УПРАВЛІННЯ ЕФЕКТИВНІСТЮ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ СТРУКТУР: ОГЛЯД НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Автор(и)

  • Г.О. Кришталь Навчально-науковий інститут управління, економіки та бізнесу Приватного акціонерного товариства «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0003-3420-6253
  • О.В. Цімошинська Навчально-науковий інститут управління, економіки та бізнесу Приватного акціонерного товариства «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0002-2277-3317
  • С.В. Хіміч Навчально-науковий інститут управління, економіки та бізнесу Приватного акціонерного товариства «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0009-0000-8811-8801

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/76-13

Ключові слова:

цифровізація, цифрова трансформація, цифрова економіка, digital-технології, цифрові фінансові технології

Анотація

Впровадження цифрових технологій у бізнес процеси дозволяє компаніям не лише оптимізувати робочі процедури та скоротити витрати, але й значно підвищити продуктивність, що обумовлює актуальність теми дослідження. Метою даної статті є наукове обґрунтування теоретичних підходів до трактування терміну «цифрова трансформація», «цифровізація» та «цифрова економіка», а також висвітлення певних аспектів даних трактувань в контексті поглядів вітчизняних та зарубіжних вчених. Методологія. Авторами відмічено ключові аспекти управління ефективністю цифровою трансформацією підприємницьких структур. Наукова новизна. Розкрито значення даних досліджень для світової спільноти та науки, в частині розуміння фундаментальних змін, які відбуваються в економіці і суспільстві під впливом цифрових технологій. Авторами статті зазначено цифрові трансформації, які мають ширший контекст і вимагають системного підходу для ефективного управління змінами. Авторами детально розкрито три ключові компоненти цифрової економіки, які відображають сутність її функціонування: інфраструктура електронного бізнесу, електронний бізнес, електронна комерція. Аналіз літературних джерел вітчизняних та зарубіжних дослідників вказує на значну потребу у подальших дослідженнях розвитку цифрової трансформації підприємницьких структур в Україні.

Посилання

Andrew J. Rohm, Matthew Stefl, Julian Saint Clair. Time for a Marketing Curriculum Overhaul: Developing a Digital-First Approach. 2018. DOI: https://doi.org/10.1177/0273475318798086

Mrs. Reshma Desai, Mr. Arvind Chauhan, Mr. Darshan Kudtarkar. Digital Marketing – New Age Consumer Behavior (Mumbai Region). 2019. Volume 6. Issue 1. Page 38–43. URL: http://www.ijrar.org/IJRAR1ABP007.pdf

Legner C., Eymann T., Hess T., Matt C., Böhmann T., Drews P., Mädche A., Urbach N., Ahlemann F. Digitalization: opportunity and challenge for the business and information systems engineering community. Business & information systems engineering. 2017. Vol. 59. № 4. Pp. 301–308. DOI: https://doi.org/10.1007/s12599-017-0484-2

Ювал Ной Харарі. 21 урок 21-го століття. Київ : BookChef, 2018. 416 с.

Дон Тапскотт, Алекс Тапскотт. Блокчейн-революція: Як технологія, що лежить в основі біткойна та інших криптовалют, змінює світ. Львів : Видавництво Літопис. 2019. 492 с. Серія ICU Business books.

Kane G.C., Palmer D., Phillips A.N., Kiron D., Buckley N. Strategy, not technology, drives digital transformation. MIT Sloan Management Review & Deloitte University Press. 2015. №14. Pp. 1–25. URL: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/fr/Documents/strategy/dup_strategy-not-technology-drives-digital-transformation.pdf

Heilig L., Lalla-Ruiz E., Voß S. Digital transformation in maritime ports: analysis and a game theoretic framework. NETNOMICS: Economic Research & Electronic Networking. 2017. № 18. Pp. 2–3. URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s11066-017-9122-x

Valenduc G., Vendramin P. Digitalisation, between disruption and evolution. European Review of Labour and Research. 2017. № 23 (2). P. 121–134. DOI: https://doi.org/10.1177/1024258917701379

Пищуліна О. Цифрова економіка: тренди, ризики та соціальні детермінанти. 2018. URL: https://razumkov.org.ua/uploads/article/2020_digitalization.pdf

Жекало Г. І. Цифрова економіка України: проблеми та перспективи розвитку. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. Випуск 26. Ч. 1. С. 56–60. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/26_1_2019ua/12.pdf

Mesenbourg T. L. Measuring the Digital Economy. U.S. Bureau of the Census. 2018. URL: http://www.census.gov/content/dam/Census/library/working-papers/2001/econ/digitalecon.pdf

Andrew J. Rohm, Matthew Stefl, Julian Saint Clair (2018). Time for a Marketing Curriculum Overhaul: Developing a Digital-First Approach. DOI: https://doi.org/10.1177/0273475318798086

Mrs. Reshma Desai, Mr. Arvind Chauhan, Mr. Darshan Kudtarkar (2019). Digital Marketing – New Age Consumer Behavior (Mumbai Region), V. 6, Issue 1, Pp. 38–43. Available at: http://www.ijrar.org/IJRAR1ABP007.pdf

Legner C., Eymann T., Hess T., Matt C., Böhmann T., Drews P., Mädche A., Urbach N., Ahlemann F. (2017). Digitalization: opportunity and challenge for the business and information systems engineering community. Business & information systems engineering, Vol. 59, №4, Pp. 301–308. DOI: https://doi.org/10.1007/s12599-017-0484-2

Yuval Noi Kharari (2018). 21 urok 21-ho stolittia [21 Lessons for the 21st Century]. Kyiv: BookChef, 416 p.

Don Tapskott, Aleks Tapskott (2019). Blokchein-revoliutsiia: Yak tekhnolohiia, shcho lezhyt v osnovi bitkoina ta inshykh kryptovaliut, zminiuie svit [Blockchain Revolution: How the Technology Underlying Bitcoin and Other Cryptocurrencies is Changing the World]. Lviv: Vydavnytstvo Litopys.[Litopys Publishing House]. 492 p.

Kane G. C., Palmer D., Phillips A.N., Kiron D., Buckley N. (2015). Strategy, not technology, drives digital transformation. MIT Sloan Management Review & Deloitte University Press, № 14, Pp. 1–25. Available at: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/fr/Documents/strategy/dup_strategy-not-technology-drives-digital-transformation.pdf

Heilig L., Lalla-Ruiz E., Voß S. (2017). Digital transformation in maritime ports: analysis and a game theoretic framework. NETNOMICS: Economic Research & Electronic Networking, № 18, Pp. 2–3. Available at: https://link.springer.com/article/10.1007/s11066-017-9122-x

Valenduc G., Vendramin P. (2017). Digitalisation, between disruption and evolution. European Review of Labour and Research, № 23 (2), Pp. 121–134. DOI: https://doi.org/10.1177/1024258917701379

Pyshchulina O. (2018). Tsyfrova ekonomika: trendy, ryzyky ta sotsialni determinanty [Tsyfrova ekonomika: trendy, ryzyky ta sotsialni determinanty]. Available at: https://razumkov.org.ua/uploads/article/2020_digitalization.pdf (in Ukrainian)

Zhekalo H. I. (2019). Tsyfrova ekonomika ukrainy: problemy ta perspektyvy rozvytku [Ukraine's digital economy: problems and development prospects.] Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu [Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University]. V. 26, 1, Pp. 56–60. Available at: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/26_1_2019ua/12.pdf (in Ukrainian)

Mesenbourg, T. L. (2018). Measuring the Digital Economy. U.S. Bureau of the Census. Available at:http://www.census.gov/content/dam/Census/library/working-papers/2001/econ/digitalecon.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-31