ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА БАЛАНСОВА МОДЕЛЬ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ КРИЗОВОГО СТАНУ ПІДПРИЄМСТВ ВИДАВНИЧО-ПОЛІГРАФІЧНОЇ ГАЛУЗІ

Автор(и)

  • І.Б. Шевченко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
  • Л.П. Шендерівська Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/61-10

Ключові слова:

видавничо-поліграфічна галузь, кризовий стан, фінансова стійкість, балансова модель діагностики кризового стану, відносні показники фінансового стану підприємства

Анотація

Сучасна економічна система України перебуває у досить нестабільному положенні. Цьому сприяють як міжнародні політичні, економічні та фінансові кризи, світова пандемія 2020 року, так і внутрішня політична й економічна ситуація. Для багатьох вітчизняних підприємств, особливо у видавничо-поліграфічній галузі, постала реальна загроза банкрутства. Менеджменту комерційних організацій необхідно мати ефективний інструмент для ранньої діагностики кризових явищ, можливості виявити їх причину та усунути її шляхом коригування власних стратегій розвитку. У статті досліджено фінансово-економічний стан видавничих та поліграфічних підприємств, виявлено фактори, що мають найбільший вплив на їх фінансову стійкість, та розроблено балансову модель діагностики кризового стану. В ході подальшого дослідження та вдосконалення моделі вона може стати надійним засобом швидкого виявлення потенційних загроз фінансовому та економічному стану підприємства.

Посилання

Должанський А.М. Організаційно-технологічні особливості поліграфічного виробництва та їх вплив на побудову обліку витрат виробництва. Торгівля, комерція, підприємництво : збірник наукових праць Львівської комерційної академії. 2000. С. 64–66.

Концепція популяризації вітчизняної видавничої продукції та читання на 2014–2018 роки. Вісник Книжкової палати. 2013. № 4.

Кочетков В.М., Волошаненко Є.В. Виявлення загрози банкрутства підприємств видавничо-поліграфічної галузі на основі дискримінантних моделей. Економічний вісник Донбасу. 2014. № 1. С. 74–78. URL: http://www.evd-journal.org/download/2014/2014-1/11.pdf (дата звернення: 26.01.2021).

Штангрет А.М. Окремі аспекти використання проактивного антикризового управління на поліграфічних підприємствах. Наукові записки Української академії друкарства. 2007. № 1. С. 98–103. URL: http://nz.uad.lviv.ua/static/media/1-11/16.pdf (дата звернення: 26.01.2021).

Dolzhansjkyj A.M. (200) Orghanizacijno-tekhnologhichni osoblyvosti polighrafichnogho vyrobnyctva ta jikh vplyv na pobudovu obliku vytrat vyrobnyctva [Organizational and technological features of the printing industry and their impact on construction cost accounting production]. Torghivlja, komercija, pidpryjemnyctvo: zbirnyk naukovykh pracj Ljvivsjkoji komercijnoji akademiji, pp. 64–66.

Koncepcija populjaryzaciji vitchyznjanoji vydavnychoji produkciji ta chytannja na 2014–2018 roky (2013) [The concept of popularization of domestic publishing products and reading for 2014–2018]. Visnyk Knyzhkovoji palaty, no. 4.

Kochetkov V.M., Voloshanenko Je.V. (2014) Vyjavlennja zaghrozy bankrutstva pidpryjemstv vydavnycho-polighrafichnoji ghaluzi na osnovi dyskryminantnykh modelej [Identifying the threat of bankruptcy of publishing and printing companies on the basis of discriminant models]. Ekonomichnyj visnyk Donbasu, no. 1, pp. 74–78. URL: http://www.evd-journal.org/download/2014/2014-1/11.pdf (accessed 26.01.2021).

Shtanghret A.M. (2007) Okremi aspekty vykorystannja proaktyvnogho antykryzovogho upravlinnja na polighrafichnykh pidpryjemstvakh [Some aspects of the use of proactive crisis management in printing companies]. Naukovi zapysky Ukrajinsjkoj akademijy drukarstva, no. 1, pp. 98–103. URL: http://nz.uad.lviv.ua/static/media/1-11/16.pdf (accessed 26.01.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-30