СУЧАСНІ ПИТАННЯ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В СФЕРІ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Світлана СИДОРЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4625-2020-1(59)-9

Ключові слова:

інклюзія, інклюзивна освіта, особи з обмеженими можливостями, діти-інваліди, особливі потреби, діти з особливими освітніми потребами

Анотація

У статті проведений аналіз психолого-педагогічної літератури з питань визначення сутності інклюзивної освіти, умов її здійснення, типології інтеграції. Охарактеризована соціальна концепція інвалідності. Розкриті переваги інклюзивної освіти,вимоги до інклюзивного розвивального середовища, вимоги до педагога інклюзивного класу, функції корекційного педагога, завдання інклюзивної педагогіки. У статті розкриваються сутнісні характеристики інклюзивного освітнього процесу в закладах освіти, особливості та функції управління ним. Встановлено, що інклюзія є провідною тенденцією в розвитку системи освіти в усьому світовому співтоваристві. Сформульовано комплекс взаємопов’язаних чинників, спрямованих на активізацію розвитку інклюзивної освіти в Україні. Адже в її основі лежить індивідуальний підхід до кожного учня, що є актуальним сьогодні у демократичному суспільстві.

Посилання

Біляковська О.О., Мищишин І.Я., Цюра С.Б. Дидактика вищої школи : навч. посіб. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2013. 360 с.

Бондар В. Інклюзивне навчання як соціально-педагогічний феномен. Рідна школа. 2011. № 3. С. 10–14.

Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. Київ : Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. 1728 с.

Демченко І.І. Алгоритм квазіпрофесійної підготовки майбутнього вчителя початкових класів до роботи в умовах інклюзивної освіти. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2013. № 45. С. 40–49.

Колупаєва А.А. Педагогічні основи інтегрування школярів з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітні навчальні заклади : Монографія. Київ : Педагогічна думка, 2007. 458 с.

Кривоносова О.В. Інклюзивна освіта в Україні. URL: www.education-inclusive.com/shho-takeinklyuziya.

Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. Київ : Знання, 2005. 488 с.

Лапшина І.С. Наукові засади управління інклюзивним освітнім простором. Педагогіка формування творчої особистості у вищих і загальноосвітніх школах : зб. наук. пр. Запоріжжя, 2012. Вип. 24 (77). С. 188–193.

Малишевська І. А. Сутність поняття «інклюзія» в освітньому просторі України. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2015. Вип. 2, Ч. 2. С. 260–266.

Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах. Постанова Кабінету Міністрів від 15 серпня 20011 р. № 872.

Саламанская декларация. Рамки действий по образованию лиц с особыми потребностями: материалы Всемирной конф. по образов. лиц с особыми потрібностями (Саламанка. Испания, 7–10 июня 1994 г.). ЮНЕСКО, 1994. 40 с.

Шнайдер В.І. Інклюзивна освіта: теоретико-методологічні, організаційні засади впровадження. Хмельницький, 2010.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-24

Як цитувати

СИДОРЕНКО, С. (2022). СУЧАСНІ ПИТАННЯ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В СФЕРІ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Політичні науки та публічне управління, (1 (59), 55-64. https://doi.org/10.32689/2523-4625-2020-1(59)-9

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають