УПРАВЛІННЯ БРЕНДОМ ГОТЕЛЬНИХ МЕРЕЖ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Автор(и)

  • І. В. Петлін Львівський національний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0002-0198-588X
  • І. Ю. Кудрявцев Львівський національний університет імені Івана Франка

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/70-11

Ключові слова:

бренд, брендинг, ефективність просування бренду, управління брендингом, кобрендинг

Анотація

Розглянуто сутність та значення бренду в діяльності підприємств сфери гостинності. Обґрунтовано, що брендинг у галузі готельного та туристичного бізнесу являє собою технологію створення та просування фірмових туристичних послуг, діяльність до формування довготермінового уподобання до них, яка ґрунтується на посиленому впливі товарного знаку, торгової марки, рекламної аргументації, матеріалів і заходів стимулювання збуту на певний сегмент споживачів; оформленні та організації місць продажу послуг, а також інших елементів та акцій у сфері рекламної діяльності, поєднаних окремою ідеєю, що виділяють послуги організації серед конкурентів, створюють її образ, підкреслюють позиції та унікальність. Доведено, що основними інструментами управління брендами суб’єктів сфери гостинності є розкрутка через мережу Інтернет (створення сайту, залучення соціальних мереж); презентації (участь у провільних подієвих заходах); рекламні кампанії (використання різних засобів реклами: преса, радіо, телебачення, Інтернет); ефективна маркетингова політика; спонсорство (участь у благодійних заходах) та кобрендинг. Аргументовано, що кобрендинг готельних мереж, постачальників, партнерів та інших учасників сприяє зміцненню брендів кожного з учасників, забезпечує компліментарність їхніх ресурсів. Метою формування спільного брендингу є створення синергії, підвищення обізнаності та підвищення цінності залучених брендів шляхом використання кожного бренду шляхом передачі асоціацій від одного бренду до іншого та диференціації їх від конкурентів. Оскільки кобренд є видимою частиною співпраці, доцільно було б визначити форми відносин між брендами та компаніями, що об’єднуються, які включають слабкий та сильний зв’язок з брендами компаній. Слабкий зв’язок проявляється в тому, що при створенні нового бренду yt буде нічого спільного з «материнським» брендом, або простежуватиметься слабка спадковість. Посилений зв’язок проявляється в тому, що новий бренд співпадатиме або з одним з «материнських» брендів або з обома. Проаналізовано Топ 50 брендів готельних мереж у світі станом на 2022 рік та приклади кобрендингу в готельній індустрії. Доведено, що кобрендинг може бути ефективним інструменто зміцнення ринкових позицій готельних підприємств та дасть можливість зміцнювати відносини з клієнтами та збільшувати прибутковість компанії. Тому для готелів важливо розглядати кобрендинг як цінний інструмент у своїй бізнес-стратегії та шукати партнерські відносини, вигідні як їхньому бренду, так і їхнім клієнтам.

Посилання

Желізняк А.В. Визнання торгової марки брендом – частина стратегії підвищення конкурентоспроможності ТНК у сфері туризму. Вісник Чернігівського державного технологічного університету. 2014. № 4(76). С. 133–141.

Morgan N., Pritchard A. & Pride R. (2004) Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition. Butterworth-Heinemann.

Пандяк І.Г., Кушнірук Г.В., Петлін І.В. Стратегії розвитку міжнародних готельних мереж. Економічний простір. 2023. № 184. С. 118–122.

Knowles T., Diamantis D. & El-Mourhabi J.B. (2004) The Globalization of Tourism and Hospitality: A Strategic Perspective. Cengage Learning.

Чекусова М.Ю. Кобрендинг як інструмент отримання конкурентної переваги. Вісн. Чернівец. торг.-екон. ун-ту. 2011. Вип. IV (44). С. 317–324.

Bengtsson A., Servais P. Co-branding and The Impact on Inter-organizational Relationships. Proceedings from the 20 th IMP-conference. Copenhagen, 2004. URL: http://www.impgroup.org/uploads/papers/4499.pdf

Рейтинги готельних мереж «225 hotels». URL: https://library.hotelsmag.com/july-august-2022/page-32?m=18556&i=752499&p=38&ver=html5

Suwaree Ashton A., Scott N., Breakey N. (2008) Hotel restaurant co-branding – The impact of consumer evaluation on perceived risk, perceived value and intention to purchase.

Zhelizniak A.V. (2014) Vyznannia torhovoi marky brendom – chastyna stratehii pidvyshchennia konkurentospromozhnosti TNK u sferi turyzmu. Visnyk Chernihivskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu, no. 4(76), p. 133–141.

Morgan N., Pritchard A. & Pride R. (2004) Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition. Butterworth-Heinemann.

Pandiak I., Kushniruk H., Petlin I. (2023) Stratehii rozvytku mizhnarodnykh hotelnykh merezh. Ekonomichnyi prostir, no. 184, p. 118–122.

Knowles T., Diamantis D. & El-Mourhabi J.B. (2004) The Globalization of Tourism and Hospitality: A Strategic Perspective. Cengage Learning.

Chekusova M. (2011) Kobrendynh yak instrument otrymannia konkurentnoi perevahy. Visn. Chernivets. torh.-ekon. un-tu, no. IV (44), p. 317–324.

Bengtsson A., Servais P. (2004) Co-branding and The Impact on Inter-organizational Relationships. Proceedings from the 20 th IMP-conference. Copenhagen. Available at: http://www.impgroup.org/uploads/papers/4499.pdf

Reitynhy hotelnykh merezh «225 hotels». Available at: https://library.hotelsmag.com/july-august-2022/page-32?m=18556&i=752499&p=38&ver=html5

Suwaree Ashton A., Scott N., Breakey N. (2008) Hotel restaurant co-branding – The impact of consumer evaluation on perceived risk, perceived value and intention to purchase.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-22