі¬єнтації в громадянському становленні особистості: 36. наук. ст. — К.: Дрогобич, 1998. — С. 46-51.

Горностай П. П., Воськовскоя С. В. Теория и прак¬тико психологического консультирования: Проблемный подход. — К.: Наук, думка, 1995. — 128 с.

Гуслякова Н. І. Ідеальні ціннісні орієнтації сучасних підлітків // Рідна школа. — 1993. — №8. — С. 11 — 14.

Кириллово Н. А. Ценностные ориентации в струк¬туре интегральной индивидуальности старших школьни¬ков // Вопр. психологии. — 2000. — N° 4. — С. 29-37.

Коч Л. А. Креативная этика. Психология освоения подростками этических норм и понятий. — М.: Моек, психолого-соц. ин-т; Воронеж: Изд-во НПО МОДЭК, 2000,- 192 с.

Малько Н. А. Ціннісні орієнтації як чинник станов¬лення особистості // Психологія: 36. наук. пр. — 1993. — Вип. 1(4).- С. 10-15.

Наш проблемный подросток: Учеб, пособие. — СПб.: Союз, 1998. — 141 с.

Немов Р. С. Основы психологического консульти-рования: Учеб, для студ. педвузов. — М.: ВЛАДОС, 1999.- 528 с.

Осьмак Л. П. Ціннісні уявлення і самоствердження підлітків // Рідна школа. — 1992. — № 3. — С. 55-61.

Прихожан А. М., Толстых Н. Н. Подросток в учеб¬нике и в жизни. — М.: Знание, 1990.— 80 с.

Райс Ф. Психология подросткового и юношеско¬го возраста. — СПб.: Питер, 2000. — 624 с.

Ремшмидт X. Подростковый и юношеский воз¬раст: Проблемы становления личности: Пер. с нем. — М.: Мир, 1994. - 320 с.

Тихомандрицкая О. Н. Ценности современного подростка // Школьный психолог. — 1999,— №13.— С. 10.

Формирование личности в переходный период: от подросткового к юношескому возрасту / Под ред. И. В. Дубровиной. — М.: Педагогика, 1987. — 184 с.

Флоренская Т. А. Диалог в практической психо¬логии. Наука о душе. — М.: ВЛАДОС, 2001. — 208 с.

Published

2024-08-16

How to Cite

КУСТОВА, Ю. А. . (2024). ПРОВІДНІ ЦІННОСТІ ПІДЛІТКІВ ТА УПРАВЛІННЯ ЇХ ВИБОРОМ У ПРОЦЕСІ ПСИХОЛОГІЧНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ. Scientific Works of Interregional Academy of Personnel Management. Psychology, (1(4), 104-108. Retrieved from https://journals.maup.com.ua/index.php/psychology/article/view/4030