ВПЛИВ ЦИФРОВІЗАЦІЇ НА ПІДГОТОВКУ ЗДОБУВАЧІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ДОШКІЛЬНА ОСВІТА»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.ped.2024.4.3

Ключові слова:

освітній процес, цифрові технології, компетентності, майбутні вихователі, здобувачі освіти, заклади вищої освіти, дошкільна освіта.

Анотація

У статті досліджується вплив цифровізації на підготовку здобувачів спеціальності «Дошкільна освіта». Розглянуто основні цифрові інструменти, які використовуються у процесі навчання, та їхній вплив на формування професійних компетентностей майбутніх вихователів. Проаналізовано переваги та виклики, пов'язані з інтеграцією цифрових технологій у освітній процес, а також окреслено перспективи їх використання для забезпечення якісної підготовки фахівців у сфері дошкільної освіти. Мета дослідження: проаналізувати вплив цифровізації на підготовку здобувачів спеціальності «Дошкільна освіта», виявити ключові аспекти цифрових технологій та окреслити їхню роль у формуванні нових підходів до професійної діяльності майбутніх фахівців. Методологія дослідження базується на загальнонаукових методах, таких як аналіз, систематизація та узагальнення, які застосовувалися для проведення всебічного аналізу впливу цифровізації на підготовку здобувачів освіти спеціальності «Дошкільна освіта». Наукова новизна дослідження полягає у всебічному теоретичному аналізі розвитку сучасних цифрових технологій у систему підготовки педагогічних кадрів для дошкільної освіти, що має значення як для розвитку теорії педагогіки, так і для практичної діяльності у сфері дошкільного виховання. Висновки та перспективи подальших досліджень. Цифровізація значно змінює процес підготовки здобувачів спеціальності «Дошкільна освіта», відкриваючи нові можливості для розвитку професійних компетентностей та підвищення якості освітнього процесу. Інтеграція цифрових технологій сприяє створенню більш ефективного, індивідуалізованого та інтерактивного освітнього середовища. Однак, для повноцінної реалізації потенціалу цифровізації необхідно долати ряд викликів, таких як забезпечення технологічної бази та підвищення цифрової грамотності викладачів. Перспективами подальших досліджень вбачаємо у вивченні впливу інтерактивних платформ на розвиток професійних компетентностей майбутніх вихователів.

Посилання

Бондарчук О. Розвиток soft skills майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі фахової підготовки. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 2021. 5–13. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-61-5-13

Гавриш Н. В. Інтеграційні процеси в системі дошкільної освіти. Вісник Дніпропетровського ун-ту економіки та права ім. Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». 2011. № 1 (1). С. 16–20.

Найдюк І. С. Підготовка майбутніх фахівців закладів дошкільної освіти до впровадження STREAM-технологій у практичну діяльність. Наукові інновації та передові технології. 2024. №4(32). С. 1052–1060.

Ніколаєску І., Степанова Н. Забезпечення готовності майбутніх вихователів до реалізації сучасних форм методичної роботи в умовах закладу дошкільної освіти. Освіта. Інноватика. Практика. 2024. 12(7), 63–68. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol12i7-009

Ніколаєску І., Шинкарьова.В. Цифровізація освіти як сучасна вимога інформаційного суспільства. Перспективи та інновації науки. 2022. 2 (7).

Прибилова В. Проблеми та переваги дистанційного навчання у вищих навчальних закладах України. Проблеми сучасної освіти. 2017. № 4.

Педагогічна Конституція Європи. Преамбула. Вища освіта України. 2013. No 3. С. 111–116. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2013_3_17(дата звернення: 15.10.2024).

Rudnik Y. Development of the first educational level 012 Preschool education speciality students' digital literacy skills within the discipline “Modern Technologies of Teaching a Foreign Language to Preschool Children”. Electronic scientific professional publication ‘Open Educational e-Environment of the Modern University.2022. 13. 122–128.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24