APPLICATION OF INNOVATIVE MARKETING MANAGEMENT SYSTEM TELECOMMUNICATIONS ENTERPRISES

Authors

  • Andrii Pivniuk State University of Information and Communication Technologies

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/76-14

Keywords:

marketing, marketing management, telecommunications marketing, innovations, implementation

Abstract

The presence of competition in the market and reduced consumer demand affects the decline in sales volumes, which significantly impacts all components of business operations and creates crisis situations within enterprises. In ongoing wartime conditions, sales opportunities are complicated, the external environment is highly unstable, and consumer demands are increasing. A marketing management system allows telecommunications enterprises to adapt to new needs and tasks, understand the fluidity of processes, and adjust to relevant requirements. The article explores the innovative features of effective marketing management in the modern business environment of telecommunications enterprises. A formulation of the marketing management system is proposed, along with its components and their capabilities. The functioning of the marketing management system for telecommunications enterprises should be based on a systematic approach and the mutual integration of various marketing technologies for the most effective results, considering the specifics of products, the sales market, consumer behavior, and contemporary needs. The article systematizes effective strategies for the innovative marketing management system and defines the main structural components used in the activities of the modern marketing concept of telecommunications enterprises. The features of the components and the application of innovative marketing management are examined, which can positively influence the improvement of telecommunications enterprises' functioning in wartime and further post-war development. The article analyzes the possibilities of using marketing management in various aspects of telecommunications enterprises' operations. It also presents modern aspects of the innovative marketing management system within telecommunications companies and organizations. The article discusses the optimization and improvement of marketing through personalization, the use of digital channels, strategies for additional and quality value-based sales, the implementation of artificial intelligence and analytics technologies, the importance of focusing on service with environmental awareness, and adapting to competition from content platforms in the current conditions.

References

Ігнатенко Р. В. Розвиток цифрового маркетингу у світі та в Україні. Бізнес Інформ. 2022. № 1. C. 450–455. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2022-1-450-455 (дата звернення: 01.10.2024).

Багорка М. О., Абрамович І. А. Формування комплексної системи аграрного маркетингу підприємства. Проблеми системного підходу в економіці. 2022. № 1 (87). С. 97–102. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2022-1-14 (дата звернення: 01.10.2024).

Кривешко О. В., Замроз М. В., Кудницька Г. С. Сучасна концепція маркетингу на вітчизняних підприємствах. Ефективна економіка. 2021. № 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/6_2021/89.pdf (дата звернення: 01.10.2024).

Хуторна М. Е., Кирилюк Є. М., Руденко М. В. Цифровізація: маркетингові тренди та платформи реалізації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2022. № 5–6(294–295). С. 80–87. URL: http://n-visnik.oneu.edu.ua/collections/2022/294-295/pdf/80-87.pdf (дата звернення: 01.10.2024).

Дерев’янченко Т. Є., Бенівська І. В. Теоретичні аспекти діджитал-маркетингу. 2020. URL: https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/35458/vz_21_5.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення: 01.10.2024).

Багорка М. О., Юрченко Н. І. Формування комплексної системи маркетингу на підприємстві. Вчені записки Таврійського національного університету ім. В.І. Вернадського. Серія «Економіка і управління». 2020. Том. 31 (70). № 1. С. 102–108. DOI: https://doi.org/10.32838/2523-4803/70-1-17 (дата звернення: 01.10.2024).

Островська Г. Й., Островський О. Т. Штучний інтелект в умовах сучасних підприємств та маркетингових кампаній: ефективні інструменти та перспективи розвитку. Маркетинг і цифрові технології. 2023. Т. 7, № 3. С. 66–82. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/316 (дата звернення: 01.10.2024).

Ignatenko R. V. (2022). Rozvytok tsyfrovoho marketynhu u sviti ta v Ukrayini [Development of digital marketing in the world and in Ukraine]. Business Inform, no. 1, pp. 450–455. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2022-1-450-455 (accessed 01 October 2024).

Bahorka M. O., Abramovych I. A. (2022). Formuvannia kompleksnoi systemy ahrarnoho marketynhu pidpryiemstva [Formation of a comprehensive system of agrarian marketing of the enterprise]. Problems of a systemic approach in economics, no. 1 (87), pp. 97–102. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2022-1-14 (accessed 01 October 2024).

Kryveshko O. V., Zamroz M. V., Kundytska H. S. (2021). Suchasna kontseptsiia marketynhu na vitchyznianykh pidpryiemstvakh [Modern concept of marketing at domestic enterprises]. Efficient economy, no. 6 Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/6_2021/89.pdf (accessed 01 October 2024).

Khutorna M. E., Kyryliuk Ye. M., Rudenko M. V. (2022) Tsyfrovizatsiia: marketynhovi trendy ta platformy realizatsii [Digitization: marketing trends and implementation platforms]. Naukovyi visnyk Odeskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu – Scientific Bulletin of Odessa National Economic University, no 5–6(294–295), pp. 80–87. Available at: http://n-visnik.oneu.edu.ua/collections/2022/294-295/pdf/80-87.pdf (accessed 01 October 2024).

Derevianchenko, T.Ie., & Benivska, I.V. (2020). Teoretychni aspekty didzhytal-marketynhu [Theoretical aspects of digital marketing]. Available at: https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/35458/vz_21_5.pdf?sequence=1&isAllowed=y (accessed 01 October 2024).

Bahorka M. O., Yurchenko N. I. (2020). Formuvannia kompleksnoi systemy marketynhu na pidpryiemstvi [Formation of a complex marketing system at the enterprise]. Scientific notes of the Tavri National University named after V.I. Vernadskyi. Series "Economics and Management", vol. 31 (70), no. 1 (54), pp. 102–108. DOI: https://doi.org/10.32838/2523-4803/70-1-17 (accessed 01 October 2024).

Ostrovska H. Y., Ostrovskyi O. T. (2023) Shtuchnyi intelekt v umovakh suchasnykh pidpryiemstv ta marketynhovykh kampanii: efektyvni instrumenty ta perspektyvy rozvytku [Artificial intelligence in the conditions of modern enterprises and marketing campaigns: effective tools and prospects for development]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii –Marketing and digital technologies, vol. 7, no 3, pp. 66–82. Available at: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/316 (accessed 01 October 2024).

Published

2024-10-31