АНГЛОМОВНИЙ РЕКЛАМНИЙ ГУМОР

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.philol.2025.1.13

Ключові слова:

гумор, іронія, соціопрофесійні жарти, реклама, когнітивні патерни

Анотація

У цій статті запропоновано стилістичний, когнітивний та прагматичний аналіз вибірки сучасних англомовних жартів про рекламу та її різновиди. Аналіз форм 115 жартів, взятих з чотирьох англомовних сайтів, свідчить про те, що найбільш частотними формами жартів про рекламу є запитання/відповідь (60.8%), однорядкові жарти (39.2%). Розгляд 20 жартів про рекламу, досліджених у статті, розкрив, що у стилістичному плані, вони містять каламбури, пастиш, парапросдокіан, удаваний ентузіазм, бафос та іронію. Додатково залучаються такі прийоми, як персоніфіковані та зооморфічні метафори, нестандартні порівняння, антитеза, хибна аргументація (ентимема). У когнітивному аспекті гумор ґрунтується на механізмах когнітивних патернів професійної деформації, фон Ресторфа, мольберту, чіткого контрасту, негативного мислення. Прагматично, жарти ведуть до зняття психологічного стресу, критичного мислення, креативності, несуть розважальний елемент. Жарти знайомлять читачів з англомовним рекламним бізнесом, професійною та неформальною лексикою, допомагають виявити гумор та іронію, мотивують до професійного успіху, формують стереотипні образи рекламістів, підвищують упевненість у своїх знаннях, розвивають міжкультурну й культурологічну компетенці.

Посилання

Bell J. Funny Slogans for Companies and Brands. 2024. URL: https://namesurfy.com/slogans/ funny-slogans-and-mottos/(accessed 12.12.2024).

Carol C. 30 Hilarious Journalist Jokes That Will Have You ROEL! 2024. URL: https://presspitch.io/ journalist-jokes/ (accessed 9.10.2024)

Carrel A. Man, The Unknown. New York: Harper & Brothers. 1939. Archived from the original on 20 September 2018. Retrieved 28 June 2017. URL: https://web.archive.org/web/201809 20164410/http://hpaba.com/pages/en/ALEXIS %20CARREL%20Man%20the%20Unknown%20 1935.pdf

Casabianca S. S., Gepp K. 15 Cognitive Distortions To Blame for Negative Thinking. 01.11.2022. URL: https://psychcentral.com/lib/cognitive-distortionsnegative-thinking (accessed 22.09.2024).

Davies C. E. How English-learners Joke with Native Speakers: An International Sociolinguistic Perspective on Humor as Collaborative Discourse across Cultures. Journal of Pragmatics, 2003. 35 (9), Pp.1361–1385. https://doi.org/10.1016/S0378-2166(02) 00181-9 (accessed 10.10.2024)

Frothingham S., Legg T. J. What Is Negativity Bias, and How Does It Affect You? 12.16.2019. URL: https://www.healthline.com/health/negativity-bias (accessed 09.10.2024).

Geoffand T. Modified joke – product man- ager, the lawyer and the doctor. 2013. https://www. tralfaz.com/2013/01/modified-joke-product-manag- er-the-lawyer-and/ (accessed 09.10.2024).

Hann D. Humorous Play and its Implica- tions for Classroom Practice. In Spontaneous Play in the Language Classroom: Creating a Commu- nity. 2020. Pp. 191–218. Palgrave Macmillan. URL: https//doi.org/10.1007/978-3-030-26304-1_8 (accessed 10.10.2024).

Indianapress 20 hilarious ‘newsroom jokes’ every journalist would relate to. 2017. URL: https://indianexpress.com/photos/trending-gallery/ hilarious-jokes-that-every-journalist-will-relate-to/ (accessed 10.10.2024)

Kahneman D. A., Slovic P., Tversky A. Judgment Under Uncertainty: Heuristics and Biases / Daniel Kahneman, P. Slovic, A.Tversky. New York: Cambridge University Press, 1982. 556 p.

Maslow A. H. The Psychology of Science. Washington: Maurice Bassett Publishing. 1966. 315p. 12.Merton R. K. Social Theory and Social Structure. Glencoe, Illinois: Free Press. 1957. p. 198. Archived from the original on December 2012. URL: https://web.archive.org/web/20121227113532/http:// www.sociosite.net/topics/texts/merton_bureaucratic_ structure.php

Min A. 70 Hilarious Advertisements Jokes to Laugh at Marketing Madness. 2024. URL: https:// jokeandpun.com/jokes/advertisements-jokes/ (accessed 8.12.2024).

Nichols S. Our 100 lists of 100: Corny Journalism Jokes. 2024. URL: https://100.jea.org/2058/ 100-of-100/our-100-lists-of-100-corny-journalism- jokes/ (accessed 9.10.2024)

Olson M. Top Funniest Advertising Slogans. 2024. URL: https://www.pouted.com/laugh-with-the-top-funniest-advertisment-slogans/(accessed 8.12.2024)

Paivio A. Imagery and verbal processes. N. Y.: Holt, Rinehart & Winston. 1971. 312p.

Reddington E., Waring H. Z. Understanding the Sequential Resources for Doing Humor in the Language Classroom. Humor, 28 (1), 2015. Pp. 1–23. URL: https://doi.org/10.1515/humor-2014-0144 (accessed 10.10.2024).

Reddit. (2024). Jokes. URL: https://www. reddit.com/r/Construction/comments/tn4rkv/what_ are_some_of_the_funniest_company_slogans_ you/?rdt=35724 (accessed 12.12.2024). 19.Tversky A., Kahneman D. Advances in prospect theory: cumulative representation of uncertainty. Jour- nal of Risk and Uncertainty. 1992. № 5. Pp. 297–332.

Vaina L, Hintikka J. (eds.) Cognitive Constraints on Communication: Representations and Processes. Dordrecht: Boston. 1994. 245 p 21.Von Restorff H. Über die Wirkung von Bereichsbildungen im Spurenfeld (The effects of field formation in the trace field). H. Von Restorff. Psychologie Forschung, 1933. №18, 299 p. URL: http://en.wikipedia.org/wiki/Von_Restorff_effect" (14.12.09). Von Restorff effect.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-27

Як цитувати

ХАРЧЕНКО, О. (2025). АНГЛОМОВНИЙ РЕКЛАМНИЙ ГУМОР. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Філологія, (1 (15), 76-80. https://doi.org/10.32689/maup.philol.2025.1.13