СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ЯГІДНОГО НАПРЯМУ АГРАРНОГО БІЗНЕСУ: ЕКОНОМІЧНІ, ЕКОЛОГІЧНІ, МАРКЕТИНГОВІ ТРЕНДИ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2523-4536/62-1Ключові слова:
стратегія, ягідний аграрний бізнес, світові тренди, економіка, маркетинг, екологіяАнотація
У роботі набули подальшого розвитку підходи щодо обгрунтування напрямів формування стратегії роз- витку ягідного бізнесу. Розглянуто світові тенденції виробництва плодово-ягідної продукції. Виявлено, що збільшення обсягів виробництва фруктів і ягід середньоконтинентального клімату насамперед пов’язане із інтенсифікацією галузі і як наслідок підвищенням рівня урожайності. Обгрунтовано, що Україна має зна- чний потенціал щодо розвитку ягідництва. Запропоновано три основні складові стратегічного розвитку галузі: економічний (поступовий перехід від дрібного виробництва до більш масштабного, відведення біль- ших площ під садівництво ягідних культур у великих інтегрованих підприємства; розвиток сільськогоспо- дарської кооперації та експортного потенціалу; диверсифікація виробництва; автоматизація виробничих процесів); маркетинговий (вирощування нішевих ягідних культур у промисловому масштабі; пропаганда здорового харчування та споживання ягід цілий рік, а не тільки в сезон; використання різних каналів мар- кетингових комунікацій; розвиток системи продажів через маркетплейси; збільшення терміну реалізації продукції); екологічний (удосконалення технологій виробництва та переробки ягід; розвиток органічного напряму в ягідництві; сертифікація продукції).
Посилання
Галат Л.М. Світовий ринок ягід: сучасні тенденції та перспективи для України. Ефективна еко-номіка. 2021. № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8636 (дата звернення: 22.09.2021).
Колокольчикова І.В. Світове виробництво та ринкові позиції плодово-ягідної продукції на між-народному ринку. Науково-виробничий журнал «Бізнес-навігатор». 2019. Випуск 3–1 (52). С. 26–31.
Коротич Ю. Ринок ягід у контексті пандемії. Плантатор. 2020. № 6. С.8 –13.
4. Прохорчук І. Світовий ринок ягід 2019: чи може бути «вижити» без трендів? URL: https://www.growhow.in.ua/cvitovyy-rynok-iahid-2019-chy-mozhna-bude-vyzhyty-bez-trendiv/ (дата зве-рення 15.09.2021).
Ринок ягідних культур в Україні та світі. URL: http://ukrsadprom.org/blog/rynok-yagidnyh-kultur-vukrayini-ta-sviti.
Самойлик Ю.В. Особливості органічного виробництва овочів, плодів і ягід в агроструктурах різ¬ного типу. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія: Економіка і менеджмент. 2016. Вип. 4. С. 22–26.
Статистична інформація Державної служби статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 15.09.2021).
Черевко Д. Ефективність вирощування ягідних культур і переробки продукції шляхом заморожу-вання. Аграрна економіка. 2018. Т. 11. № 3–4. С. 82–86.
FAOSTAT – FAO Statistics Division. URL: http://www.fao.org/faostat/en (дата звернення: 01.09.2021).
International Federation of Organic Agriculture. URL: https://www.ifoam.bio (дата звернення: 01.09.2021).
Portovaras T., Harbar Zh., Sokurenko I., Samoilyk Iu. Management of small business entities. Independent Journal of Management & Production. 2020. Vol 11, No 8. P. 680–694. DOI: https://doi.org/10.14807/ijmp.v11i8.1226
Galat, L. (2021), “World berries market: current trends and prospects for Ukraine”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 2, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8636 (Accessed 22.09.2021).
Kolokolchykova I.V. (2019) “World production and market position of fruit and berry products on the international market”. Naukovo-vyrobnychyi zhurnal «Biznes-navihator». Vol. 3–1 (52). pp. 26–31.
Korotych, Yu. (2020), “The berry market in the context of a pandemic”, Plantator, vol. 6, pp. 8–13.
Prokhorchuk, I. “World berry market 2019: can it “survive” without trends?”, [Online], available at: https://www.growhow.in.ua/cvitovyy-rynok-iahid-2019-chy-mozhna-bude-vyzhyty-bez-trendiv/ (Accessed 15.09.2021).
“The market of berry crops in Ukraine and the world”, [Online], available at:http://ukrsadprom.org/blog/ rynok-yagidnyh-kultur-v-ukrayini-ta-sviti.
Samoilyk Yu. V. (2016), “Features of organic production of vegetables, fruits and berries in agricultural structures of different types”. Visnyk Sumskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu. Seriia: Ekonomika i menedzhment. Vyp. 4. pp. 22–26.
Statistical information of the State Statistics Service of Ukraine, available at: http://www.ukrstat.gov.ua/ (Accessed 15.09.2021).
Cherevko D. (2018), “Efektyvnistj vyroshhuvannja jaghidnykh kuljtur i pererobky produkciji shljakhom zamorozhuvannja”. Agrarian economy. Vol. 11, no. 3–4. Pp. 82–86.
FAOSTAT – FAO Statistics Division. URL: http://www.fao.org/faostat/en (Accessed: 01.09.2021).
International Federation of Organic Agriculture. URL: https://www.ifoam.bio (Accessed: 01.09.2021).
Portovaras T., Harbar Zh., Sokurenko I., Samoilyk Iu. Management of small business entities. Inde¬pendent Journal of Management & Production. 2020. Vol 11, No 8. P. 680–694. DOI: https://doi.org/10.14807/ijmp.v11i8.1226.