НАБУТТЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПРИ ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В КРАЇНАХ ЄС: АНАЛІТИЧНИЙ ПОГЛЯД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.ped.2024.4.6

Ключові слова:

іншомовна комунікативна компетентність, Європейський Союз, багатомовність, іноземні мови, освітній процес, здобувачі освіти.

Анотація

У статті авторами аналізується поняття «іншомовна комунікативна компетентність» та досліджуються підходи до навчання іноземних мов в країнах ЄС. Зазначено, що багатомовність є однією з основних цінностей Європейського Союзу, яка сприяє інтеграції, культурному збагаченню та професійному розвитку здобувачів освіти. Умови глобалізації та міжнародної співпраці висувають високі вимоги до рівня іншомовної комунікативної компетентності (ІКК) громадян ЄС. Вивчення іноземних мов набуває стратегічного значення, особливо в умовах освітніх реформ і необхідності адаптації до швидко змінюваних професійних стандартів. Актуальність дослідження полягає в аналізі впровадження іншомовної комунікативної компетентності у країнах ЄС, а також визначенні методів і підходів, які використовуються для вдосконалення навчання іноземних мов у різних національних системах освіти. Мета дослідження: проаналізувати поняття «іншомовна комунікативна компетентність» та дослідити підходи до навчання іноземних мов, які застосовуються в країнах ЄС. Методологія дослідження ґрунтується на загальнонаукових методах – аналіз, синтез, систематизація, узагальнення, які використані з метою комплексного ретроспективного та перспективного аналізу етапів розгортання ідеї іншомовної освіти; порівняльно-аналітичний метод – для визначення теоретико-методологічних засад дослідження та порівняльного аналізу архівних джерел, науково-педагогічної літератури з досліджуваної тематики. Наукова новизна дослідження полягає у наданні цілісного уявлення про різноманітні підходи до навчання іноземних мов в країнах ЄС, які раніше були розглянуті фрагментарно. Висновки дослідження. Аналіз процесу набуття іншомовної комунікативної компетентності в країнах Європейського Союзу демонструє значний акцент на інноваційних методах навчання та застосуванні багатомовності як основи освітньої політики. Європейська мовна політика спрямована на розвиток практичних мовних навичок для інтеграції громадян в економічне, соціальне та культурне середовище.

Посилання

Овчаренко Л. Р. Формування іншомовної комунікативної компетентності здобувачів немовних спеціальностей. Професійна освіта: проблеми і перспективи. 2016. Вип. 11. 104–110. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Profos_2016_11_20.

Оніщук І., Іконнікова М., Антоненко Т., Харченко І., Шестакова С., Кузьменко Н., Максимчук Б. Характеристика іншомовної освіти в зарубіжних країнах та шляхи застосування зарубіжного досвіду в педагогічних університетах України. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2024. 12 (3), 44–65. https://doi.org/10.18662/rrem/12.3/308

Сліпенко В. О. Особливості мовної освіти політики країн Європейського Союзу. Науковий вісник Ужгородського національного університету: серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2023. – Вип. 1 (52). С. 202–205.

Gogolin I., Gabriel K., Brandt H., Dunkel N. Foreign language learning in multilingual Germany. Multilingua. 2021. 40 (6), 735–743.

Hoskins B. Learning to learn: What is it and can it be measured? Luxembourg: Offi ce for Offi cial Publications of the European Community. 2008. 132 p.

Kuznetsova O. Foreign language education in contemporary European socio-economicrealities. Theoretical Issues of Culture, Education and Education. 2015. 51. 25−29.

Levovitsky T. Kompetencje językowe specjalistów szkół rolniczych. Language and Science. 2016. 2. 311–324.

Nauczanie języków obcych, stacjonarne, pierwszego stopnia. 2024. URL: https://irk.uw.edu.pl/pl/offer/PELNE2024/programme/S1-NJO/?from=org-unit:41000000 (дата звернення 03.10.24).

Pirefek М. Communication competence of medical students. Scientific discourse. 2021. 1(2). 223–228.

Savignon S. J. Communicative Competence: An Experiment. Foreign Language Teaching. Philadelphia: The Centre for Curriculum Development, Inc. 1972. Р. 8.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24