ПСИХОЛОГІЧНІ ЕФЕКТИ СПРИЙНЯТТЯ ЦІНИ ПІД ЧАС ФОРМУВАННЯ ЦІННОСТІ БРЕНДУ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2523-4536/63-10Ключові слова:
ціна, сприйняття ціни, цінність бренду, споживач, психологічний ефект сприйняття ціниАнотація
У статті розглянуто основні психологічні ефекти сприйняття ціни споживачами, розкрито маркетингову сутність кожного з них. Визначено, що сприйняттям ціни можна управляти маркетинговими інструментами. Установлено, що для того, аби повідомити покупцю ціну товару та знизити його чутливість до рівня ціни, використовують різноманітні психологічні ефекти сприйняття ціни. Проаналізовано доцільність використання заокруглених цін та їхній вплив на свідомість потенційних споживачів. Розкрито сутність такого поняття, як «цінність бренду», наведено її характеристики та основні відмінності від ціни товару, визначено основні умови формування цінності бренду, а також її вплив на споживачів та їхні купівельні пріоритети. Наведено основні та додаткові переваги надання брендам цінності, яка б впливала на купівельні рішення споживачів; напрями створення основної цінності товару.
Посилання
Беспалюк Х.М., Горбаль Н.І., Денисюк О.В. Психологічні чинники при формуванні тактики ціноутворення. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2018. № 1. С. 141–151.
Комиссаров К. Психология цены. URL: https://cutt.ly/HYUtSo3 (дата звернення: 10.12.2021).
Майоров И.Г., Майорова Н.Г. Психологические методы ценообразования. Инновации. Наука. Образование. 2020. № 15. С. 28–39. URL: https://cutt.ly/MYItIP1 (дата звернення: 10.12.2021).
Молчанов Н. Психология ценообразования: 10 психологических эффектов восприятия цены. URL: https://cutt.ly/xYUfUe7 (дата звернення: 10.12.2021).
Скригун Н.П., Розумей С.Б. Тактичні прийоми ціноутворення в контексті маркетингових цінових рішень. Наукові праці Національного університету харчових технологій. 2011. № 40. С. 122–125.
Чичуліна К.В., Кладченко Я.О. Сучасні цінові стратегії на основі психології. Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. Вип. 23. С. 352–355.
Bespaliuk Kh.M., Horbal N.I., Denysiuk O.V. (2018) Psykholohichni chynnyky pry formuvanni taktyky tsinoutvorennia [Psychological factors in the formation of pricing tactics]. Marketynh i menedzhment innovatsii, no. 1, рр. 141–151. (in Ukrainian)
Komyssarov K. Psykholohyia tseny [Psychology of Pricing]. URL: https://cutt.ly/HYUtSo3 (accessed: 10.12.2021).
Mayorov I.G., Mayorova N.G. (2020) Psikhologicheskiye metody tsenoobrazovaniya [Psychological methods of pricing]. Innovatsii. Nauka. Obrazovaniye, no. 15, рр. 28–39. URL: https://cutt.ly/MYItIP1 (accessed: 10.12.2021).
Molchanov N. Psykholohyia tsenoobrazovanyia: 10 psykholohycheskykh effektov vospryiatyia tseny [Psychology of pricing: 10 psychological effects of price perception]. URL: https://cutt.ly/xYUfUe7 (accessed: 10.12.2021).
Skryhun N.P., Rozumei S.B. (2011) Taktychni pryiomy tsinoutvorennia v konteksti marketynhovykh tsinovykh rishen [Tactical receptions of pricing in context of marketings price decisions]. Naukovi pratsi Natsionalnoho universytetu kharchovykh tekhnolohii, no. 40, рр. 122–125. (in Ukrainian)
Chychulina K.V., Kladchenko Y.O. (2018) Suchasni tsinovi stratehii na osnovi psykholohii [Modern price strategies based on psychology]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, vol.23, рр. 352–355. (in Ukrainian)