ФЕНОМЕН ДІАЛЕКТИЧНОЇ ЄДНОСТІ ЕКОНОМІЧНОЇ, ПОЛІТИЧНОЇ ТА ІДЕОЛОГІЧНОЇ СУБМАТРИЦЬ У ПУБЛІЧНОМУ УПРАВЛІННІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-2(8)-160-169

Ключові слова:

публічне управління, інституціональна матриця, економічна субматриця, політична субматриця, ідеологічна субматриця, інституціональні зміни.

Анотація

У статті досліджується методологічний аспект теорії інституціональної матриці суспільства, пов’язаний з розумінням практичної значущості для будь-яких інституціональних змін діалектичної єдності економічної, політичної та ідеологічної субматриць у публічному управлінні. Стверджується, що публічне управління, з погляду інституціонально-матричного підходу, представляє собою таку інституціональну структуру, яка, фактично, є проекцією інституціональної матриці суспільства, що виконує управляючі функції щодо суспільства в цілому. Ця проекція, як й система публічного управління будь-якої іншої країни, є невід’ємним елементом національної культури, детермінованої історичними, культурними, географічними та іншими факторами, під впливом яких історично формується інституціональна матриця суспільства. Інститут публічного управління, як проекція інституціональної матриці суспільства, є визначальним інституціональним чинником сталого функціонування суспільства та його стратегічного розвитку. Зв’язок між елементами інституціональної системи, кореляція дій інституціональних суб’єктів у сферах економіки, політики в контексті певних ідеологічних установок, здійснюється в інституціональному середовищі, ключовим елементом якого є публічне управління. Показано, що методологічне правило, що базується на зазначених вище позиціях, вимагає кореляції та синхронізації дій в економічній, політичній та ідеологічній сферах. У статті звертається увага на методологічні труднощі побудови аналітичної моделі масштабних публічно-управлінських рішень, які враховують взаємозалежність та необхідність кореляції економічних, політичних та ідеологічних практик. Доводиться, що невиконання цього правила веде до пригніченості стану інституціональної системи, чи навіть до її спонтанної руйнації. Показані конкретні приклади публічно-управлінських стратегій, у яких ігноруються правило кореляції та синхронізації економічних, політичних та ідеологічних факторів.

Посилання

Ільченко Н. М. Методологія дослідження проблем державного управління: інституціональний підхід / Н. М. Ільченко // Актуальні проблеми державного управління. – 2011. – № 1. – С. 56–64. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nbuv. gov.ua/UJRN/apdy_2011_1_8

Норт Д. Институты, идеология, и эффективность экономики / От плана к рынку. Будущее посткоммунистических республик / Д. Норт / Под ред. Л. И. Пияшева, Дж. А. Дорн. – М.: Catallaxy, 1993. – С. 307–319.

Кирдина С. Г. Институциональные матрицы и развитие России: введение в Х-Y-теорию. Издание 3-е, переработанное, расширенное и иллюстрированное. – СПб. : Нестор-История, 2014. – 468 с.

Молодцов О. В., Радченко О. В. Деякі аспекти проблеми інституціональної синхронізації процесів децентралізації в Україні [Електронний ресурс] / О. Радченко, О. Молодцов // Проблеми міжнародних відносин : Зб. наук. пр. Київськ. Міжнар. ун-ту та Ін-ту світ. економіки та міжнар. відносин НАН України. – Вип. 12. – 2017. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://vmv.kymu.edu.ua

Норт Д. Інституції, інституційна зміна та функціонування економіки / Д. Норт / Пер. з англ. І. Дзюби.– К. : Основи, 2000. – 198 с.

Кононов І. Ф. Теоретична соціологія. Курс лекцій. Том 1. Соціальність та її форми : підр. для студ. вищ. навч. закл. / І. Ф. Кононов ; Держ. закл. «Луган. нац. ун-т імені Т. Г. Шевченка». – Луганськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Т. Г. Шевченка», 2013. – 576 с.

Павленко Ю. В. Держава як цивілізаційний феномен // Енциклопедія історії України: Т. 2: Г-Д / Редкол.: В. А. Смолій (голова) та ін. НАН України. Інститут історії України. – К.: В-во «Наукова думка», 2004. – 688 с. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.history.org. ua/?termin=Derzhava_yak_cyvilizac_fenomen

Колодко Гж. В. Економіка Нового прагматизму: тотожність, мета, методи / Гж. В. Колодко // Економіка України. – 2020. – № 2 (699). – С. 3–24. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://csbc.edu. ua/documents/teacher/ns_3.pdf#page=26

Клименко Г. Т. Сервіс в інституціональній матриці / Г. Т. Клименко // Місто. Культура. Цивілізація. Доповідь на конф. у квітні 2016 р., у Харківському нац. ун-ті міського господарства імені О. М. Бекетова. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://eprints.kname.edu.ua/43209/

Ротбард М. К новой свободе: Либертарианский манифест / Пер. с англ. М.: Новое издательство, 2009. — 398 с. — (Библиотека Фонда «Либеральная миссия»).

Пустовийт Р.Ф., Куклин О.В. Воздействие институциональных факторов и рисков политической нестабильности на экономику государства. – Економіка України. – 2020. № 2 (699). – С. 24–44. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://doi. org/10.15407/economyukr.2020.02.024.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-27

Як цитувати

Молодцов, О. В. (2020). ФЕНОМЕН ДІАЛЕКТИЧНОЇ ЄДНОСТІ ЕКОНОМІЧНОЇ, ПОЛІТИЧНОЇ ТА ІДЕОЛОГІЧНОЇ СУБМАТРИЦЬ У ПУБЛІЧНОМУ УПРАВЛІННІ. Експерт: парадигми юридичних наук і державного управління, (2(8), 160-169. https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-2(8)-160-169

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ