МОНІТОРИНГ РОЗВИТКУ ПРОМИСЛОВИХ РИНКІВ УКРАЇНИ: СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/70-6

Ключові слова:

моніторинг, промислові ринки, покупці, продавці, B2B ринок, маркетинг, інформаційні технології

Анотація

У статті здійснено моніторинг розвитку промислового ринку країни в умовах глобалізації. Досліджено його склад і структуру, ідентифіковано стейкхолдерів промислового ринку. Зроблено порівняльну характеристику профілів промислового та споживчого ринку. Виявлено наявність відмінних характеристик попиту та ухвалення рішень про купівлю товарів на промисловому ринку (порівняно із споживчим ринком). Акцентовано увагу на важливості індивідуалізації процесу обслуговування та посиленні рівня впливу особистих контактів на комунікаційні процеси з покупцями на промислових ринках. Доведено, що промисловий ринок є динамічним та знаходиться під випливом низки чинників глобалізації. Систематизовано та виокремлено інституційні чинники, чинники зовнішнього та внутрішнього середовища, економічні чинники, екологічні чинники, а також специфіку ринку та конкуренцію. З огляду на глобалізаційні процеси на промислових ринках відзначено тенденції, які трансформують характер їх діяльності, а саме: змінний ландшафт B2B-покупок; зростання досвідченості продавців; вплив технологічних змін; підвищення значимості та зростання ринків, що розвиваються.

Посилання

Chmil H. Stages and configurators of the consumer market economic entities behavior digital transformation. Sustainable Development: Modern Theories and Best Practices: materials of the monthly International scientific and practical conference. Tallinn. 24-26 February 2021. Tallinn: Teadmus OÜ, 2021. Рp. 8–9.

Competitive Industrial Performance Index 2021. URL: https://stat.unido.org/country/UKR.pdf

Cortez R.M., Johnston W.J. The future of B2B marketing theory: A historical and prospective analysis. Industrial Marketing Management. 2017. Т. 66. P. 90–102.

Grewal R., Lilien G.L. Trends in Business Markets. Customer Needs and Solutions. 2015. Vol. 2. P. 191–192. DOI: https://doi.org/10.1007/s40547-015-0052-1

Kashchena N., Nesterenko I. Digitalization of the innovative development management information service of the enterprise. Mechanisms for ensuring innovative development of entrepreneurship: monograph. Tallinn: Teadmus OÜ, 2022. Р. 238–254. URL: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/31559

Savytska N., Kashchena N., Chmil H., Muda I., Olinichenko K. Entrepreneurial characteristics as factors of human development. International Journal of Entrepreneurship. 2021. Vol. 25. Is. 6. P. 1–9. URL: https://www.abacademies.org/articles/entrepreneurial-characteristics-as-factorsofhuman-development.pdf

Senn C., Thoma A., Yip G. Customer-centric leadership: how to manage strategic customers as assets in B2B markets. California Management Review. 2013. Vol. 55 (3). P. 27–59. DOI: https://doi.org/10.1525/cmr.2013.55.3.27

Sopko V.V., Kashena N.B., Chmil H.L. Theoretical aspects of performance assessment of company capital management. Financial and credit activity: problems of theory and practice. 2018. Vol. 2. No. 25. Pр. 350–356. DOI: https://doi.org/10.18371/fcaptp.v2i25.136829

Ulkuniemi P., Tähtinen J. What do we mean by ‘market’ in industrial marketing and purchasing? 2004. URL: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.514.6052&rep=rep1&type=pdf

Бажеріна К.В. Управління лояльністю на промисловому ринку на основі життєвого циклу клієнта. Economics: Time Realities. 2019. № 6 (46). С. 14–21.

Богдан Т. Фінансово-економічні наслідки війни. URL: https://lb.ua/blog/tetiana_bohdan/550614_finansovoekonomichni_naslidki.html

Державна служба статистики. URL: http://www.ukrstat.gov.ua

Кащена Н.Б., Нестеренко І.В., Чміль Г.Л. Управління інноваційними біокластерами в умовах цифровізації: організаційно-методичний аспект. Інфраструктура ринку. 2022. Вип. 69. С. 71–78. DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct69-13

Кащена Н.Б., Чміль Г.Л. Концептуальні основи оцінки вартості капіталу підприємств роздрібної торгівлі. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2012. Вип. 2. С. 38–45.

Остапенко Р.М., Герасименко Ю.С., Велієва В.О. Економічна ефективність підприємств з виробництвом екологічно орієнтованої продукції. Topical issues of the development of modern science. Abstracts of the 5th International scientific and practical conference. Publishing House “ACCENT”. Sofia, Bulgaria. 2020. С. 366–374.

Россоха В.В. Розвиток промислового маркетингу в контексті сучасних ринкових трансформацій. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 2015. Т. 172. С. 74–80.

Савицька Н.Л., Чміль Г.Л. Трансформація взаємодії суб’єктів ринку в умовах диджиталізації маркетингу. Цифрова економіка та економічна безпека. 2022. Вип. 1 (01). С. 112–117. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.1-18

Собкевич О.В., Шевченко А.В., Русан В.М. та ін. Реальний сектор економіки України в умовах системних викликів: аналіт. доп. / за заг. ред. Жаліла Я.А. 2021. URL: https://niss.gov.ua/sites/default/files/2021-09/analytrep_14_2021.pdf

Чміль Г.Л. Адаптивна поведінка суб’єктів споживчого ринку в умовах цифрової трансформації економіки: теорія, методологія та практика: монографія. Харків : Видавець Іванченко І. С. 2021. 377 с.

Чухрай Н.І. Промисловий маркетинг у сучасних умовах господарювання. Вісник Національного університету Львівська політехніка. Проблеми економіки та управління. 2013. № 754. С. 92–98.

Chmil H. (February 24-26, 2021) Stages and configurators of the consumer market economic entities behavior digital transformation. Sustainable Development: Modern Theories and Best Practices: materials of the monthly International scientific and practical conference. Tallinn: Teadmus OÜ, p. 8–9. [in English].

Competitive Industrial Performance Index 2021. (2021) Available at: https://stat.unido.org/country/UKR.pdf [in English].

Cortez R.M., Johnston W.J. (2017) The future of B2B marketing theory: A historical and prospective analysis. Industrial Marketing Management, tom 66, p. 90–102. [in English]

Grewal R., Lilien, G.L. (2015) Trends in Business Markets. Customer Needs and Solutions, vol. 2, p. 191–192. DOI: https://doi.org/10.1007/s40547-015-0052-1 [in English]

Kashchena N, Nesterenko I. (2022) Digitalization of the innovative development management information service of the enterprise. Mechanisms for ensuring innovative development of entrepreneurship: monograph. Tallinn: Teadmus OÜ, p. 238–254. Available at: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/31559 [in English].

Savytska N., Kashchena N., Chmil H., Muda I., Olinichenko K. (2021) Entrepreneurial characteristics as factors of human development. International Journal of Entrepreneurship, vol. 25, is. 6, p. 1–9. Available at: https://www.abacademies.org/articles/entrepreneurial-characteristics-as-factorsofhuman-development.pdf [in English].

Senn C., Thoma A., Yip G. (2013) Customer-centric leadership: how to manage strategic customers as assets in B2B markets. California Management Review, vol. 55 (3), p. 27–59. DOI: https://doi.org/10.1525/cmr.2013.55.3.27 [in English].

Sopko V.V., Kashena N.B., Chmil H.L. (2018) Theoretical aspects of performance assessment of company capital management. Financial and credit activity: problems of theory and practice, vol. 2, no. 25, pр. 350–356. DOI: https://doi.org/10.18371/fcaptp.v2i25.136829 [in English].

Ulkuniemi P., Tähtinen J. (2004) What do we mean by ‘market’ in industrial marketing and purchasing? Available at: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.514.6052&rep=rep1&type=pdf

Bazherina K.V. (2019) Upravlinnia loialnistiu na promyslovomu rynku na osnovi zhyttievoho tsyklu kliienta [Loyalty management in the industrial market based on the customer life cycle]. Economics: Time Realities, no. 6 (46), pp. 14–21.

Bohdan T. (2023) Finansovo-ekonomichni naslidky viiny [Financial and economic consequences of the war] Available at: https://lb.ua/blog/tetiana_bohdan/550614_finansovoekonomichni_naslidki.html

Derzhavna sluzhba statystyky. [State Statistics Service]. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua

Kashchena N.B., Nesterenko I.V., Chmil H.L. (2022) Upravlinnia innovatsiinymy bioklasteramy v umovakh tsyfrovizatsii: orhanizatsiino-metodychnyi aspekt [Management of innovative bioclusters in conditions of digitalization: organizational and methodological aspect]. Infrastruktura rynku, no. 69, pp. 71–78. DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct69-13

Kashchena N.B., Chmil H.L. (2012) Kontseptualni osnovy otsinky vartosti kapitalu pidpryiemstv rozdribnoi torhivli [Conceptual basis for estimating the cost of capital of retail enterprises]. Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh, no. 2, pp. 38–45.

Ostapenko R.M., Gerasimenko Yu.S., Velieva V.O. (2020) Ekonomichna efektyvnist pidpryiemstv z vyrobnytstvom ekolohichno oriientovanoi produktsii [Economic efficiency of enterprises with the choice of environmentally oriented products]. Topical issues of the development of modern science. Abstracts of the 5th International scientific and practical conference. Publishing House “ACCENT”. Sofia, Bulgaria. P. 366–374.

Rossokha V.V. (2015) Rozvytok promyslovoho marketynhu v konteksti suchasnykh rynkovykh transformatsii [Development of industrial marketing in the context of modern market transformations]. Naukovi zapysky NaUKMA. Ekonomichni nauky, tom 172, pp. 74–80.

Savytska N.L., Chmil, H.L. (2022) Transformatsiia vzaiemodii sub’iektiv rynku v umovakh dydzhytalizatsii marketynhu [Transformation of the interaction of market subjects in the conditions of digitalization of marketing]. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka, no. 1 (01), pp. 112–117. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.1-18

Sobkevich O.V., Shevchenko A.V., Rusan V.M. etc. (2021) Realnyi sektor ekonomiky Ukrainy v umovakh systemnykh vyklykiv [The real sector of the economy of Ukraine in conditions of systemic challenges]: analit. dop. / za zah. red. Zhalila Ya.A.. Available at: https://niss.gov.ua/sites/default/files/2021-09/analytrep_14_2021.pdf

Chmil H.L. (2021) Adaptyvna povedinka subiektiv spozhyvchoho rynku v umovakh tsyfrovoi transformatsii ekonomiky: teoriia, metodolohiia ta praktyka [Adaptive behavior of consumer market subjects in the conditions of digital transformation of the economy: theory, methodology and practice]: monohrafiia. Kharkiv: Vydavnytstvo Ivanchenka I.S., 377 p.

Chuhrai N.I. (2013) Promyslovyi marketynh u suchasnykh umovakh hospodariuvannia [Industrial marketing in modern economic conditions]. Visnyk Natsionalnoho universytetu Lvivska politekhnika. Problemy ekonomiky ta upravlinnia, no. 754, pp. 92–98.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-22

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ