ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ БУДІВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Б.Л. Можарський Приватне акціонерне товариство "Вищий навчальний заклад "Міжрегіональна Академія управління персоналом" https://orcid.org/0009-0003-6913-4891

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/78-5

Ключові слова:

будівельне підприємство, конкурентні умови, стратегія підвищення конкурентоспроможності

Анотація

Мета роботи. Провести аналіз та визначити напрями формування стратегії підвищення конкурентоспроможності будівельного підприємства. Методологія. Теоретичну та методичну основу дослідження склали матеріали та роботи зарубіжних та вітчизняних учених у галузі стратегічного управління, законодавчі акти, урядові постанови. Стаття базується на загальнонауковій методології, що передбачає використання загальних прийомів пізнання (порівняння та аналогія, аналіз та синтез, індукція та дедукція), а також використання економіко-математичних, статистичних та експертних методів аналізу, системи збалансованих показників, системи ключових показників ефективності діяльності. Наукова новизна. Наукова новизна дослідження полягає у розробці науково-обґрунтованої трирівневої моделі формування стратегії розвитку будівельного підприємства на ринку житлового будівництва, що підвищує конкурентоспроможність підприємств цієї галузі. Досліджено теорію та практику розвитку стратегічного менеджменту в ринкових умовах, проаналізувати основні підходи вітчизняних та зарубіжних науковців до визначення поняття конкурентоспроможності підприємства. Досліджено та виявлено основні фактори конкурентоспроможності будівельних підприємств. Розроблено трирівневий алгоритм формування стратегії розвитку будівельних підприємств. Розроблено методику оцінки конкурентоспроможності будівельних підприємств, що ґрунтується на інтегральній системі показників, що відображають галузеву специфіку будівельної галузі. Розроблено та обґрунтовано модель формування та реалізації інноваційної та маркетингової стратегії будівельного підприємства з урахуванням специфіки ринку житлового будівництва. Висновки. Проведено додаткову класифікацію та систематизацію зовнішніх та внутрішніх факторів забезпечення конкурентоспроможності будівельних підприємств, на основі адресності та виділення специфічних факторів характерних для цієї галузі. Запропоновано алгоритм формування стратегії підприємства, заснований на наступних трьох основних рівнях: рівень бізнес-процесів, виробничо-технологічний рівень, рівень комплексу маркетингу. Розроблено розширену методику оцінки конкурентоспроможності будівельного підприємства, на основі системи показників, що включають інтегральний коефіцієнт конкурентоспроможності підприємств будівельної галузі. Побудовано модель формування інноваційної стратегії будівельного підприємства, що включає поетапний аналіз основних факторів та процесів, що протікають у зовнішньому та внутрішньому середовищі підприємства, проведенні інвестиційного та маркетингового аналізу.

Посилання

Соболєва Т. О. Фактори впливу на конкурентне середовище будівельних організацій. Вісник Хмельницького національного університету. 2022. № 1. С. 64–67.

Студінська Г. Загрози конкуренції українських будівельних підприємств (2020-2021). Економічний вісник університету. 2022. № 52. С. 129–135.

Щербина О. С. Цінова політика будівельно-виробничого підприємства та її вплив на конкурентоспроможність. Економіка, управління та адміністрування. 2023. № 2. С. 110–118.

Soboleva, T. O. (2022), Faktory vplyvu na konkurentne seredovyshche budivelʹnykh orhanizatsiy [Factors influencing the competitive environment of construction organizations]. Visnyk Khmelʹnytsʹkoho natsionalʹnoho universytetu – Bulletin of Khmelnytsky National University, 1, 64–67. [in Ukrainian]

Studinska, G. (2022), Zahrozy konkurentsiyi ukrayinsʹkykh budivelʹnykh pidpryyemstv (2020-2021) [Competitive Threats to Ukrainian Construction Enterprises (2020-2021)]. Ekonomichnyy visnyk universytetu – Economic Bulletin of the University, 52, 129–135. [in Ukrainian]

Shcherbyna, O. S. (2023), Tsinova polityka budivelʹno-vyrobnychoho pidpryyemstva ta yiyi vplyv na konkurentospromozhnistʹ [Pricing policy of a construction and production enterprise and its impact on competitiveness]. Ekonomika, upravlinnya ta administruvannya – Economics, management and administration, 2, 110–118. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-28