МАРКЕТИНГОВЕ УПРАВЛІННЯ ЯК СТРАТЕГІЧНА ІННОВАЦІЙНА СКЛАДОВА СУЧАСНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА НА ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2523-4536/60-9Ключові слова:
маркетинг, менеджмент, інновації, маркетинг-менеджмент, клієнтоорієнтованість, маркетинг взаємовідносин, промислове підприємствоАнотація
Метою написання даної статті є розробка основних інноваційних напрямків щодо вдосконалення управління маркетинговою діяльністю промислових підприємств в умовах інноваційної економіки. Основними методами дослідження стали системний підхід, ситуаційний, аналіз і синтез, діалектичний і логічний методи. Науковою новизною даної роботи є визначення маркетингового управління базовою складовою системи управління підприємствами і визначення концепції маркетингу як інноваційного напряму розвитку маркетингу на промислових підприємствах з метою забезпечення реальної клієнтоорієнтованості. Запропоновано нові принципи і технології маркетингу. Практична цінність досліджень полягає можливості реалізації запропонованих інноваційних рішень в маркетинговому управлінні промисловими підприємствами. У процесі досліджень визначено роль управлінських і маркетингових інновацій. Встановлено рівень інноваційної активності промислових підприємств України, запропоновано напрями трансформації маркетингового управління з метою забезпечення реальної клієнтоорієнтованості. Запропоновано сучасна класифікація інновацій, концепція маркетингу взаємин в маркетинговому управлінні промислових підприємств. Показані ті трансформації маркетингу, які зумовлюють зміну його ролі і місця в управлінні підприємством. Запропоновано нові технології маркетингового управління та принципи побудови маркетингу взаємовідносин.
Посилання
Пластовець П. Десять стандартів інновацій. 25.04.2016. URL: http://m.management.com.ua.
Інноваційна Україна 2020: національна доповідь / за заг. ред. В.М. Гейця та ін. ; НАН України. Київ, 2015. 336 с.
Инновации в управлении. URL: http://topmanagement.com.ua/upravlenec/312-manageraelefant.
ДлигачА. Что не так с маркетингом в Украине. URL: http://forbes.net.ua/opinions/1347104-chto-ne-tak-s-marketingom-v-ukraine.
Romanova L.V. Theoretical and practical aspects of development of marketing management on industrial enterprises. Теоретические и практические аспекты развития маркетингового менеджмента на промышленных предприятиях. Austrian Journal of Humanities and Social Sciences. March-April 2017.
Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст [монографія] за заг. ред. д.е.н., проф. Н.В. Карпенко. Київ : Центр учбової літератури, 2016. 252 с.
Глазьев С.Ю. На «волне» Кондратьева. URL: http://www.glazev.ru/scienexpert/254.
Gary Hamel. The Why, What and How of Management Innovation. URL: https://hbr.org/.../the-why-what-and-how-of-management-in.
Уэбстер Ф. Будущее маркетинга. URL: http://websurveys.ru/theory/mathe102.htm.
Мицуаки Симагути. Маркетинг – это устройство для роста. URL: http://marketing.by/mnenie/ marketing-eto-ustroystvo-dlya-rosta-mitsuaki-simaguti.
Давар Нирадж. Идеальный маркетинг. О чем забыли 98% маркетологов? Москва : Изд-во «Альпина Паблишер», 2015. 216 c. URL: https://f.ua/alpina-pablisher/idealniyy-marketing-o-chem-zabiyli-98-marketologov.html?utm_source=pdf_related&utm_medium=pdf&utm_camp.
Репьев А. Маркетинговое мышление. ООО «Библос», 2015. URL: http://www.litmir.me/br/?b=00&p=1.
Моторина О. План маркетинга на деловых рынках. URL: http://powerbranding.ru.
How does social media compare to other channels for B2B Marketing? Dave Chaffey. 06.04 2018. URL: https://www.smartinsights.com/wp-content
Шиманская А.А. Управління маркетинговою діяльністю промислового підприємства: економічний та філософський підходи. Економіка: реалії часу. Науковий журнал. 2015. № 3(19). С. 166–171. URL: tp://economics.opu.ua/files/archive/2015/n3.html.
Гузенко Г.М. Управління та вдосконалення маркетингової діяльності на підприємстві. Еконо¬міка і суспільство. Електронне наукове фахове видання. Економіка та управління підприємствами. 2017. Вип. 12. С. 227–234. . URL: http://economyandsociety.in.ua/journal/12_ukr/38.pdf.
Ілляшенко С.М., РудьМ.П. Маркетингові інновації в інноваційній діяльності підприємств України. Ефективна економіка. Електронне наукове фахове видання. 2017. № 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5626.
Інноваційний маркетинг підприємств [Текст]: монографія / за наук. ред. М.Я. Матвіїва. Тернопіль : ТНЕУ, 2014. 432 с.
Чухрай Н.І. Промисловий маркетинг у сучасних умовах господарювання. 2013. URL: http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/23413/1/14-92-98.pdf.
Plastovets P. Desiat standartiv innovatsii.25.04.2016. Available at: http://m.management.com.ua.
Innovatsiina Ukraina 2020: natsionalna dopovid / za zah. red.V.M. Heitsia ta in.; NAN Ukrainy. Kyiv, 2015. 336 p.
Ynnovatsyy v upravlenyy. Available at: topmanagement.com.ua/upravlenec/312-manageraelefant.
Dlyhach A. Chto ne tak s marketynhom v Ukrayne. Available at: http://forbes.net.ua/opinions/1347104-chto-ne-tak-s-marketingom-v-ukraine.
Romanova L.V. (2017) Theoretical and practical aspects of development of marketing management on industrial enterprises [Teoretycheskye y praktycheskye aspekty razvytyia marketynhovoho menedzhmenta na promyshlennykh predpryiatyiakh]. Austrian Journal of Humanities and Social Sciences. March-April.
Marketynhova diialnist pidpryiemstv: suchasnyi zmist [monohrafiia]. Za zah. red. d.e.n., prof. N.V. Karpenko. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 2016. 252 p.
Hlazev S.Iu. Na «volne» Kondrateva. Available at: http://www.glazev.ru/scienexpert/254.
Gary Hamel. The Why, What and How of Management Innovation. Available at: https://hbr.org/.../the-why-what-and-how-of-management-in.
Uebster F. Budushchee marketynha. Available at: http://websurveys.ru/theory/mathe102.htm.
Mytsuaky Symahuty. Marketynh – eto ustroistvo dlia rosta. Available at: http://marketing.by/mnenie/marketing-eto-ustroystvo-dlya-rosta-mitsuaki-simaguti.
Davar Nyradzh (2015) Ydealnyi marketynh. O chem zabyly 98% marketolohov? Moscow: Yzd-vo «Alpyna Pablysher», 216 p. Available at: https://f.ua/alpina-pablisher/idealniyy-marketing-o-chem-zabiyli-98-marketologov.html?utm_source=pdf_related&utm_medium=pdf&utm_camp.
Repev A. (2015) Marketynhovoe mishlenye. OOO «Byblos». Available at: http://www.litmir.me/br/?b=10&p=1.
Motoryna O. Plan marketynha na delovыkh rыnkakh. Available at: http://powerbranding.ru.
How does social media compare to other channels for B2B Marketing? Dave Chaffey. 06.04 2018. Available at: https://www.smartinsights.com/wp-content.
Shymanskaia A.A. (2015) Upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu promyslovoho pidpryiemstva: ekonomichnyi ta filosofskyi pidkhody. Ekonomika: realii chasu. Naukovyi zhurnal, no. 3(19), pp. 166–171. Available at: http://economics.opu.ua/files/archive/2015/n3.html.
Huzenko H.M. (2017) Upravlinnia ta vdoskonalennia marketynhovoi diialnosti na pidpryiemstvi. Ekonomika i suspilstvo. Elektronne naukove fakhove vydannia. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy, vyp. 12, pp. 227–234. Available at: http://economyandsociety.in.ua/journal/12_ukr/38.pdf.
Illiashenko S.M., Rud M.P. (2017) Marketynhovi innovatsii v innovatsiinii diialnosti pidpry-iemstv Ukrainy. Efektyvna ekonomika. Elektronne naukove fakhove vydannia, no. 6. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5626
Innovatsiinyi marketynh pidpryiemstv [Tekst]: monohrafiia / za nauk. red. M.Ia. Matviiva. Ternopil: TNEU, 2014. 432 p.
Chukhrai N.I. (2013) Promyslovyi marketynh u suchasnykh umovakh hospodariuvannia. Available at: http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/23413/1/14-92-98.pdf.