ПАРАДИГМА ДІАЛОГУ ЯК АТРИБУТ СУЧАСНОГО ГУМАНІЗМУ
Abstract
Розглядається проблема діалогу в його сучасному гуманістичному контексті. Пропонується поширення принципу діалогу не тільки на царину теорії, а й методології у статусі метапарадигми. Сформульовано основі напрямки використання діалогу культур у демократизації і гуманізації сучасного суспільства.
References
Балл Г. А. Категория диалога в академической и практической психологии // Актуальные проблемы про-фессиональной подготовки практических психологов: Сб. науч. тр. // Прил. к науч. журн. "Персонал'. — К., 2000,- № 10(15). - С. 21-23.
Библер В. С. От наукоучения к логике культуры: Два философских введения 8 двадцать первый век. — М.: Политиздат, 1991. — 414 с.
Дейвідсон Л. Філософські основи гуманістичної психології // Гуманістична психологія: Антологія: У 3 т. / За ред. Р. Трача, Г. Балла. — Т. 1. Гуманістичні підходи в західній психології XX ст. — К.: Пульсари, 2001. — С. 222-245.
Діалогічна взаємодія у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи: Кн. для вчителя / За ред. Г. О. Балла, О. В. Киричука, Р. М. Шамелашвілі. — К.: Вид-во ІЗМН, 1997. - 136 с.
' Цими двома словоми я передаю зміст вжитого в оригіналі російського слова "пошлость".
Мослоу А. Новые рубежи человеческой приро¬ды — М Смысл, 1999. — 426 с.
Мвнь А. Трудный путь к диалогу. — М.; Радуга, 1992. - 464 с.
Назоретян А. П. Психология предкризисного со-циального развития: исторический опыт и современ¬ность // Психол. журн. — 2000. — Т. 21, NQ 1. — С. 39- 49.
Пономарев Я. А. Методологическое введение в психологию. — М : Наука, 1983. — 206 с.
Фишер Р, Юри У. Путь к согласию, или перегово¬ры без поражения — М.: Наука, 1992. — 158 с.