ЦІННІСТЬ БІЗНЕС-АНАЛІТИКИ ДЛЯ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ

Автор(и)

  • О.Ю. Кушлик Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
  • М.Ю. Петрина Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
  • В.Б. Кочкодан Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/61-6

Ключові слова:

цифрова економіка, бізнес-аналітика, підприємство, оптимізація бізнес-процесів, цінність, синергетичні зв’язки, синергетичні результати, ефективність

Анотація

Розглянуто питання, присвячені актуальності використання бізнес-аналітики в діяльності підприємства в умовах цифрової економіки. Розкрито особливості інтернет-трендів розвитку цифрової галузі. Досліджено аналітику DACQ, описову аналітику DESC, прогнозну аналітику PRED, нормативну аналітику PRES та бізнес-аналіз. Розкрито сутність бізнес-аналітики та складові частини її цінності для підприємства в умовах цифрової економіки. Основну цінність бізнес-аналітики представлено синергетичними зв’язками та синергетичними результатами. Обґрунтовано сфери діяльності бізнес-аналітики, що охоплюють роботу з інформацією, оптимізацію бізнес-процесів, роботу зі стейкхолдерами та співпрацю з ІТ-департаментом підприємства. Визначено шляхи цифрової трансформації організаційних механізмів управління підприємством.

Посилання

What is digital business transformation? The essential guide to DX. Digital transformation: online guide to digital business transformation. URL: https://www.i-scoop.eu/digital-transformation (дата звернення: 17.08.2021).

Гудзь О.Є. Цифрова економіка: зміна цінностей та орієнтирів управління підприємствами. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2018. № 2 (24). С. 4–10.

Фостолович В.А. Формування сучасних інтегрованих систем управління підприємством із застосуванням цифрових технологій. Sciences of Europe. 2020. № 50. С. 70–80.

Bayrak T. A review of business analytics: A business enabler or another passing fad. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 2015. July. Vol. 195. P. 230–239.

Hindle G., Vidgen R. Developing a business analytics methodology: A case study in the foodbank sector. European Journal of Operational Research. 2018. Vol. 268. Issue 3. P. 836–851.

Gupta M., George, J. Toward the development of a big data analytics capability. Information & Management. 2016. Vol. 53. Issue 8. P. 1049–1064.

Mikalef P., Pappas I., Krogstie J., Pavlou P. Big data and business analytics: A research agenda for realizing business value. Information & Management. 2020. Vol. 57. Issue 1. URL: https://www.researchgate.net/publication/337543997_Big_data_and_business_analytics_A_research_agenda_for_realizing_business_value (дата звернення: 17.08.2021).

Kiron, D., Prentice P., Ferguson R. Innovating with analytics. MIT Sloan Management Review. 2012. Vol. 54. Issue 1. P. 47–52.

Duan Y., Cao G., Edwards J.S. Understanding the impact of business analytics on innovation. European Journal of Operational Research. 2020. Vol. 281. Issue 3. P. 673–686.

Mithas S., Ramasubbu N., Sambamurthy V. How information management capability influences firm performance. MIS Quarterly. 2011. Vol. 35. Issue 1. P. 237–256.

Kościelniak H., Łęgowik-Świącik S., Jančíková E. Business analytics of enterprises in terms of strategy. Polish journal of management studies. 2017. Vol. 16. No. 1. P. 67–77.

Aydiner A., Tatoglu E., Bayraktar E., Zaim S., Delen D. Business analytics and firm performance: The mediating role of business process performance. Journal of Business Research. 2019. Vol. 96. P. 228–237.

Someh I., Shanks G., Davern M. Reconceptualizing synergy to explain the value of business analytics systems. Journal of Information Technology. 2019. February. URL: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0268396218816210 (дата звернення: 17.08.2021).

Digital 2020: Global digital overview. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2020-global-digital-overview (дата звернення: 18.08.2021).

Digital 2021: Global digital overview. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2021-global-overview-report (дата звернення: 18.08.2021).

Класифікатор професій ДК 003:2010 Національного класифікатора України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va327609-10#Text (дата звернення: 20.08.2021).

International Standard Classification of Occupations. URL: https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---dgreports/---dcomm/---publ/documents/publication/wcms_172572.pdf (дата звернення: 20.08.2021).

What is digital business transformation? The essential guide to DX. Digital transformation: online guide to digital business transformation. Available at: https://www.i-scoop.eu/digital-transformation (accessed 17 August 2021).

Ghudzj O.Je. Tsyfrova ekonomika: zmina tsinnostei ta oriientyriv upravlinnia pidpryiemstvamy [Digital economy: changing values and guidelines of enterprise management]. Economy. Management. Business. 2018. Vol. 24. No. 2. P. 4–10.

Fostolovych V.A. (2020) Formuvannia suchasnykh intehrovanykh system upravlinnia pidpryiemstvom iz zastosuvanniam tsyfrovykh tekhnolohii [Formation of modern integrated enterprise management systems with the use of digital technologies]. Sciences of Europe, no. 50, pp. 70–80.

Bayrak T. (2015) A review of business analytics: A business enabler or another passing fad. Procedia-Social and Behavioral Sciences, vol. 195, pp. 230–239.

Hindle G., Vidgen R. (2018) Developing a business analytics methodology: A case study in the foodbank sector. European Journal of Operational Research, vol. 268, issue 3, pp. 836–851.

Gupta M., George J. (2016) Toward the development of a big data analytics capability. Information & Management, vol. 53, issue 8, рp. 1049–1064.

Mikalef P., Pappas I., Krogstie J., Pavlou P. (2020) Big data and business analytics: A research agenda for realizing business value. Information & Management, vol. 57, issue 1. Available at: https://www.researchgate.net/publication/337543997_Big_data_and_business_analytics_A_research_agenda_for_realizing_business_value (accessed 17 August 2021).

Kiron D., Prentice P., Ferguson R. (2012) Innovating with analytics. MIT Sloan Management Review, vol. 54, issue 1, pp. 47–52.

Duan Y., Cao G., Edwards J.S. (2020) Understanding the impact of business analytics on innovation. European Journal of Operational Research, vol. 281, issue 3, pp. 673–686.

Mithas S., Ramasubbu N., Sambamurthy V. (2011) How information management capability influences firm performance. MIS Quarterly, vol. 35, issue 1, pp. 237–256.

Kościelniak H., Łęgowik-Świącik S., Jančíková E. Business analytics of enterprises in terms of strategy. Polish journal of management studies. 2017. Vol. 16. No. 1. P. 67–77.

Aydiner A., Tatoglu E., Bayraktar E., Zaim S., Delen D. (2019) Business analytics and firm performance: The mediating role of business process performance. Journal of Business Research, vol. 96, pp. 228–237.

Someh I., Shanks G., Davern M. Reconceptualizing synergy to explain the value of business analytics systems. Journal of Information Technology. February. 2019. Available at: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0268396218816210 (accessed 17 August 2021).

Digital 2020: Global digital overview. Available at https://datareportal.com/reports/digital-2020-global-digital-overview (accessed 18 August 2021).

Digital 2021: Global digital overview. Available at: https://datareportal.com/reports/digital-2021-global-overview-report (accessed 18 August 2021).

Classifier of professions DK 003: 2010 of the National Classifier of Ukraine. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va327609-10#Text (accessed 20 August 2021).

International Standard Classification of Occupations. Available at: https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---dgreports/---dcomm/---publ/documents/publication/wcms_172572.pdf (accessed 20 August 2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-30