ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-4(10)-184-195

Ключові слова:

державні службовці, професійна компетентність, форми підвищення кваліфікації, навчальні програми, тренінги, самоосвіта.

Анотація

У статті проаналізовано нормативно-правову базу, якою регулюються питання організації підвищення рівня професійної компетентності державних службовців в Україні. Наведено основні форми підвищення рівня професійної компетентності державних службовців та охарактеризовано їх. Підкреслено, що одним із основних способів підвищення рівня професійної компетентності є професійне навчання, яке може бути досить тривалим у часі. Наведено основну класифікацію навчальних програм підвищення професійної компетентності державних службовців. Зокрема, зазначено, що в Постанові Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2019 р. навчальні програми слід поділяти на загальні та спеціальні. Важливу роль в статті приділено вищим навчальним закладам, що забезпечують підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації державних службовців. Підкреслено, що науково-методичне забезпечення діяльності системи підготовки, перепідготовки, спеціалізації та підвищення кваліфікації державних службовців здійснює Національна академія державного управління при Президентові України – вищий навчальний заклад з особливими умовами навчання, які визначаються Кабінетом Міністрів України. Вимоги до змісту професійних програм розробляються Національним агентством України з питань державної службою та Національною академією державного управління при Президентові України, а самі програми – навчальними закладами; розглядаються галузевими або регіональними радами по роботі з кадрами; узгоджуються з Національним агентством України з питань державної службою України та відповідними обласними радами та обласними державними адміністраціями. Обґрунтовано, які форми підвищення кваліфікації державних службовців є особливо актуальними та вартими уваги в період карантинних обмежень. Сформовано відповідні висновки, що представлені у статті.

Посилання

Долгий О., Хрущ О. Професійна компетентність і компетенції державного службовця у контексті реформування публічної служби. Вісник Національної академії прокуратури України. 2019. № 3. С. 7–22.

Сурай І. Г., Григор’єв С. М. Стандартизація професійної підготовки державних службовців України на основі компетентнісного підходу. Аспекти публічного управління. 2018. Т. 6. № 11-12. С. 93–101.

Сухара І. В. Особливості діагностики професійної компетентності державних службовців в екологічній сфері України. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2016. № 2. UPL: http://nbuv.gov. ua/UJRN/Duur_2016_2_6

Кривачук Л. Професійна компетентність державних службовців у сфері охорони дитинства: окреслення професійно-особистісного компонента. Актуальні проблеми державного управління. 2015. Вип. 2. С. 137–140.

Бородін Є. І., Чикаренко І. А. Е-навчання: нові можливості для підготовки та підвищення кваліфікації публічних службовців. Європейські принципи і стандарти підготовки публічних управлінців: орієнтири для України : матер. наук.-практ. конф. за міжнар. участю, 5 – 6 листоп. 2015 р., м. Київ. НАДУ, 2015. С. 259–263.

Про державну службу : Закон України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII. UPL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/889-19

Про затвердження Порядку організації підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування : Наказ Національного агентства України з питань державної служби від 26 листопада 2019 р. № 211-19. UPL: https:// zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0005-20

Положення про систему професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад : Постанова Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2019 р. № 106. UPL: https://zakon.rada.gov. ua/laws/show/106-2019-%D0%BF

Стан системи професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших за- ступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів міс- цевих рад: доповідь / [К. Ващенко (кер. авт. колективу), В. Купрій, В. Чмига, Т. Токарчук, Л. Рикова, Ю. Вернигор та ін.; за заг. ред. К. Ващенка]. К.: Центр адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу, 2019. 345 с.

Деякі питання реформування державного управління України : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 р. № 474-р. UPL: https://zakon. rada.gov.ua/laws/main/474-2016-%D1%80

Деякі питання реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2016 р. № 688-р. UPL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/688-2016-%D1%80

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-24

Як цитувати

Мосора, Л. С., & Федорищак, Х. І. (2020). ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ. Експерт: парадигми юридичних наук і державного управління, (4(10), 184-195. https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-4(10)-184-195

Номер

Розділ

КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ