ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРИНЦИПУ ЕФЕКТИВНОСТІ ТА ЯКОСТІ У ПРОЦЕСІ ОРГАНІЗАЦІЇ ЮРИДИЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-1(7)-110-118

Ключові слова:

право, правнича професія, здобуття правничої професії, принципи здобуття освіти правником, принцип якості, принцип ефективності.

Анотація

У статті акцентовано увагу на специфіці професії юриста, здобуття якої є нетиповою, що залежить, передусім, від спеціалізації майбутнього правника. Проаналізовано стан та перспективи розвитку юридичної освіти. Висвітлено проблемні питання організаційно-правового характеру організації здобуття юридичної освіти. Підкреслюється, що європейські університети, прагнучи до найвищого рівня якості, конкурентоспроможності та бездоганності, доступності й демократизму у своїй діяльності, зобов’язують Уряди й освітні структури планувати і робити конкретні спільні кроки у створенні єдиної «Європи знань». При цьому їх конкурентоздатність підіймається не за рахунок обмежень і контролю з боку держави, а шляхом власної трансформації. Ось чому й національна концепція реформування й модернізації юридичної освіти в Україні має також бути спрямована на реалізацію загальноєвропейських підходів і принципів. В європейських країнах форми організації юридичної освіти й підготовки до практичної діяльності різні, вони корелюються між собою, але ніде не пов’язані жорстко й безальтернативно, як це пропонується в Україні. Підкреслено необхідність підвищення якості надання освітніх послуг в Україні на прикладі зарубіжних країн. Узагальнено, що національна концепція реформування й модернізації юридичної освіти в Україні має також бути спрямована на реалізацію загальноєвропейських підходів і принципів. Висвітлено конкретні проблеми щодо забезпечення реалізації принципу ефективності й якості у процесі підготовки майбутнього правника. Авторами запропоновано шляхи вдосконалення системи організації юридичної освіти, а також тактики підготовки майбутнього правника. Зроблено висновок, що подальші науково-практичні дослідження щодо забезпечення принципу ефективності та якості у процесі організації юридичної освіти з метою її удосконалення мають безпосередній вплив як на утвердження прав і свобод окремої людини, так і на зміцнення національної безпеки.

Посилання

Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 р. № 1556-VII. URL: http://zakon4. rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

Juristenausbildungin Österreich. URL: https://de.wikipedia.org/wiki/Juristenausbildung_ in_%C3%96sterreich

Was ist das STEOP in österreichische Universität? URL: http://www.univie.ac.at/ astro-steop/steop/steop-was-ist-das/

Bettina Perthold-Stoitzner: Universitätsgesetz 2002. Manz-Verlag, Wien, 2. Auflage 2009, ISBN 978-3214090890.

Погрібний О. О. Порівняльне законодавство. Навчальний посібник: Харків. Харківський національний університет внутрішніх справ, 2006, 296 с. URL: http:// uchebnik-online.net/book/33-porivnyalnepravoznavstvo- navchalnij-posibnik-oopogribnij/ 16-tema-10-yuridichna-osvita-vpravovix- sistemax-svitu.html.

Österreichische Höchschülerinnens chaft. URL: https://www.oeh.ac.at/.

Юридична освіта за кордоном. URL: http://edu-vienna.com.ua/ juruduchna-osvita-za-kordonom.htmlhttp.

Аналітичне дослідження за результатами освітніх вимірювань «стан юридичної освіти в Україні». Київ 2018 рік. URL: https://mon.gov.ua/storage/ app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0% B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2018/03/30/ LegalEducationReport-FINAL.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-27

Як цитувати

Ковальчук, А. Ю., Косиця, О. О., & Іванський, А. Й. (2020). ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРИНЦИПУ ЕФЕКТИВНОСТІ ТА ЯКОСТІ У ПРОЦЕСІ ОРГАНІЗАЦІЇ ЮРИДИЧНОЇ ОСВІТИ. Експерт: парадигми юридичних наук і державного управління, (1(7), 110-118. https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-1(7)-110-118

Номер

Розділ

ДЕРЖАВОТВОРЕННЯ І ПРАВОТВОРЕННЯ