ПОШИРЕНІ ФЕЙКИ КИТАЙСЬКОЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПРОПАГАНДИ У СОЦІАЛЬНИХ МЕДІА (2019–2021)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.philol.2024.4.7

Ключові слова:

пропаганда, маніпуляція, соціальні медіа, штучний інтелект

Анотація

У статті розглянуто популярні фейки китайської пропаганди, що поширені через засоби масової інформації та соціальні медіа. Диктаторський режим в Китаї, використовуючи масові комунікації поширював пропагандивні матеріали про пандемію ковід-19, для того, щоб формувати громадську думку у певному напрямі, демонструючи офіційні органи влади у вигідному світлі. Тоталітарна влада намагається контролювати інформаційний простір та соціальні мережі, просуваючи власні наративи, щоб створити позитивне враження про певні події. Та нерідко влада вдається до відкритого фальшування історичних подій. Китайська Народна Республіка значно посилює свою пропаганду та дезінформаційні операції у світі і тому важливо знати: як їй протидіяти і не потрапити під її вплив. Навіть пересічний українець, що не цікавиться політикою, знає, який політичний режим панує в КНР. Комуністична партія Китаю визначає курс держави в усіх галузях її існування, часто жертвуючи свободою слова, правами людини та соціальною рівністю задля економічного зростання та боротьби за гегемонію у світі. Уряд витрачає шалені кошти на те, щоб довести, наскільки ідеальною є китайська утопія, ігноруючи закиди капіталістичного світу про порушення прав людини, авторитаризм чи переслідування противників влади. Плакати, які поширювалися в інформаційному просторі Китаю, мають ознаки пропагандивних матеріалів, які маніпулюють свідомістю виборців. Прикладами політичної пропаганди держави є подання в особливому світлі «пандемії ковід-19». Важливим джерелом пропаганди є соціальні медіа, зокрема популярна китайська мережа – твітер. Мережа поширює відверті пропагандивні матеріали, співпрацюючи з владою.

Посилання

Addressing the Threat Posed by TikTok, and Taking Additional Steps To Address the National Emergency With Respect to the Information and Communications Technology and Services Supply Chain. Federal Register. 2020. URL: https://www.govinfo.gov/content/pkg/FR-2020-08-11/pdf/2020-17699.pdf

Boxiner A., Vaknin E., Volodin A., Barda D., Zaikin R. Tik or Tok? Is TikTok secure enough? Check Point Research. 2020. URL: https://research.checkpoint.com/2020/tik-or-tok-is-tiktok-secure-enough/

China’s sharp power through TikTok. A case study of how China can use sharp power through TikTok. URL: https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1527742/FULLTEXT01.pdf

Dickinson S. China Cybersecurity: No Place to Hide. China Law Blog. 2020. URL: https://www.chinalawblog.com/2020/10/china-cybersecurity-no-place-tohide.html

Goh B. TikTok Apologises for Temporary Removal of Video on Muslims in China. Reuters. 2019. URL: https://uk.reuters.com/article/ukbytedance-tiktok-xinjiang– idUKKBN1Y2096

Graphika. «Deepfake It Until You Make It». 2023. URL: https://public-assets.graphika.com/reports/graphika-report-deepfake-it-till-you-make-it.pdf

Han E. An Update on Recent Content and Account Questions. Newsroom TikTok. 2019. URL: https://newsroom.tiktok.com/en-us/an-update-onrecent-content-and-account-questions 8. Margaret S. COVID-19 Propaganda in China. URL: https://visualizingthevirus.com/entry/covid-19-propaganda-in-china/

Medcalf R. Australia And China: Understanding the Reality Check. Australian journal of international affairs. 2019. № 73(2), Р. 109–118.

Ostrovsky A. M., Chen J. R. TikTok and Its Role in COVID-19 Information Propagation. Journal of Adolescent Health. 2020. № 67(5). Р. 730.

Perper R. Report claims TikTok parent company ByteDance is working with China’s Communist Party to spread propaganda on Xinjiang. Business Insider. 29 November. 2019. URL: https://www.businessinsider.com/tiktok-parent-company-bytedance-spreads-chinese-propaganda-report-2019-11

Ryan F., Fritz A., Impiombato D. TikTok and WeChat: Curating and controlling global information flows. Policy Brief Report. 2020. № 37. URL: https://s3-ap-southeast-2.amazonaws.com/ad-aspi/2020-09/TikTok%20and%20WeChat.pdf?7BNJWaoHImPVE.6KKcBP1JRD5fRnAVTZ

Walker, C., Ludwig, J. Ecutive Summary. In National Endowment for Democracy. URL: https://www.ned.org/wp-content/uploads/2017/12/Sharp-Power-Rising-Authoritarian-Influence-Full-Report.pdf

Zhang Z. Infrastructuralization of Tik Tok: Transformation, Power Relationships, and Platformization of Video Entertainment in China. Media, Culture & Society. 2020. Р. 12–15.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

КУЗЬМЕНКО, С., & ПАВЛЮХ, М. (2024). ПОШИРЕНІ ФЕЙКИ КИТАЙСЬКОЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПРОПАГАНДИ У СОЦІАЛЬНИХ МЕДІА (2019–2021). Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Філологія, (4 (14), 44-49. https://doi.org/10.32689/maup.philol.2024.4.7