CONTENT AND TARGETING – MAIN COMPOSITES OF THE NEW MEDIOLOGY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.philol.2021.1.10

Keywords:

mediology, content, targeting, journalism, marketing, social and communication technology

Abstract

The article proposes to use such a modern concept as “mediology”, which synthesizes various scientific directions in a source contributing to the formation of media protection such as aspects. In turn, we propose to approach such a concept as the combination of the ability to create content that will meet the needs of various target audiences. That is “mediology” is considered by us as a social and communication technology, uniting conceptual approaches to the isolation of the necessary target audience, and also, based on what gives us similar targeting, directs us to the formation of content appropriate to the needs of this audience, its needs, and the necessary emotional atmosphere. The article proposes a collaborative approach between two areas of science: journalism and marketing.

References

Бородина И. Мирская С. Когнитивный анализ динамической модели покупательского поведения. Гуманитарные и социально-экономические науки. 2013. № 5. С. 154–157.

Дебре Р. Введение в медиологию / пер. с франц. Б. Скуратова. Москва : Праксис, 2010. 368 с.

Дёмина И. Трансформация медиасистемы: взаимовлияние экономики и журналистики. Вестник ИГЭА. № 5 (73). 2010. С. 183–187.

Калмыков А. Медиалогия интернета: монография. Москва : РГГУ, 2012. 272 с.

Кирилова Н. Медалогия: монография. Москва : Академический проект, 2015. 424 с.

Кияниця Є. Види та функції контенту в сучасній системі просування товарів. ХІ Міжнародна науково-практична конференція «Реклама: інтеграція теорії та практики»: тези доповідей. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2017. С. 60–63.

Котлер Ф., Гари А. Основы маркетинга. 5-е европ. изд. Москва : Вильямс, 2015. 752 c.

Почепцов Г. Медиакоммуникация или журналистика: смена парадигмы. URL: http: Mediasapiens.ua.

Суходолов А., Рачков М. Медиалогия – наука будущего. Вопросы теории и практики журналистики. 2017. T. 6. № 3. С. 267–286.

Уколов М. Конверсия. Теория и практика изучения трафика рекламных интернет-площадок. URL: http://www.e-rej.ru/Articles/2007/Ukolov.pdf.

Записки маркетолога. Таргетинг. URL: http://www.marketch.ru/marketing_dictionary/marketing_terms_t/targeting/. 12. MOZ блог SEO та онлайн-маркетингу. URL: https://moz.com/ugc/content-marketing-97-tips-for-betterideas-strategies-results.

Published

2021-08-05

How to Cite

КИЯНИЦЯ, Є. (2021). CONTENT AND TARGETING – MAIN COMPOSITES OF THE NEW MEDIOLOGY. Scientific Works of Interregional Academy of Personnel Management. Philology, (1 (1), 63-67. https://doi.org/10.32689/maup.philol.2021.1.10